Gå til innhold

Bilstol til 3 åring (fremovervent)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vejer akkurat 15 kilo, så lurer på om de "store" beltestolene ikke bliver for store?

 

Hvilke anbefaler i og hvilke bør vi holde os væk fra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold dere vekk fra fremovervendt!!

 

 

 

Anonymous poster hash: c1c0a...5f1

Skrevet

Her er det litt valget mellom oest eller kolera. Sitter han forovervendt med 5punktsbelte så risikerer han alvorlig nakkeskade. Sitter han i beltestol risikerer han å vris ut av selen og slå hodet siden han er så myk i kroppen. De siste anbefalingene jeg leste var 5punkts til 4 år eller 18 og, men det finnes også beltestoler som passer til små barn. Se på cybex, britax (sjekk den nye beltestolen med 4punkts) og besafe. Besafe kan være litt kronglete da hoftebeltet ofte havner for langt opp på magen, noe som også er farlig. Så du må nesten veie de ulike ulempene opp mot hverandre.

Skrevet

Kan anbefale Cybex solution m2 Fix. Bruker det til min snart fireåring som er 15 kg og 100 cm.

 

Anonymous poster hash: f1742...7d0

Skrevet

Ellers så er recardo sport et bra alternativ. Da fester du barnet i 5-punktsele mens setet er festet til bilen.

 

 

Hvorfor dere skal bytte til fremoverlent for tidlig, blander jeg meg ikke opp i



Anonymous poster hash: dc226...1a2
Skrevet

Du bør velge en stol som har pute foran magen når barnet ikke er større.

 

Anonymous poster hash: 2133c...b43

Skrevet

Du bør velge en stol som har pute foran magen når barnet ikke er større.

 

Anonymous poster hash: 2133c...b43

Det er livsfarlig, og det er ingen nadre enn produsentene som anbefaler de!

Skrevet

Det er livsfarlig, og det er ingen nadre enn produsentene som anbefaler de!

Ikke helt riktig, lenger. Trygg trafikk har uttalt noe lignende som du sier, men helt klart ikke fullt oppdatert. Bl.a Cybex Pallas er ordentlig testet med omfattende sensorer.

Anbefaler ikke fremovervendt til noen som fortsatt burde sitte bakovervendt, men er valget mellom 5—punkts og pute syns jeg de sitter minst like trygt med pute.

 

 

Anonymous poster hash: aa4d0...c9b

Skrevet

Ikke helt riktig, lenger. Trygg trafikk har uttalt noe lignende som du sier, men helt klart ikke fullt oppdatert. Bl.a Cybex Pallas er ordentlig testet med omfattende sensorer.

Anbefaler ikke fremovervendt til noen som fortsatt burde sitte bakovervendt, men er valget mellom 5—punkts og pute syns jeg de sitter minst like trygt med pute. Anonymous poster hash: aa4d0...c9b

Synes du ja. Ja, da er det vel slik...

 

Anonymous poster hash: 5f80d...a1f

Skrevet

Det burde ikke vært lov med fremovervendte seter for så små barn!!

 

Anonymous poster hash: 64d5a...827

Skrevet

Ikke helt riktig, lenger. Trygg trafikk har uttalt noe lignende som du sier, men helt klart ikke fullt oppdatert. Bl.a Cybex Pallas er ordentlig testet med omfattende sensorer.

Anbefaler ikke fremovervendt til noen som fortsatt burde sitte bakovervendt, men er valget mellom 5—punkts og pute syns jeg de sitter minst like trygt med pute.

 

 

Anonymous poster hash: aa4d0...c9b

Har du en link til det? Der vil jeg gjerne lese mer om. For det er ikke det jeg fant i rapporen fra unece.org
Skrevet

Du bør velge en stol som har pute foran magen når barnet ikke er større.

 

Anonymous poster hash: 2133c...b43

Vi har cybex med pude nu, men synes ikke han sidder så godt i den?

Armene sidder så højt og den er varm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...