Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #1 Skrevet 18. mai 2016 En liten familie er husløse og har mistet alt de eiger i en brann og venner etterspør bidrag på FB. I det første innlegget blir det oppfordret til at man skal gi, og at 'alle monner drar'. Jeg har ikke så mye selv siden vi nettopp har hatt stor ryddesjau, men har funnet frem en kaffekanne, noen krus, litt kjøkkenutstyr osv, men ikke mer enn at det får plass i en plastpose. Så ser jeg at andre donerer bort sofa, bord, komfyr+++ og det blir spurt etter hvitevarer, dyner og andre store ting. Blir det dumt av meg å komme med posen min? Skal jeg bare la det være? Anonymous poster hash: f9714...82f
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #2 Skrevet 18. mai 2016 Synes absolutt du skal hjelpe med det du har! Anonymous poster hash: 0042e...80f
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #3 Skrevet 18. mai 2016 Jeg synes du skal ta kontakt med familien, si hva du har, ta det gjerne med og si at det kun er hvis de har bruk for det. Spør dem først, for det er jo ikke noen vits om de allerede har fått slik ting. De vil sikkert uansett sette pris på at du tilbyr deg å hjelpe med det du har Jeg synes det er flott at du bidrar med ditt Anonymous poster hash: 0b9ba...5b7
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #4 Skrevet 18. mai 2016 Hadde de ikke forsikring? Anonymous poster hash: 50601...a39
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #5 Skrevet 18. mai 2016 En liten familie er husløse og har mistet alt de eiger i en brann og venner etterspør bidrag på FB. I det første innlegget blir det oppfordret til at man skal gi, og at 'alle monner drar'. Jeg har ikke så mye selv siden vi nettopp har hatt stor ryddesjau, men har funnet frem en kaffekanne, noen krus, litt kjøkkenutstyr osv, men ikke mer enn at det får plass i en plastpose. Så ser jeg at andre donerer bort sofa, bord, komfyr+++ og det blir spurt etter hvitevarer, dyner og andre store ting. Blir det dumt av meg å komme med posen min? Skal jeg bare la det være? Anonymous poster hash: f9714...82f Synes du skal gå dit jeg . Ikke alle som tenker på de små og faktisk meget essensielle tingene Anonymous poster hash: 0d7c1...188
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #6 Skrevet 18. mai 2016 Jeg tipper kaffekanne er blant de tingene min mann ville satt mest pris på i en sånn situasjon... Dessuten varmer det nok å se hvor mange som bryr seg, uansett om det er store eller små ting man kommer med. Anonymous poster hash: 81556...bb7
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #7 Skrevet 18. mai 2016 Hadde de ikke forsikring? Anonymous poster hash: 50601...a39 Tar lang tid før alt ift forsikring er i orden. Er ikke sånn at dagen etter en brann så har forsikringsselskapet bygd nytt hus og kjøpt nye møbler. Anonymous poster hash: 3861a...6d1
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #8 Skrevet 18. mai 2016 Tar lang tid før alt ift forsikring er i orden. Er ikke sånn at dagen etter en brann så har forsikringsselskapet bygd nytt hus og kjøpt nye møbler. Anonymous poster hash: 3861a...6d1 Nei men de betaler for innkvartering et annet sted med alt man trenger i mellomtiden. Så en familie trenger absolutt ikke å få alt man har i et hus i påvente av forsikringen. Den hjelpen settes igang umiddelbart. Anonymous poster hash: 6e6fa...cb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå