Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #1 Skrevet 18. mai 2016 Den er en ungkatt. Veldig kontaktsøkende og kosete. Problemet er at vi har hund og kan ikke ha hagedøren åpen. Katten har kommet inn et par ganger. Ene gangen sov hunden og jeg fikk jaget den. Andre ganger fikk hunden nesten tak i den, da hadde han drept den tror jeg. Den lærte ikke etter at hunden nesten tok den og kommer igjen. Jeg har ikke så lyst til at hunden min skal drepe en katt jeg. I tillegg er den i hagen vår hele tiden så vi må nå jage den før vi slipper ut hunden. Den holder stand ganske lenge før den løper. Den har også vært inne og forsøkt stjele mat på benken en gang hunden ikke var hjemme. Den er like pågående hos andre naboer og de blir snart gale. De har ikke hund og katten sniker seg inn i vinduer og åpne dører. Stjeler mat og sover i senger. Hvordan bli kvitt den? Vi har stor tomt og umulig å klare å markere rundt hele huset med slik spray man kan få kjøpt. Jeg vil ikke være slem med den heller. Å spraye vann tviler jeg på fungerer da den er evig optimist. Anonymous poster hash: a6ed2...44a
sug lut Skrevet 18. mai 2016 #2 Skrevet 18. mai 2016 Du får gå på naboen, ikke på katten. Ingen har rett til å ha dyr som tar seg til rette på andres eiendom.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #3 Skrevet 18. mai 2016 http://www.aquaworld.no/i/v.aspx?kid=17&ukid=94&vid=1169 Denne funker hos oss. Kan kjøpe billigere typer på ebay som funker like bra. Anonymous poster hash: 2aadf...186
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #4 Skrevet 18. mai 2016 Virker nesten som om naboene som eier katten ikke tar skikkelig vare på den. Katter som har det bra hjemme har ikke behov for å "bryte " seg inn hos andre for å stjele mat eller sove. Jeg ville levert katten hos nærmeste dyrebeskyttelse,de kan sikkert finne et annet hjem til den eller i det minste ta for seg eierene. Anonymous poster hash: 93e55...6f1
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #5 Skrevet 18. mai 2016 Virker nesten som om naboene som eier katten ikke tar skikkelig vare på den. Katter som har det bra hjemme har ikke behov for å "bryte " seg inn hos andre for å stjele mat eller sove. Jeg ville levert katten hos nærmeste dyrebeskyttelse,de kan sikkert finne et annet hjem til den eller i det minste ta for seg eierene. Anonymous poster hash: 93e55...6f1 Det er tyveri. Man kan ikke levere andres katter til dyrebeskyttelsen. I tillegg blir katten da mest sannsynlig avlivet. Anonymous poster hash: bb759...197
Pobie Skrevet 18. mai 2016 #6 Skrevet 18. mai 2016 Si ifra til naboen før du gjør noe annet. Få med deg andre naboer som også synes katten er plagsom. Si at den stjeler mat, tar seg til rette i senger, og står i fare for å bli angrepet av hunden. Denne katten må jo leve som innekatt, den kan ikke ta seg til rette slik. Vet ikke hva som blir neste instans dersom eieren ikke bil gjøre noe med det, men ville da ringt Dyrebeskyttelsen og spurt om de vet hva som er neste steg.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #7 Skrevet 18. mai 2016 Det er tyveri. Man kan ikke levere andres katter til dyrebeskyttelsen. I tillegg blir katten da mest sannsynlig avlivet. Anonymous poster hash: bb759...197 Det er ikke tyveri, jeg har selv jobbet hos Dyrebeskyttelsen og sånne nabokatter ble til stadighet levert inn ...noen får seg katter, slipper de for tidlig ut og vips så er de et problem i nabolaget.. Anonymous poster hash: 93e55...6f1
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #8 Skrevet 18. mai 2016 Da er det så greit at en eller annen fra organisasjonen kan kontakte eier, hvis katten er merket, og sjekke om de har kontroll på katten sin... Du kan også selv få tak i et billig halsbånd som du fester en lapp i, hvor du etterlyser kattens eier, og ber de ta vare på katta si.. Høres veldig rart ut at en katt som får det det skal hjemme, har behov for å hoppe inn vinduene til folk for å stjele mat og sove ut etterpå.. Anonymous poster hash: 93e55...6f1
