Gå til innhold

Er det for egoistisk å be mannen flytte

Anbefalte innlegg

Skrevet

når man har gått over 1 år uten sex fordi han ikke vil, og han ønsker ikke å gjøre noe som helst med det? Jeg har akkurat fylt 30, vi har to barn sammen og jeg har ett fra før. Jeg synes jeg er for ung til å slutte med sex, og å vente i 16 år til minste er 18 med å flytte og lete etter ny mann blir for drøyt. Hva mener dere, bør jeg ofre meg selv og leve i sølibat for barnas skyld eller er det OK å si at nok er nok?

Anonymous poster hash: 951dd...5cb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan i det miste gi han en sjangs til å forbedre seg før du hiver han på dør :) hadde han ikke vært villig til det, så hadde nok jeg bedd han finne seg et kloster eller noe som passet han bedre..

Anonymous poster hash: 3cef4...74a

Skrevet

Jeg ville gitt ham et ultimatum - bli ærlig om hvorfor han ikke ønsker sex og bli med i terapi, eller skilles.

Jeg hadde ikke blitt i et forhold med en mann som nektet å ha sex og som ikke ville gjøre noe for å reparere forholdet.

Anonymous poster hash: b14e1...755
Gjest Stjerneklart
Skrevet

Om han faktisk ikke ønsker å gjøre noe med saken, og hans plan for framtiden er å fortsette slik som nå, så hadde jeg glatt kastet han ut med en gang. 

Skrevet

Jeg ville gitt ham et ultimatum - bli ærlig om hvorfor han ikke ønsker sex og bli med i terapi, eller skilles.

Jeg hadde ikke blitt i et forhold med en mann som nektet å ha sex og som ikke ville gjøre noe for å reparere forholdet.

Vi har vært i terapi flere ganger, han lovet å jobbe med lysten, men det uteblir. 6 måneder siden vi var i terapi og han har ikke en gang gjort et forsøk på å jobbe med lysten.

Skrevet

Hva sier han forresten selv er grunnen til at han ikke lenger vil ha sex?

Småbarnsperioden? Potensproblemer? Deprimert? Har han andre problemer selv eller med forholdet? Er han utro?

Om mannen har hatt normal sexlyst tidligere, da er det ikke normalt for en frisk og forholdsvis ung mann å bare slutte helt å ha sex. Det har en årsak. Det er også menn som får hormonproblemer, så om han nekter alle andre årsaker så er kanskje en blodprøve hos legen på sin plass.

Skrevet

Om han faktisk ikke ønsker å gjøre noe med saken, og hans plan for framtiden er å fortsette slik som nå, så hadde jeg glatt kastet han ut med en gang. 

Han har ikke noen planer egentlig, men tror at det går seg til etter hvert. Han gir meg verken tidsperspektiv eller konkrete forslag på hva vi kan gjøre som par. Han mener jeg bare må vente til han får lyst, noe jeg vet han ikke får. Før dette året uten sex hadde vi oss 3 ganger på ett år, og det var faktisk enda verre enn å leve i sølibat, hver gang han viste initiativ fikk jeg håp om at vi kommer oss tilbake til vanlig sexliv og ble skuffet hver gang.

Skrevet

Hva sier han forresten selv er grunnen til at han ikke lenger vil ha sex?

Småbarnsperioden? Potensproblemer? Deprimert? Har han andre problemer selv eller med forholdet? Er han utro?

Om mannen har hatt normal sexlyst tidligere, da er det ikke normalt for en frisk og forholdsvis ung mann å bare slutte helt å ha sex. Det har en årsak. Det er også menn som får hormonproblemer, så om han nekter alle andre årsaker så er kanskje en blodprøve hos legen på sin plass.

Han mener at han ikke har fysisk sykdom og at han heller ikke er deprimert. Han har ikke særlig krevende jobb, sover godt om natten og er fysisk frisk. Min mistanke er at han ikke lenger tenner på meg, men gidder ikke å si sannheten. Han ønsker ikke å gå til legen.

Skrevet

Han mener at han ikke har fysisk sykdom og at han heller ikke er deprimert. Han har ikke særlig krevende jobb, sover godt om natten og er fysisk frisk. Min mistanke er at han ikke lenger tenner på meg, men gidder ikke å si sannheten. Han ønsker ikke å gå til legen.

Han har også vært utro tidligere, noe som styrker min teori om at han har lyst, men bare ikke på meg.

Skrevet

Døren neste..

Anonymous poster hash: 3cef4...74a

Skrevet

Han har også vært utro tidligere, noe som styrker min teori om at han har lyst, men bare ikke på meg.

Og med disse to svarene dine så tenker jeg det er veldig klart hva du bør gjøre. Kom deg unna ham. Han tilfører deg ingenting i forholdet, han gidder ikke en gang prøve å reparere forholdet, selv ikke under og etter terapi. Han sier en ting til deg (lover å jobbe med det), men gjør det motsatte.

Han forventer at du skal føye deg etter ham, dine behov er ikke viktige.

Nei, bli kvitt ham! En slik fyr vil bare psyke deg ned på sikt, men det trenger du ikke tillate.

Når han ikke er villig til å gjøre noe for forholdet så mistenker jeg ett av to - enten er han for feig til å gjøre det slutt fordi han ikke vil "ha på seg" at han har gått fra deg og så små barn, eller så er du bare grei å ha inntil han har funnet en ny dame. Nå har han mindre økonomiske utgifter, mindre arbeid totalt sett, flytter han for seg selv får han større utgifter og må ta seg av alt selv.

Du kan ikke redde et forhold han ikke vil gjøre noe for å redde.

Gjør deg selv en tjeneste og bli kvitt ham. Lykke til :)

Skrevet

Og med disse to svarene dine så tenker jeg det er veldig klart hva du bør gjøre. Kom deg unna ham. Han tilfører deg ingenting i forholdet, han gidder ikke en gang prøve å reparere forholdet, selv ikke under og etter terapi. Han sier en ting til deg (lover å jobbe med det), men gjør det motsatte.

Han forventer at du skal føye deg etter ham, dine behov er ikke viktige.

Nei, bli kvitt ham! En slik fyr vil bare psyke deg ned på sikt, men det trenger du ikke tillate.

Når han ikke er villig til å gjøre noe for forholdet så mistenker jeg ett av to - enten er han for feig til å gjøre det slutt fordi han ikke vil "ha på seg" at han har gått fra deg og så små barn, eller så er du bare grei å ha inntil han har funnet en ny dame. Nå har han mindre økonomiske utgifter, mindre arbeid totalt sett, flytter han for seg selv får han større utgifter og må ta seg av alt selv.

Du kan ikke redde et forhold han ikke vil gjøre noe for å redde.

Gjør deg selv en tjeneste og bli kvitt ham. Lykke til :)

Takk for svar. Har selv mistanke om at han er med meg fordi jeg er "god å ha" - tjener 3 ganger så mye som ham, eier huset og gjør det meste av husarbeidet. Han driver også med tidskrevende hobbyer som gjør at han vil slite å ha barna sine annenhver helg uten å droppe hobbyene de helgene. I familien hans er det heller ingen som skiller seg, uansett hvor dårlig ekteskapet er, så kanskje han er redd for å bli dømt nord og ned for å ha dumpet kona med små barn. Hvis jeg går så blir jeg "bitchen" og den som ødela familien, og han får all sympati.

Skrevet

Takk for svar. Har selv mistanke om at han er med meg fordi jeg er "god å ha" - tjener 3 ganger så mye som ham, eier huset og gjør det meste av husarbeidet. Han driver også med tidskrevende hobbyer som gjør at han vil slite å ha barna sine annenhver helg uten å droppe hobbyene de helgene. I familien hans er det heller ingen som skiller seg, uansett hvor dårlig ekteskapet er, så kanskje han er redd for å bli dømt nord og ned for å ha dumpet kona med små barn. Hvis jeg går så blir jeg "bitchen" og den som ødela familien, og han får all sympati.

Der har du uten tvil svaret...

Svigerfar er/var sånn, han kunne ikke ha det på se å ha forlatt svigermor selv om ekteskapet var elendig og hun gikk ikke fra han heller. I dag er i de 80-årene og sitter i hver sin stue og er bitre over hvordan livet ble, angrer på sjansene de ikke tok osv. Skikkelig grinebitere blitt begge to, håpløse å være sammen med.

Nei, bryt ut du, at du blir syndebukken i hans familie får du bare leve med. En dag blir du 80 år også, og skal se tilbake på livet ditt og valgene du tok. Det er ditt eget ansvar å sørge for at livet ditt blir godt!

Anonymous poster hash: 01eb6...b50

Skrevet

Der har du uten tvil svaret...

Svigerfar er/var sånn, han kunne ikke ha det på se å ha forlatt svigermor selv om ekteskapet var elendig og hun gikk ikke fra han heller. I dag er i de 80-årene og sitter i hver sin stue og er bitre over hvordan livet ble, angrer på sjansene de ikke tok osv. Skikkelig grinebitere blitt begge to, håpløse å være sammen med.

Nei, bryt ut du, at du blir syndebukken i hans familie får du bare leve med. En dag blir du 80 år også, og skal se tilbake på livet ditt og valgene du tok. Det er ditt eget ansvar å sørge for at livet ditt blir godt!

De sitter i hver sin stue i samme hus altså, for de er fortsatt gift....

Skrevet

Jaja, om du blir kalt for bitchen, da hadde jeg ikke vært bedre enn at jeg helt saklig hadde sagt noe slikt til hans familie:

"Han var utro, jeg ville redde forholdet, vi gikk i terapi, men han ville ikke gjøre noe for å redde forholdet, da bare gjennomførte jeg det valget han allerede hadde tatt, for han var tydeligvis ferdig med både meg og barna for lenge siden, jeg var bare kjekk å ha siden jeg tjener tre ganger mer enn ham. Men nå får han den friheten han allerede tok seg da han valgte å være utro. Er jeg bitch for at jeg ikke ønsker å leve med en mann som ikke en gang vil gjøre noe for å redde forholdet, da kan jeg leve helt fint med det."

Så flott at du har så god økonomi og sitter på huset, da får du det bra uten ham. Du slipper å rydde og stelle etter ham, du slipper å føle deg avvist. Og med tanke på barna.... om han prioriterer hobbyene foran samvær med barna er det bedre at barna lærer at pappa er fraværende nå enn når de blir større. Han er jo egentlig ikke tilstede i familien slik det er i dag, det er bare et skall av ham som er der, for han er ikke der med følelsene. Om han likevel har nok følelser for barna vil han i fremtiden prioritere samvær med barna. Uansett vil du greie deg godt :)

Skrevet

Jaja, om du blir kalt for bitchen, da hadde jeg ikke vært bedre enn at jeg helt saklig hadde sagt noe slikt til hans familie:

"Han var utro, jeg ville redde forholdet, vi gikk i terapi, men han ville ikke gjøre noe for å redde forholdet, da bare gjennomførte jeg det valget han allerede hadde tatt, for han var tydeligvis ferdig med både meg og barna for lenge siden, jeg var bare kjekk å ha siden jeg tjener tre ganger mer enn ham. Men nå får han den friheten han allerede tok seg da han valgte å være utro. Er jeg bitch for at jeg ikke ønsker å leve med en mann som ikke en gang vil gjøre noe for å redde forholdet, da kan jeg leve helt fint med det."

Så flott at du har så god økonomi og sitter på huset, da får du det bra uten ham. Du slipper å rydde og stelle etter ham, du slipper å føle deg avvist. Og med tanke på barna.... om han prioriterer hobbyene foran samvær med barna er det bedre at barna lærer at pappa er fraværende nå enn når de blir større. Han er jo egentlig ikke tilstede i familien slik det er i dag, det er bare et skall av ham som er der, for han er ikke der med følelsene. Om han likevel har nok følelser for barna vil han i fremtiden prioritere samvær med barna. Uansett vil du greie deg godt :)

Takk for utfyllende svar. Det virker på ham at han bruker sexnekt for å "straffe" meg for at han på en måte er fanget i ekteskapet og tilværelse som småbarnsforelder. Han prøver hele tiden å stikke til kompis, drive med hobby når han ikke er på jobb, og er kjempeforbanna når han må være hjemme med barna og jeg skal noe.

Skrevet

Takk for utfyllende svar. Det virker på ham at han bruker sexnekt for å "straffe" meg for at han på en måte er fanget i ekteskapet og tilværelse som småbarnsforelder. Han prøver hele tiden å stikke til kompis, drive med hobby når han ikke er på jobb, og er kjempeforbanna når han må være hjemme med barna og jeg skal noe.

Dette er ikke noe likeverdig forhold, du er hushjelp, barnepasser og inntekt for han, ingenting annet.

Skrevet

Og med det bekrefter han jo bare det han gjorde med utroskapen sin - han er egentlig ikke i forholdet, han ønsker ikke å være i forholdet, han tar ikke ansvar for egen oppførsel eller egne ønsker. Og fordi han er for feig til å bryte ut og stå for det overfor familie og venner, så skal han straffe deg.

Nei, han der har du virkelig ikke bruk for. Fortell ham i dag at han blir singel...

Du fortjener langt bedre, det er i hvert fall sikkert :)

Skrevet

Her hadde jeg gått på flekken. Be han om å flytte å det I dag 😡. Han utnytter deg følelsmessig, økonomisk og praktisk.

Om noen begynner å bitche I familien hans så ikke legg noe I mellom på HVORFOR du kastet han ut. Siden han gjør det han kan for å ikke være hjemme, er du sikker på at han ikke har en elskerinne ? Kan tenke meg at det sitter langt inne og forlate deg så lenge du tjener så pass og I tillegg eier huset... Han økonomiske ansvar blir ganske anderledes om han forlater deg...

Hva gjør gan egentlig hjemme og hva betaler han av faste avgifter, husleie til deg, ting til barna, betaler han selv for hobbyene sine osv? Om han betaler veldig lite då hadde jeg raskt ordnet på det. Jeg gadd forlangt at han betaler en viss del av lønnen sin til regner, han hadde måttet betale for byturer og hobbyer selv. Dessuten hadde jeg forlangt at han gjorde minst halvparten av husarbeidet. Han utnytter deg for det han kan. Men aller helst så bør du kaste han på ræva og hue ut 😊

Skrevet

Her hadde jeg gått på flekken. Be han om å flytte å det I dag . Han utnytter deg følelsmessig, økonomisk og praktisk.

Om noen begynner å bitche I familien hans så ikke legg noe I mellom på HVORFOR du kastet han ut. Siden han gjør det han kan for å ikke være hjemme, er du sikker på at han ikke har en elskerinne ? Kan tenke meg at det sitter langt inne og forlate deg så lenge du tjener så pass og I tillegg eier huset... Han økonomiske ansvar blir ganske anderledes om han forlater deg...

Hva gjør gan egentlig hjemme og hva betaler han av faste avgifter, husleie til deg, ting til barna, betaler han selv for hobbyene sine osv? Om han betaler veldig lite då hadde jeg raskt ordnet på det. Jeg gadd forlangt at han betaler en viss del av lønnen sin til regner, han hadde måttet betale for byturer og hobbyer selv. Dessuten hadde jeg forlangt at han gjorde minst halvparten av husarbeidet. Han utnytter deg for det han kan. Men aller helst så bør du kaste han på ræva og hue ut

Man betaler vel ikke husleie til hverandre når man er gift, siden man har gjensidig forsørgerplikt overfor hverandre. Han kjøper litt mat, og ellers ting han har lyst på som han bruker til hobbyene. Bidrar veldig lite til faste avgifter og ingenting til barna. Han gjør kanskje mellom 5 og 10  % av husarbeid, selv om han jobber i 70 % stilling.

Skrevet

Mener at siden du eier huset og fyrenI jobber, er det jo bare rett og rimelig at han er med på å betale boutgifter ikke halvparten av lånet ditt, men absolutt en sum som feks rentene eller noe sånt.

Å siden han jobber så bør han absolutt være med å bidra mer til faste utgifter og husarbeid. Ta det opp med han, truer han med brudd så er der jo ganske innlysende, hvorfor han gidder å Være gift med deg uten å ha sex eller tilbringe tid med deg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...