Gå til innhold

Barnet nekter far å komme i konfirmasjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ta det via nav og far må gi det støttede beløpet. Det er helt sikkert ikke i nærheten av det mor ønsker, men da har han gjort sitt. Om barnet ikke ønsker at faren er der eller noen i hans slekt så får det bare være. Hev dere over det og håp på mer fornuft og vennskap senere. Her blir nok ikke barnefar eller familien hans invitert hvis det blir en konfirmasjon. Vi betaler i såfall alt og slipper all form for innblanding. Biologisk far har så og si ingen relasjon til barnet og det blir bare kunstig at han skal dukke opp i en bursdag anhvert til hvert 3 år for så å forsvinne igjen. Det beste din mann kan gjøre for sin datter er å holde seg unna dette selskapet og vente på at hun har en krangel med sin mor eller at det nye søskenet kanskje får henne på besøk.

Anonymous poster hash: 43052...3fa

Du tuller? Far skal bare godta dette tullet fra mor og i tillegg betale for et selskap han ikke får liv av mor å delta i?

Anonymous poster hash: 917f9...9a0

Fortsetter under...

Skrevet

Hvis begge foreldrene har holdt konfirmasjonsselskap, kan de hver for seg sette frem krav om særtilskudd fra den andre til dekning av utgifter. Det forutsetter at utgiftene er nøkterne.

Anonymous poster hash: 8f07c...788

Dette stemmer.

Så dere kan bare sende regningene i returog si at klarer dere ikke å holde ett selskap sammen må dere holde eget. 

Og det er selvfølglig ikke hun som bestemmer hvor mye dere skal betale om det blir ett selskap, men NAV. Det blir ikke i nærheten av det hun har sendt til dere nå.

Anonymous poster hash: 2f01b...0f0

Skrevet

Hvis begge foreldrene har holdt konfirmasjonsselskap, kan de hver for seg sette frem krav om særtilskudd fra den andre til dekning av utgifter. Det forutsetter at utgiftene er nøkterne.

Anonymous poster hash: 8f07c...788

Ja, dette stemmer.

Anonymous poster hash: fe1f8...ae8

Skrevet

Ja det stemmer som de over sier... Lag deres eget selskap, så går det opp i opp

Skrevet

Joda, mor kan bruke vett og ta seg sammen. Det er mor som ødelegger hele selskapet og dagen for alle. Det er bedre at mor ikke kommer enn at hele fars slekt ikke ikke får komme.

Jeg hadde som far ringt til mor og sagt at enten oppfører alle seg som voksne og gir konfirmanten en god dag ellers så får mor betale hele selskapet.

Jeg hadde som far ikke betalt en krone for et selskap man ikke får delta i. Da hadde jeg brukt penger på å arrangere egen fest for slekta på fars side.

Dere som mener far må betale for et konfirmasjonsselskap han ikke FÅR delta i, betyr det at mor også må betale for det selskapet far arrangerer for sin familie?

Selvfølgelig er det mye bedre at mor holder seg borte. Jeg mente at man ikke kan forvente at tenåringen skal stå opp mot mor alene og trosse det frem

Anonymous poster hash: befc0...196

Skrevet

Hjelpes, så utrolig dårlig gjort av mor! Med tid og stunder vil dette bare slå tilbake på henne selv.

Enig, arranger et selskap for fars side av familien, og send regning til mor. Mulig pipa vil få en annen låt hvis dere informerer mor om dette?

Anonymous poster hash: 0aa3c...61a

Annonse

Skrevet

Du tuller? Far skal bare godta dette tullet fra mor og i tillegg betale for et selskap han ikke får liv av mor å delta i?

Nei, tuller ikke. Som andre også sier her så får han lage sitt eget selskap og sette motkrav om støtte (dog datteren vil nok kanskje ikke være med på dette selskapet siden hun ikke ville ha han med i det første). Han kan ikke tvinge seg til å bli med på et selskap han ikke er invitert til. Lager han ikke eget selskap må han følge nav sine regler. Som sagt- beløpet derfra vil helt sikkert være lavere enn det mor allerede har sendt krav om. Når krangelen først har kommet så langt at barnet ikke vil ha far i konfirmasjonen så får han bare gjøre det beste ut av det.

Anonymous poster hash: 43052...3fa

Skrevet

Nå er jo HI farens kjæreste. Man vet ikke hva krangelen bestod av og hvor alvorlig det er.

Anonymous poster hash: 9a067...a31
Skrevet

Jeg ville snakket alvorlig med barnet og forklart situasjonen, og sagt at det mest fornuftige er at alle bortsett fra moren kommer. En femtenåring skjønner situasjonen, men vil trenge mye støtte for å tørre å gå mot mor.

Hvis mor klikker helt hadde jeg ringt og avlyst lokale /mat, evt godtatt at alt ble ført over på mor dersom hun ønsker det. Hadde IKKE betalt for et selskap mor skal diktere, og dette skjønner også en femtenåring altså..

Dette må stoppes, mor er jo helt komplett uegnet som mor hvis hun gjennomfører dette.

Anonymous poster hash: 1f4b1...06d

Hvilken relasjon får barnet til stemor hvis stemor setter henne opp mot mor? Smarting du... Og nei, stemor kan ikke avbestille lokale og mat som mor har bestilt, det får da være måte på. Du mener at det beste er å la konfirmanten bære konsekvenser og gå glipp av egen konfirmasjon?

Skrevet

Nå er jo HI farens kjæreste. Man vet ikke hva krangelen bestod av og hvor alvorlig det er.

Jeg er farens kone gjennom 7 år. Har vært sammen i totalt 10 år.

Jeg har skrevet om hva det gjaldt lenger oppe.

Takk for svar alle sammen, jeg skal bringe det videre til far 😊

Hi

Anonymous poster hash: 8e32c...178

Skrevet

Jeg er farens kone gjennom 7 år. Har vært sammen i totalt 10 år.

Jeg har skrevet om hva det gjaldt lenger oppe.

Takk for svar alle sammen, jeg skal bringe det videre til far

Hi

Du skrev at mor og far kranglet, og at konfirmanten valgte mors side. Du skrev ikke hva de kranglet om og hvor alvorlig det var.

Skrevet

Du skrev at mor og far kranglet, og at konfirmanten valgte mors side. Du skrev ikke hva de kranglet om og hvor alvorlig det var.

"Anonym bruker, on 18 May 2016 - 19:09, said:

Det som er kjipt, er jo at voksne folk oppfører seg som egoistiske drittunger og setter konfirmanten i en helt umulig situasjon. Stakkars unge som har så bitre og egoistiske foreldre.

Anonymous poster hash: befc0...196

Ikke legg dette på oss!

Jeg er gravid, og det tålte mor dårlig. Vi har vært et par i 7 år, og dette er vårt første felles barn. Mor har aldri kommet over far, og eksploderte i vinkel da hun fikk vite at vi skal ha baby.

Far er utrolig fortvilet her, og det er jeg og. Dette er helt tragisk..😔

Anonymous poster hash: 8e32c...178"

Skrevet

Hva med å sende regningen i retur med et kort brev der det står "jeg fikk denne regningen ved en feiltakelse. Jeg skal selvfølgelig ikke betale for et selskap jeg ikke får delta i. Med hilsen xxx."

Anonymous poster hash: dd7d8...f23

Annonse

Skrevet

Uff. Blir så trist av slikt. Her er det to mennesker som har elsket hverandre, som har bragt liv til verden sammen og sett dette livet vokse opp. Som har delt den første dyrebare tiden med barnet, og de mest intime øyeblikk og stunder. Og nå kan de ikke oppføre seg sivilisert en eneste dag for dette barnets skyld. Så utrolig trist for konfirmanten😔 Hadde jeg vært konfirmant, og tøff nok til det, ville jeg avlyst hele festen. Det skal godt gjøres at hovedpersonen får en fin dag under slike omstendigheter.