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #9 Skrevet 18. mai 2016 Virker nesten som om naboene som eier katten ikke tar skikkelig vare på den. Katter som har det bra hjemme har ikke behov for å "bryte " seg inn hos andre for å stjele mat eller sove. Jeg ville levert katten hos nærmeste dyrebeskyttelse,de kan sikkert finne et annet hjem til den eller i det minste ta for seg eierene. Anonymous poster hash: 93e55...6f1 Den "bryter" seg vel ikke akkurat inn? Vi har en katt i nabolaget som gjerne tar seg en tur inn til oss og andre naboer. Jeg kjenner eierne og vet at den har det bra der den er, så det at katter er kontaktsøkende trenger ikke å bety at den ikke har det bra hjemme. Anonymous poster hash: 76389...96c
Pobie Skrevet 18. mai 2016 #10 Skrevet 18. mai 2016 Katter kan vandre lange avstander, spise mat de finner, og sove på komfortable plasser borte fra hjemmet selv om de har det helt supert hjemme hos seg selv.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #11 Skrevet 18. mai 2016 Jeg vet hvem som eier den. Hyggelige mennesker. Tror katten har det bra. Problemet er at den er ung og oversosial. Veldig tillitsfull. Det er ikke så mye å gjøre angående en slik katt. Snakket med politiet på generelt grunnlag. Det er ingen lov rundt dette egentlig. Som flere sier er alternativet å snakke med eier men tviler på at de kommer til å holde den inne. Jeg skal si i fra om at den har vært cm fra å bli drept av hunden. Jeg vet at om hunden får tak i den vil den knekke nakken tvert på den. Er så lei av å ikke bare kunne slippe ut hunden uten å kvalitetssikre hagen. Anonymous poster hash: a6ed2...44a
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #12 Skrevet 18. mai 2016 Dette er katteeiers problem. Forklar hva som hendte, og si at de må sørge for at katten holder seg unna deres hage. H orden de ønsker å løse dette er opp til dem. Anonymous poster hash: 2595a...3a0
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #13 Skrevet 18. mai 2016 Gudbedre... flytt i blokk alle mann så unngår dere disse forferdelige problemene. Anonymous poster hash: 25eba...619
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #14 Skrevet 18. mai 2016 Høres nesten ut som om det enkleste er å la hunden få tak i den. Huff. Anonymous poster hash: 95d9d...4e9
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #15 Skrevet 18. mai 2016 Gudbedre... flytt i blokk alle mann så unngår dere disse forferdelige problemene. Anonymous poster hash: 25eba...619 Vet du. Det ER et reelt problem at hunden min kan drepe den katten. Hadde jeg ikke hatt hund så hadde det nok ikke plaget meg i så stor grad men å hele tiden være på vakt når jeg lufter fordi jeg er redd katten skal komme er et problem. Anonymous poster hash: a6ed2...44a
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #16 Skrevet 18. mai 2016 Først må du snakke med naboen på en hyggelig måte. Det er jo ikke sikkert at de vet det. Si at du er redd for at hunden skal få tak i den og drepe den (og selvsagt si først at den kommer inn til dere). Hvis de ikke gjør noe med problemet, så må du nesten ta kontakt med mattilsynet. Anonymous poster hash: 984e4...651
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #17 Skrevet 18. mai 2016 Først må du snakke med naboen på en hyggelig måte. Det er jo ikke sikkert at de vet det. Si at du er redd for at hunden skal få tak i den og drepe den (og selvsagt si først at den kommer inn til dere). Hvis de ikke gjør noe med problemet, så må du nesten ta kontakt med mattilsynet. Anonymous poster hash: 984e4...651 Skal selvsagt prate med de. Er bare redd de skal føle det som en "trussel" at jeg sier hunden vår er kapabel til å drepe den. Jeg sa til politiet jeg fryktetdet kunne skje og de sa at om katten tok seg inn til oss eller oppsøkte hunden som var forsvarlig inngjerdet ville vi ikke kunne lastes for det. Likevel er det ekkelt. Hadde håpet noen hadde effektive tips til hvordan jeg kunne skremme den bort uten å skade den. Anonymous poster hash: a6ed2...44a
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #18 Skrevet 18. mai 2016 http://www.aquaworld.no/i/v.aspx?kid=17&ukid=94&vid=1169 Denne funker hos oss. Kan kjøpe billigere typer på ebay som funker like bra. Anonymous poster hash: 2aadf...186 Vi har inngjerdet ca ett mål tomt. Litt vanskelig å få dekket hele gjerdet. Men takk for tips. Anonymous poster hash: a6ed2...44a
