Gå til innhold

Sykepenger når man ikke har vært i arbeid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har idag fått beskjed om at jeg kan søke om sykepenger, etter en legeerklæring. Grunnet Post traumatisk stress syndrom sliter jeg veldig for tiden. Jeg har ikke jobbet de siste 12 mnd pga noe som har skjedd, jeg har ikke mottatt noe på flere måneder da jeg har klart meg selv ved hjelp av familien.

Nå har jeg tatt meg mot til å gå til legen og fått hjelp fra NAV, jeg har prøvd å komme meg i arbeid men pga medisiner og helsen min klarer jeg ikke det nå på noen måneder.. Jeg prøver å beregne ut hvor mye jeg vil da få i sykepenger ? Forstår meg ikke helt på det. Har aldri fått sykepenger før.

Noen som vet hvor mye man får om man ikke har vært i arbeid, evt minste sats i mnd?

På forhånd takk for svar:)

Anonymous poster hash: f8e00...f21
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig han mente da delvis uføretrygd?

Anonymous poster hash: f8e00...f21
Skrevet

Det var kanskje snakk om AAP? I så fall vil det vel være minste sats som jeg tror er på ca 12000kr pr mnd? Prøv å Google minstesats👍

Anonymous poster hash: 787e6...c38

Skrevet

Om du ikke har jobbet på et år har du ikke krav på sykepenger.

Men er du for syk til å være aktiv arbeidssøker kan du ha krav på arbeidsavklaringspenger. Tror de med minstesats der har rundt 12.000 utbetalt i måneden

Anonymous poster hash: dd517...808

Skrevet

Sykepenger er beregnet ut fra inntekt. Du får dermed ikke sykepenger. MEN det kan være andre støtteordninger eller noen unntak fra noen regler jeg ikke kjenner til.

Anonymous poster hash: 33a9b...765

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...