Anonymous poster hash: c4ab5...8f1

Skrevet

Uff. Blir så trist av slikt. Her er det to mennesker som har elsket hverandre, som har bragt liv til verden sammen og sett dette livet vokse opp. Som har delt den første dyrebare tiden med barnet, og de mest intime øyeblikk og stunder. Og nå kan de ikke oppføre seg sivilisert en eneste dag for dette barnets skyld. Så utrolig trist for konfirmanten Hadde jeg vært konfirmant, og tøff nok til det, ville jeg avlyst hele festen. Det skal godt gjøres at hovedpersonen får en fin dag under slike omstendigheter.

Men nå har konfirmanten valgt mors side. Det er ikke 15-åringen som skal bære tyngden av foreldrenes krangel. Veldig mange arrangerer to selskaper, forstår ikke hvorfor det er et problem. Har mistanke om at HI ikke vil at mannen hennes skal betale noe for stebarnets konfirmasjon eller styre med å arrangere et selskap.

Skrevet

Uff. Blir så trist av slikt. Her er det to mennesker som har elsket hverandre, som har bragt liv til verden sammen og sett dette livet vokse opp. Som har delt den første dyrebare tiden med barnet, og de mest intime øyeblikk og stunder. Og nå kan de ikke oppføre seg sivilisert en eneste dag for dette barnets skyld. Så utrolig trist for konfirmanten😔 Hadde jeg vært konfirmant, og tøff nok til det, ville jeg avlyst hele festen. Det skal godt gjøres at hovedpersonen får en fin dag under slike omstendigheter.

Enig med deg, dette er utrolig trist.. Har sittet med tlf i hånda for å ringe mor og prate med henne, men hun hater meg pga graviditeten.

Tenker også at det kanskje er like greit at hun sender kravet til nav, så tar vi det derfra. Og at far her kan ta med seg jenta på shoppingtur i en storby i sommer. Da får de to tid sammen og... Viktig!

Hi

Skrevet

Enig med deg, dette er utrolig trist.. Har sittet med tlf i hånda for å ringe mor og prate med henne, men hun hater meg pga graviditeten.

Tenker også at det kanskje er like greit at hun sender kravet til nav, så tar vi det derfra. Og at far her kan ta med seg jenta på shoppingtur i en storby i sommer. Da får de to tid sammen og... Viktig!

Hi

Jeg tror nok hun hater deg for noe annet enn graviditeten gitt, særlig når dere har vært sammen i 7 år. Til og med mor til min tidligere stedatter som hatet meg som pesten, inviterte oss i konfirmasjonen til datteren. Det her må være noe mye mer alvorlig enn det du skisserer.

Skrevet

Hi

Det høres ut som en veldig god plan. Ufattelig å få et barn til å velge side slik. Mor må jo forstå at dette kommer til å klaske henne i bakhodet før eller siden. Å ta det gjennom nav er ryddig, og en tur med far høres kjekt ut. Kanskje en fin idé til gave? Fly, hotell og lommepenger til et sted hun har lyst til å dra, og evt billetter til teater/konsert e.l?

Skrevet

Men nå har konfirmanten valgt mors side. Det er ikke 15-åringen som skal bære tyngden av foreldrenes krangel. Veldig mange arrangerer to selskaper, forstår ikke hvorfor det er et problem. Har mistanke om at HI ikke vil at mannen hennes skal betale noe for stebarnets konfirmasjon eller styre med å arrangere et selskap.

De mistankene kan du legge fra deg øyeblikkelig!!

Jeg er først og fremst utrolig lei meg for dette. Jeg er veldig glad i jenta, og jeg ser at hun sliter og er delt i to. Hun velger forståelig nok den enkleste utvei, og det er å velge siden til den hun bor og lever mest med.

Jeg er ikke så interessert i å betale for to selskaper nei. Mannen min har nettopp mistet jobben offshore, og vi sliter med å få endene til å møtes. Vi har penger til dette selskapet, men hadde selvsagt ikke lagt opp til å betale for to slike selskap.

Men nå vet vi st vi kan ta alt via nav.

Hi

Skrevet

Jeg tror nok hun hater deg for noe annet enn graviditeten gitt, særlig når dere har vært sammen i 7 år. Til og med mor til min tidligere stedatter som hatet meg som pesten, inviterte oss i konfirmasjonen til datteren. Det her må være noe mye mer alvorlig enn det du skisserer.