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #19 Skrevet 18. mai 2016 Hva slags rovdyr av en hund er det du har da? Som dreper katter? Katter er frie dyr i motsetning til hunder og det bør være rom for dem også. Katten høres jo helt herlig ut. Pass godt på hunden! Anonymous poster hash: 49567...eee
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #20 Skrevet 18. mai 2016 Hva slags rovdyr av en hund er det du har da? Som dreper katter? Katter er frie dyr i motsetning til hunder og det bør være rom for dem også. Katten høres jo helt herlig ut. Pass godt på hunden! Anonymous poster hash: 49567...eee Hunder som ikke er vant med katt kan fint klare å drepe de. Trenger ikke være rovdyr. Er en schæfer. Brukshund. Og leste du ikke innlegget mitt? Jeg tør nesten ikke lufte og sjekker hagen HVER gang før hunden får komme ut. Hvordan mener du jeg skal passe på hunden utover det? La vær å ha den løs i hagen, binde den inne? Kom gjerne med konstruktive innspill på hvordan jeg kan trygge ytterligere. Anonymous poster hash: 8fdea...b89
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #21 Skrevet 18. mai 2016 Hva slags rovdyr av en hund er det du har da? Som dreper katter? Katter er frie dyr i motsetning til hunder og det bør være rom for dem også. Katten høres jo helt herlig ut. Pass godt på hunden! Anonymous poster hash: 49567...eee Katter er fine dyr, men jeg er fullstendig enig med HI i at det er irriterende når man ikke kan ha ei dør åpen fordi andres katter da kommer traskende inn! Anonymous poster hash: f287e...f9f
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #22 Skrevet 18. mai 2016 Vi hadde en ung nabokatt som kom i hagen vår, men bare noen få ganger da den ble jaget av hundene et par ganger -og da ble det stopp. Vi slapp ut hundene som vi pleide og tenkte ikke på at den nye nabokatten kunne vandre rundt omkring hos oss. Heldigvis gikk det jo greit, måtte ta bort hundene en gang så katten kunne få rømt trygt ned fra et tre den hadde gjemt seg i midt på tomta. Tror i ditt tilfelle at nå som du først har vist katten at den er "trygg" fra hunden (dvs at du passer på) så må du vise den det motsatte... På en sikker måte selvfølgelig -forstår godt at du ikke ønsker å få hunden din til å bli kattedreper. Om du sjekker hagen og ser katten så jager du den kun til kanten av eiendommen eller til et sted der den kan komme unna hunden (feks et tre). Så slipper du hunden løs så den kan jage katten rett og slett! Må nok gjentas noen ganger men tror nok katten vil få støkken og lar være å komme særlig nærme ders hus etterhvert. Anonymous poster hash: 8f8dd...952
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #23 Skrevet 18. mai 2016 Vi heller ut pepper rundt huset og litt på tomta, da forsvinner nabokattene. Noen lusker litt her, men er minimalt. Våre egene katter går bare litt rundt der vi har strødd, så vi har ikke jagd vekk de. Selv i løpetiden har vi klart å jagevekk evt kpte katter. Den ene katten har kjæreste, den kommer og banker på døra. Venter på at pus skal komme for gi en kos. De er så søte fanger mus og gir til hverandre, jeg trodde ikke katter hadde kjærester men det virker virkelig slik på de. Katten vår er kastrrert, så bir ingen kjørlighetsbarn der hvertfall. Anonymous poster hash: d52bf...deb
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #24 Skrevet 18. mai 2016 Hva slags rovdyr av en hund er det du har da? Som dreper katter? Katter er frie dyr i motsetning til hunder og det bør være rom for dem også. Katten høres jo helt herlig ut. Pass godt på hunden! Anonymous poster hash: 49567...eee Kattemennesker er rare! Anonymous poster hash: ff489...36a
aanonym Skrevet 18. mai 2016 #25 Skrevet 18. mai 2016 Det er ikke tyveri, jeg har selv jobbet hos Dyrebeskyttelsen og sånne nabokatter ble til stadighet levert inn ...noen får seg katter, slipper de for tidlig ut og vips så er de et problem i nabolaget.. Anonymous poster hash: 93e55...6f1 Dyrebeskyttelsen er bare en frivillig organisasjon og har absolutt ingen myndighet, og kan altså verken ta eller avlive katter med kjente eiere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå