Gå til innhold

Barnet nekter far å komme i konfirmasjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heller ingen av familien til far blir invitert.

Dette pga en krangel mellom mor og far tidligere i år som har eskalert og blitt stygg.

Nå sier mor at hun ikke kommer om far kommer, og barnet har valgt mor.

På toppen av det hele ramlet det regninger på nesten 20000,- ned i postkassa vår i går. Det var regning på mat, lokale og kjole med tilbehør... Det er jo en fest for barnet, mor og mors side av familien... Og likevel skal vi betale nesten hele?

Anonymous poster hash: 8e32c...178

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva i alle dager slags krangel har dette vært, lurer nå jeg på.

At mor ikke kommer hvis far kommer er utrolig barnslig oppførsel. Jeg syns man skal strekke seg langt og lengre enn langt på en slik dag, og å sette barnet i en situasjon hvor det må velge mellom mor og far er helt motbydelig.

Kan ikke dere holde et eget selskap for barnet? Et selskap for kun barnet, far og fars familie. Da kan jo mor velge om hun vil betale for sitt eget selskap, eller om dere skal dele kostnadene til begge selskapene.

Anonymous poster hash: d6ac1...35b
Skrevet

Heller ingen av familien til far blir invitert.

Dette pga en krangel mellom mor og far tidligere i år som har eskalert og blitt stygg.

Nå sier mor at hun ikke kommer om far kommer, og barnet har valgt mor.

På toppen av det hele ramlet det regninger på nesten 20000,- ned i postkassa vår i går. Det var regning på mat, lokale og kjole med tilbehør... Det er jo en fest for barnet, mor og mors side av familien... Og likevel skal vi betale nesten hele?

Nei, dere skal ikke betale dersom dere ikke er invitert.

Anonymous poster hash: a9490...495

Skrevet

Særtilskudd kan man søke om så lenge man har hovedomsorgen. Særtilskuddet regnes ikke ut fra om far deltar i det det søkes særtilskudd for.

Så ja, dere kan måtte betale selv om far ikke er invitert. Selve summen bør dere sjekke med NAV. Det er tak på hvor høy summen kan være.

Anonymous poster hash: a1606...001

Skrevet

La hun ta det via NAV, det blir uansett rimeligere.

Anonymous poster hash: 48663...88e

Skrevet

Så da må vi betale for to selskap 😔 Utrolig kjipt når mannen har mistet jobben i oljen 😔

Skrevet

Så da må vi betale for to selskap 😔 Utrolig kjipt når mannen har mistet jobben i oljen 😔

Som sagt: Kontakt NAV ang. summen på særtilskuddet

Skrevet

Så da må vi betale for to selskap Utrolig kjipt når mannen har mistet jobben i oljen

Det som er kjipt, er jo at voksne folk oppfører seg som egoistiske drittunger og setter konfirmanten i en helt umulig situasjon. Stakkars unge som har så bitre og egoistiske foreldre.

Anonymous poster hash: befc0...196

Skrevet

Tull, tredje alternativ er å slutte å være barnslig og skjerpe seg max. Alvorlig talt.

Å krangle med hverandre på den måten er bare flaut, og stakkars unge. Dra i selskapet, og drit i mor. Hun får ta det på sin egen kappe hvis hun faktisk drar, det er jo helt håpløst gjort om hun lager en scene i konfirmasjonen.

Anonymous poster hash: 1f4b1...06d

Skrevet

Det som er kjipt, er jo at voksne folk oppfører seg som egoistiske drittunger og setter konfirmanten i en helt umulig situasjon. Stakkars unge som har så bitre og egoistiske foreldre.

Ikke legg dette på oss!

Jeg er gravid, og det tålte mor dårlig. Vi har vært et par i 7 år, og dette er vårt første felles barn. Mor har aldri kommet over far, og eksploderte i vinkel da hun fikk vite at vi skal ha baby.

Far er utrolig fortvilet her, og det er jeg og. Dette er helt tragisk..😔

Skrevet

For noen egoistiske, grusomme foreldre.

Man gjør ikke slik mot sitt eget barn på denne store dagen, UANSETT grunn!

Skrevet

For noen egoistiske, grusomme foreldre.

Man gjør ikke slik mot sitt eget barn på denne store dagen, UANSETT grunn!

Nå vil far veldig gjerne være i denne konfirmasjonen, men han og resten av familien har fått beskjed om at de blir kastet på dør om de våger å møte opp. 😔

Skrevet

Nå blir jeg vel gjenkjent her, men det får bare være..