Hun har aldri likt meg, men jeg har ikke brydd meg noe særlig om det..

Hun hadde ikke kommet over far da vi ble sammen. Det hadde da vært slutt mellom de i 18 mnd. Hun la meg for hat øyeblikkelig, og det har ikke blitt bedre etter at det ble kjent at vi nå skal få en baby.

Hun er ikke riktig rett i hodet, det har vært mange episoder opp gjennom åra.. Men jeg er ganske konfliktsky, og det er far og. Men nå sprakk det for han og 😔

Skrevet

Det høres ut som en veldig god plan. Ufattelig å få et barn til å velge side slik. Mor må jo forstå at dette kommer til å klaske henne i bakhodet før eller siden. Å ta det gjennom nav er ryddig, og en tur med far høres kjekt ut. Kanskje en fin idé til gave? Fly, hotell og lommepenger til et sted hun har lyst til å dra, og evt billetter til teater/konsert e.l?

Ja, det må bli en gave 😊

London, musical, shopping og sightseeing fra torsdag-søndag i sommer høres ut som noe hun ville elsket 😊

*sjekkernettet* 😄

Hi

Skrevet

De mistankene kan du legge fra deg øyeblikkelig!!

Jeg er først og fremst utrolig lei meg for dette. Jeg er veldig glad i jenta, og jeg ser at hun sliter og er delt i to. Hun velger forståelig nok den enkleste utvei, og det er å velge siden til den hun bor og lever mest med.

Jeg er ikke så interessert i å betale for to selskaper nei. Mannen min har nettopp mistet jobben offshore, og vi sliter med å få endene til å møtes. Vi har penger til dette selskapet, men hadde selvsagt ikke lagt opp til å betale for to slike selskap.

Men nå vet vi st vi kan ta alt via nav.

Hi

Hvorfor skal jeg legge fra meg tanken om det øyeblikkelig, når du i neste setning skriver at du ikke er interessert i å betale for eget selskap? Og dere valgte selv å ikke ha barnet 50/50, og forventer at hun er mer lojal mot far som har henne i helgene, enn mot mor som ordner hverdagen hennes? Det er fint å leke helgepappa og slippe å få tenåringen opp på morgenen, følge opp lekser og ta del i den "kjipe" delen av hverdagen. Ikke noe rart hun velger mor her.

Skrevet

Hvorfor skal jeg legge fra meg tanken om det øyeblikkelig, når du i neste setning skriver at du ikke er interessert i å betale for eget selskap? Og dere valgte selv å ikke ha barnet 50/50, og forventer at hun er mer lojal mot far som har henne i helgene, enn mot mor som ordner hverdagen hennes? Det er fint å leke helgepappa og slippe å få tenåringen opp på morgenen, følge opp lekser og ta del i den "kjipe" delen av hverdagen. Ikke noe rart hun velger mor her.

?? 😳

Skrevet

??

Dere har valgt å ha barnet kun i helger. Du skriver heller ikke hvor mye far stiller opp utenom hans "ordinære" samvær. Likevel forventer dere at barnet skal ta fars parti i en krangel mellom foreldrene. Samtidig som du skriver at dere ikke har tenkt å arrangere eget selskap og betale for det. Hvorfor er det mor som må arrangere konfirmasjon? Hvis dere er så glade i dette barnet, kunne dere arrangere selskap i stedet for mor? Men nei, det koster penger. Jeg har selv to barn som ikke har noen far, og må betale hele gilde selv, uten problemer. Det er en del av opplegget med å ha barn - det koster penger.

Skrevet

Jeg tror det holder med graviditeten.. Hvis mor har ikke kommet seg videre, har hun kanskje trøstet seg med at pga fellesbarn hadde hun og far et helt spesielt bånd som far og stemor ikke hadde. Og kanskje hun tenkte at etter så lang tid, skulle ikke de få barn i det hele tatt og hun ville fortsatt være alene om plassen som mor til hans barn. Ikke sikkert at hun likte å se den "illusjonen" gå i stykker.

Jeg skjønner at slikt kan være vondt hvis man ikke har kommet seg videre, men måten hun håndterer det er smålig og barnslig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...