Gå til innhold

Når sa barna deres mamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er 7 mnd og har en liten stund sagt ma- ma. Jeg liker å tro hun bevisst sier mamma 💖

Anonymous poster hash: 6fb55...c64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Førstemann var 14 mnd, andre 18 mnd.

Begge har sagt pappa helt klart og bevisst fra ca 8mnd. Jeg har havnet langt langt nede på lista hos begge. Med nr 2, (som begynte å si mamma i går..), så kom mamma samtidig med at han sa :"ånei, ånei, oi, se mamma(😊), den datt ned, bil ølagt (ødelagt), den vondt. Ånei ånei"

Jeg mistenker litt at jeg ikke har blitt en egen person for barnet før det. Jeg har liksom bare vært en forlengelse av barnet el.. 😊

Faren har vært svært kry da. 😊

Anonymous poster hash: 730a5...f7c

Skrevet

Hehe, skjønner hva du mener. Vi mødre er liksom en selvfølge 🤗 moro for mannen din da! Jenta mi kommer ofte krabbende mot meg å sier ma- ma, og det er så tydelig at hun henvender seg til meg.

HI her 🙌

Skrevet

Førstemann var 14 mnd, andre 18 mnd.

Begge har sagt pappa helt klart og bevisst fra ca 8mnd. Jeg har havnet langt langt nede på lista hos begge. Med nr 2, (som begynte å si mamma i går..), så kom mamma samtidig med at han sa :"ånei, ånei, oi, se mamma(😊), den datt ned, bil ølagt (ødelagt), den vondt. Ånei ånei"

Jeg mistenker litt at jeg ikke har blitt en egen person for barnet før det. Jeg har liksom bare vært en forlengelse av barnet el.. 😊

Faren har vært svært kry da. 😊

Har du vært mye med barnet ditt? Hvordan var permisjonen fordelt? Tror faktisk jeg hadde vært lei meg...men om du er en av disse som begynner å jobbe fra 6 mnd så er det vel ikke så rart

Anonymous poster hash: e65ca...9f5

Skrevet

Har du vært mye med barnet ditt? Hvordan var permisjonen fordelt? Tror faktisk jeg hadde vært lei meg...men om du er en av disse som begynner å jobbe fra 6 mnd så er det vel ikke så rart

Hehe.. flirer litt for meg selv, hadde virkelig ingen forestilling om at denne tråden skulle bli frekk og uhyggelig! Om du snakker sånn til folk face to face bør du gå i deg selv. Hi😉

Skrevet

Jeg tror nok nesten problemet heller har vært at jeg har vært for mye med barnet mitt. 😊

Hvorfor ha et ord på den alltid tilstedeværende? 😊

Til hi: om mitt barn hadde sagt ma-ma og komt mot meg, hadde jeg definitivt tenkt at barnet sa mamma . 😀

Skrevet

Eldste sa det ikke før han rundet 2 år, de to mellomste rundt 9 mnd og yngste var vel nesten 18 mnd. Stor variasjon med andre ord 😊

Anonymous poster hash: 33f66...3a2

Skrevet

12 mnd når hun brukte det som et ord for meg, ikke bare bablet og det kom ut mamma. 13 mnd som et bevist ord for pappa.

Skrevet

Sa pappa da hun var 6 mnd og mamma da hun var 6.5 mnd. Nå er hun nylig fylt 7 mnd og sier begge deler mange ganger for dagen. Virker bevisst, hun sier det mens hun strekker armene mot oss :) Mamma sier hun i tillegg hvis hun er lei seg, da er det ett laaangt maaaamaaa <3 Hun sier hei også, men det kan neppe være bevisst for d kommer i hytt og pine.

Skrevet

Hun lager mamamama- og papapapa-lyder. Men usikker på om det er bevisst rettet mot oss. 8 mnd:)

Gjest Stjerneklart
Skrevet

HA-HA-HA, hva i ALLE dager er dette for et svar?! Nei, nå vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte, dette var faktisk tragisk.

HI, min er snart 7 måneder og er ikke i nærheten av å si mamma, men jeg gleder meg enormt til å høre henne si det. Så koselig at din sier ma-ma. Har hørt om så små som har sagt det, så det er mye mulig :hjerte:

Skrevet

han var 7mnd

Skrevet

Eldste var 7 mnd, yngste var 9 mnd. Da sa de vel noe lignende ma-ma og ba-ba, virket ganske bevisst :) Nå blir jeg litt forvirret, etter at jeg begynte å jobbe så blir også smokken kalt mamma 😁

Anonymous poster hash: 6a6ad...d1d

Skrevet

Han var 9 mnd.

Anonymous poster hash: 5900b...813
Skrevet

Eldste var 7 mnd, yngste var 9 mnd. Da sa de vel noe lignende ma-ma og ba-ba, virket ganske bevisst :) Nå blir jeg litt forvirret, etter at jeg begynte å jobbe så blir også smokken kalt mamma 😁

Anonymous poster hash: 6a6ad...d1d

😂 herlig! Smokken minner om mammaen

Skrevet

Sa pappa da hun var 6 mnd og mamma da hun var 6.5 mnd. Nå er hun nylig fylt 7 mnd og sier begge deler mange ganger for dagen. Virker bevisst, hun sier det mens hun strekker armene mot oss :) Mamma sier hun i tillegg hvis hun er lei seg, da er det ett laaangt maaaamaaa <3 Hun sier hei også, men det kan neppe være bevisst for d kommer i hytt og pine.

Så koselig 💫 det er bare herlig. Jeg kjenner også igjen den lange mamaaa når hun er lei seg . Guri malla det er mye som skjer i utviklingen hele tiden! Hi her.

Skrevet

Rundt 8 måneder mener jeg å huske.

Anonymous poster hash: 623e4...522

Skrevet

Så koselig det er bare herlig. Jeg kjenner også igjen den lange mamaaa når hun er lei seg . Guri malla det er mye som skjer i utviklingen hele tiden! Hi her.

Ja, den siste måneden har vært helt ekstrem på utviklingsfronten synes jeg, på godt og vondt. Hun har begynt å krabbe og befinner seg nå høyt og lavt, reiser seg opp og river da gjerne ned ting såklart, setter seg opp selv også. Har ikke rukket å barnesikre enda, så jeg er utslitt :P I tillegg har hun knapt sovet den siste mnd, så nå håper vi det roer seg snart. Men denne snakkingen er jo fantastisk, smelter hjertet hver gang :)

Skrevet

Ja, den siste måneden har vært helt ekstrem på utviklingsfronten synes jeg, på godt og vondt. Hun har begynt å krabbe og befinner seg nå høyt og lavt, reiser seg opp og river da gjerne ned ting såklart, setter seg opp selv også. Har ikke rukket å barnesikre enda, så jeg er utslitt :P I tillegg har hun knapt sovet den siste mnd, så nå håper vi det roer seg snart. Men denne snakkingen er jo fantastisk, smelter hjertet hver gang :)

Helt det samme her😉 jeg gjeter dagen lang! Her har søvnen blitt litt bedre etter at krabbingen tok til. Nå får jeg faktisk lagt henne på kvelden. Husker nicket ditt fra oktobergruppa. Begynner å bli en stund siden vi var gravide og slet med de plagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...