Hi

Skrevet

Her må dere kontakte familievernkontoret ASAP. mor må få en skikkelig skrape av noen.. At hun ikke langskjemmes.

Skrevet

Her må dere kontakte familievernkontoret ASAP. mor må få en skikkelig skrape av noen.. At hun ikke langskjemmes.

Ja, far har allerede bestilt time... Men det tar tid å få time der..

Skrevet

Jeg ville snakket alvorlig med barnet og forklart situasjonen, og sagt at det mest fornuftige er at alle bortsett fra moren kommer. En femtenåring skjønner situasjonen, men vil trenge mye støtte for å tørre å gå mot mor.

Hvis mor klikker helt hadde jeg ringt og avlyst lokale /mat, evt godtatt at alt ble ført over på mor dersom hun ønsker det. Hadde IKKE betalt for et selskap mor skal diktere, og dette skjønner også en femtenåring altså..

Dette må stoppes, mor er jo helt komplett uegnet som mor hvis hun gjennomfører dette.

Skrevet

Jeg ville snakket alvorlig med barnet og forklart situasjonen, og sagt at det mest fornuftige er at alle bortsett fra moren kommer. En femtenåring skjønner situasjonen, men vil trenge mye støtte for å tørre å gå mot mor.

Hvis mor klikker helt hadde jeg ringt og avlyst lokale /mat, evt godtatt at alt ble ført over på mor dersom hun ønsker det. Hadde IKKE betalt for et selskap mor skal diktere, og dette skjønner også en femtenåring altså..

Dette må stoppes, mor er jo helt komplett uegnet som mor hvis hun gjennomfører dette.

Men det er da ingen bedre situasjon å sette ungen i

Skrevet

Da hadde jeg ikke betalt en krone. Punktum.

Anonymous poster hash: 42284...554

Skrevet

Nå vil far veldig gjerne være i denne konfirmasjonen, men han og resten av familien har fått beskjed om at de blir kastet på dør om de våger å møte opp. 😔

Er grusomt selv om drt er kun den ene foreldren som oppfører seg slik! 😨😡

Skrevet

Helt enig!

Skrevet

Joda, mor kan bruke vett og ta seg sammen. Det er mor som ødelegger hele selskapet og dagen for alle. Det er bedre at mor ikke kommer enn at hele fars slekt ikke ikke får komme.

Jeg hadde som far ringt til mor og sagt at enten oppfører alle seg som voksne og gir konfirmanten en god dag ellers så får mor betale hele selskapet.

Jeg hadde som far ikke betalt en krone for et selskap man ikke får delta i. Da hadde jeg brukt penger på å arrangere egen fest for slekta på fars side.

Dere som mener far må betale for et konfirmasjonsselskap han ikke FÅR delta i, betyr det at mor også må betale for det selskapet far arrangerer for sin familie?

Anonymous poster hash: 917f9...9a0

Skrevet

Jeg hadde i en sånn situasjon insistert på to selskaper, hvor hver av foreldrene betaler "sitt". Kostnader til kjole etc deles. Blir så lei meg av foreldre som utsetter barna for sine voksenproblemer, skulle ønske de forsto at de eneste det går utover på lang sikt, er barna.

Hilsen et av de der barna

Anonymous poster hash: def3c...97b

Skrevet

Ta det via nav og far må gi det støttede beløpet. Det er helt sikkert ikke i nærheten av det mor ønsker, men da har han gjort sitt. Om barnet ikke ønsker at faren er der eller noen i hans slekt så får det bare være. Hev dere over det og håp på mer fornuft og vennskap senere. Her blir nok ikke barnefar eller familien hans invitert hvis det blir en konfirmasjon. Vi betaler i såfall alt og slipper all form for innblanding. Biologisk far har så og si ingen relasjon til barnet og det blir bare kunstig at han skal dukke opp i en bursdag anhvert til hvert 3 år for så å forsvinne igjen. Det beste din mann kan gjøre for sin datter er å holde seg unna dette selskapet og vente på at hun har en krangel med sin mor eller at det nye søskenet kanskje får henne på besøk.

Anonymous poster hash: 43052...3fa

Skrevet

Hadde ikke betalt, det får moren orde, så utrolig trist for konfirmaten :(

Skrevet

Hvis begge foreldrene har holdt konfirmasjonsselskap, kan de hver for seg sette frem krav om særtilskudd fra den andre til dekning av utgifter. Det forutsetter at utgiftene er nøkterne.

Anonymous poster hash: 8f07c...788

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...