Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #1 Skrevet 18. mai 2016 Ikke helt planlagt, hadde tenkt å gå ned en del i vekt før vi begynte prøvingen, hvordan skal dette gå? Begynte på slanking for 4 uker siden og har gått ned 3,2 kg til nå. Kan jeg forsette som jeg har gjort til nå selvom jeg er gravid? Spiser meg mett, spiser 4 måltider om dagen, frokost, lunsj, middag og kvelds også av og til et lite mellommåltid mellom lunsj og middag. Jeg har kuttet helt ut cola(drakk mye cola hver dag før) og spiser ikke chips og annet usunt. Er det farlig å gå gravid når man er tjukk? Tenker på det de sier om at barna blir store og mor har større sjangse for å få svangerskapsdiabetes, vil dette gjelde meg også selvom jeg spiser sunt og innenfor normalen i mengde med mat gjennom svangerskapet? Jeg snuser også, eller snuste, stoppet med det med en gang testen viste positiv. Slik jeg har regnet ut er jeg 5 uker på vei. Embryoet er da 3 uker, kan h*n tatt skade av snusingen? Har ikke drukket da, men snuste opptil en boks om dagen(24 stk i en boks) Masse spørsmål, er både glad, spent og litt redd.. Anonymous poster hash: 77966...1e7
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #2 Skrevet 18. mai 2016 Stopp med snus og fortsett de gode vanene du har lagt til deg så går dette nok strålende! Gratulerer! Anonymous poster hash: 679e9...59c
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #3 Skrevet 18. mai 2016 Stopp med snus og fortsett de gode vanene du har lagt til deg så går dette nok strålende! Gratulerer! Anonymous poster hash: 679e9...59c Enig med forrige taler. Kos deg med grønnsaker, og gi babyen din den beste starten på livet. Flott at du er i endring, hva kosthold angår. Folat kan være greit å ta, btw. Gratulerer så mye Anonymous poster hash: 7281b...bbe
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #4 Skrevet 18. mai 2016 Stopp med snus og fortsett de gode vanene du har lagt til deg så går dette nok strålende! Gratulerer! Anonymous poster hash: 679e9...59c Takk😊 Snusen har gått i bosset, glemte å skrive i hovedinnlegget at jeg er 1.65 og veier nå 90kg så jeg er jo stor. Er det farlig om jeg går ned i svangerskapet? For forsetter jeg slik jeg har gjort vil jeg jo gå ned i vekt, har jo allerede gått ned 3,2 kg og spiser jo meg mett og føler meg opplagt. Hi Anonymous poster hash: 77966...1e7
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #5 Skrevet 18. mai 2016 Takk Snusen har gått i bosset, glemte å skrive i hovedinnlegget at jeg er 1.65 og veier nå 90kg så jeg er jo stor. Er det farlig om jeg går ned i svangerskapet? For forsetter jeg slik jeg har gjort vil jeg jo gå ned i vekt, har jo allerede gått ned 3,2 kg og spiser jo meg mett og føler meg opplagt. HiAnonymous poster hash: 77966...1e7 Angående vektreduksjon bør du nok ta det litt med ro. For stor vektnedgang kan frigi masse avfallsstoffer som har bundet seg opp i fettvevet. Lev sunt og normalt! Kjempebra det du har gjort til nå, så forsett med det! Jeg anbefaler deg å ta kontakt med fastlege/jordmor så fort som mulig for å ta en prat tidlig i svangerskapet om alt dette du lurer på. Da vet du at du får riktige svar tidlig! Husk å ta folat/ folsyre hver dag! Gratulerer og lykke til! Anonymous poster hash: fb3af...31d
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #6 Skrevet 18. mai 2016 Det er ikke farlig å gå ned i svangerskapet så vidt jeg har hørt. Så lenge du får i deg vanlig sunn mat, så er det ikke noe problem. Jeg regner med at du vil oppleve at vektnedgangen stopper litt opp. Det kan skyldes to ting - at du har noe som vokser i magen OG at det vanligvis er litt "trappetrinn" i vektnedgangen. Bare være tålmodig og hold frem med din nye livsstil, så går det seg til! Lykke til! OG gratulerer både med den lille på vei og din livsstilsendring! Anonymous poster hash: 1e19c...902
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #7 Skrevet 18. mai 2016 Det er ikke farlig å gå ned under savngerskapet hvis man er stor fra før. Snakker ikke om 5-10kg. På rikshospitalet har de noe som heter adipol. Svangre kvinner som er store. Har en venninne som veide 100 kr og da terminen hadde kommet viste vekta 90 kg. Fult mulig, men selvfølgelig på den riktige måten og oppfølging av ernæringsfysiolog på riksen Anonymous poster hash: e221e...7cc
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #8 Skrevet 18. mai 2016 Jeg var 96 og 163 før graviditeten. Slapp helt av du. Spis sunt, gå en halvtimes tur hver dag hvis du orker det (bør ikke bikke 160 i puls) og kutt ut det du kan av sukker. Naturlig at man går opp litt i en graviditet, men kan også gå ned. Dog ikke lurt å gå med for mye da dette vil frigi giftstoffer som overføres til fosteret. Snakk med jordmor og/eller lege om dette. Er du over 35 i bmi må du som regel ta 2 glukosebelastningstester samt noen steder ha en ekstra ultralyd i uke 35 (vektvurdering av barnet og samtale om epidural etc). Ikke snus, røyk eller drikk alkohol fra nå av så går det fint. Spis folat, d-vitamin, trantabletter og gjerne også c-vitaminer så har du kommet veldig langt. Magen vil som regel synes helt fint på deg også Var 90 i mitt første svangerskap og gikk opp 11-12 kg (hvorav MYE vann). Magen kom for fullt i uke 20. Hadde bekkenløsning med gangvansker, men hadde en drømmefødsel uten like. Slapp helt av du og lykke til med svangerskapet Anonymous poster hash: e31c1...69a
SuperFries Skrevet 18. mai 2016 #9 Skrevet 18. mai 2016 Det er ikke farlig å gå ned i vekt under svangerskapet, det kan derimot være skummelt å slanke seg. Spiser du et normalt kosthold på ca 1800 kcal per dag, vil du høyst sannsynlig oppleve å gå ned. Snakk med din jordmor om du er usikker!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #10 Skrevet 18. mai 2016 Gratulerer! Det samme skjedde meg for ni måneder siden... Skulle gå ned til 70kg før jeg ble gravid, men så skjedde det mens jeg bare hadde kommet meg ned til 90 kg. Er 167 cm høy. Om du legger vekk snusen nå og fokuserer på et sunt og normalt kosthold resten av svangerskapet så går nok dette bare bra! Ikke fokuser direkte på slanking, men ha fokus på å spise sunt. Du må sikker ta glukosebelastning, men så lenge du har et kosthold uten for mye sukker og raske karbohydrater så har du gjort det du kan gjøre. Jeg har forresten termin i disse dager og har ikke lagt på meg mer enn 10 kg. Jordmor sier det er en fin vektøkning. I forrige svangerskap veide jeg det samme og gikk opp 15 kg, men hadde likevel en veldig fint og uproblematisk fødsel. Barnet skårte 10/10 på apgar etter fødsel og hadde normal fødselsvekt. Gynekologen jeg går til denne gangen sier at alt ligger til rette for en like perfekt fødsel nå. Så dette går bra hi! Ikke les skrekkhistorier. Og gjerne snakk med jordmor om dette, hun kan gi gode tips og råd. Lykke til:) Anonymous poster hash: 30d2d...ba1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå