Gå til innhold

Konfirmasjon og penger på lokale/mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det for mye å bruke 35 000kr på lokale og mat i en konfirmasjon for 40 personer?

Jeg blir så usikker...

Vi kan ikke ha konfirmasjonen hjemme og har lyst til at det skal være en fin dag uten altfor mye stress. Jeg har ikke noen venninner som kan hjelpe og svært liten slekt på stedet.

Har funnet et lokale som ligger veldig pent til og hvor de kan ordne med ting som pynting, borddekking og servitører (og tapasbord). Det er inkludert kaffe/te.

Det er lov å ta med egen drikke og kaker.

Likevel blir det ca 30 tusen (uten drikke og kaker)

Er det for stivt?

Anonymous poster hash: bd9e2...2c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg personlig synes det er for dyrt, men har du råd til deg så skjønner jeg veldig godt at du gjør det.

Anonymous poster hash: ca748...c2e
Skrevet

Er det den prisen man må regne med når man bestiller lokale og mat?

Dette er i Bergen.

Anonymous poster hash: bd9e2...2c0

Skrevet

Nå vet jeg ingenting om slike ting, men synes virkelig ikke at prisen hørtes urimelig ut.

Mat koster jo noen hundrelapper pr pers, lokale koster, servitørene skal ha lønn osv.

Anonymous poster hash: 207f4...f96

Skrevet

Vi betaler 2600 for lokale inkl kjøkken, bord, stoler og alt av tallerken, glass og bestikk + anlegg osv

Mat og drikke + kaker kommer på ca 8000 og vi blir 40 stk

Anonymous poster hash: ef42a...815

Skrevet

Vi betalte 5000 for mat, dessert og lokale til 20 personer.

Anonymous poster hash: 0c40d...3a2

Skrevet

Det er vel ikke ekstremt stiv pris, for du får faktisk ganske mye for de pengene der. Bare pynting, hjelp før og unde, slippe å rydde osv er mange timer. Hadde jeg kunnet brukt dette på en konfirmasjon hadde jeg gladelig gjort det.

Har du pengene- gjør det!

Konfirmasjon er mye stress og mye jobb, så slipper du mye så gjør du det med glede.

Anonymous poster hash: 6c21d...a28

Skrevet (endret)

Vi hadde gratis lokale, pyntet, serverte og ryddet selv og betalte over 20' for konfirmasjonen totalt for 25 gjester, så jeg syns ikke det hørtes urimelig ut.

Kaker kan du gjerne få familien til å bidra med, og brus kan du få ganske billig om du følger med på tilbudene. Kanskje dere kan få litt avslag om dere dekker og pynter selv?

Jeg hadde slått til om lokalet er fint og maten god.

Endret av *Miss Marple*
Skrevet

Vi hadde gratis lokale, pyntet, serverte og ryddet selv og betalte over 20' for konfirmasjonen totalt for 25 gjester, så jeg syns ikke det hørtes urimelig ut.

Kaker kan du gjerne få familien til å bidra med, og brus kan du få ganske billig om du følger med på tilbudene. Kanskje dere kan få litt avslag om dere dekker og pynter selv?

Jeg hadde slått til om lokalet er fint og maten god.

Betalte dere 20 000 kun for mat og drikke til 25 mennesker!!??!!

Anonymous poster hash: b38b5...01d

Skrevet

Det er nok det du må ut med ja. Vi skal ha konfirmasjon neste år og har bedt om mange pristilbud på akkurat det du nevner. Vi blir ca 30-35 stykk og samtlige ender på ca 20 000 - 25 000 kr uten drikke og kaker. Nå har vi bestemt oss for å ha det hjemme i stedet, vi har plass, men det koster!

Anonymous poster hash: ae2b3...3d8
Skrevet

Dyrt ja, men om man ikke ønsker/kan gjøre noe selv blir det kanskje slik? Hadde dåp for 40stk i fjor. Lokalet kostet 1500kr,mat (lagde selv) 4000kr, kaker ble bakt av familien (seks var akkurat passe antall, litt igjen av alle) og litt pynt på muligens en tusenlapp. Vet ikke om jeg synes 30000 i differanse er verdt det...

Anonymous poster hash: 525ee...0e2

Skrevet

Betalte dere 20 000 kun for mat og drikke til 25 mennesker!!??!!

Anonymous poster hash: b38b5...01d

Hele konfirmasjonen (bortsett fra klær) kom på den summen, ja. Da er vel innbydelser, sanghefter (jepp, hos oss må man synge), pynt, blomster og takkekort også med, når jeg tenker meg om. Husker ikke hva vi betalte pr kurvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...