Gå til innhold

Hvordan er reglene? Sykmeldt - reise ut av landet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykmeldt pga nakkesmerter som gir sterk hodepine. Er selvsagt bedre når jwg går hjemme enn er på jobb.

Jeg og mannen fikk ikke ferie samtidig. Vi har 2 barn.

Kan jeg mens jeg er sykmeldt "ta ferie" sammen med mannen og reise til et sydenland?

Forstår at jeg i så fall i 1-2 uker (avhengig av hvor lenge vi blir) blir trukket i lønn, og krysser i så fall av på sykemeldingen at jeg planlegger å oppholde meg i utlandet.

Men er det lov? Eller må jeg søke Nav/fastlege om tillatelse?

Anonymous poster hash: 34c21...32e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må da skrive at du har ferie og klarere det med arbeidsgiver.

Anonymous poster hash: 43a85...09a

Skrevet

Jeg er sykmeldt pga nakkesmerter som gir sterk hodepine. Er selvsagt bedre når jwg går hjemme enn er på jobb.

Jeg og mannen fikk ikke ferie samtidig. Vi har 2 barn.

Kan jeg mens jeg er sykmeldt "ta ferie" sammen med mannen og reise til et sydenland?

Forstår at jeg i så fall i 1-2 uker (avhengig av hvor lenge vi blir) blir trukket i lønn, og krysser i så fall av på sykemeldingen at jeg planlegger å oppholde meg i utlandet.

Men er det lov? Eller må jeg søke Nav/fastlege om tillatelse?

Jeg tenker at hvis man klarer en flyreise med stresset det innebærer, og det å være på ferie med små barn, så klarer man å gå på jobb også.

Anonymous poster hash: 8c65d...1a1

Skrevet

Jeg tenker at hvis man klarer en flyreise med stresset det innebærer, og det å være på ferie med små barn, så klarer man å gå på jobb også. Anonymous poster hash: 8c65d...1a1

Det hun sa.

Slapp av og bli bedre, eller dra på jobb og ra ut ferie som vanlige folk.

Ja det sykemelding grunner hvor det kan bære helende å reise på ferie, nakkesmerter som gir hodepine er ikke en slik grunn.

Anonymous poster hash: 6aefd...c3b

Skrevet

Ja det sykemelding grunner hvor det kan bære helende å reise på ferie, 

Anonymous poster hash: 6aefd...c3b

???

Anonymous poster hash: 47a5b...03c

Skrevet

Ja, du kan dra på ferie. Men du må si i fra, og du har da ikke krav på sykepenger. Hvis de finner ut at du har vært ute av landet, vil de kreve å få pengene refundert. 

Anonymous poster hash: 6afe2...a4a
Skrevet

Ja, det kan du, men først må du avtales med arbeidsgiver om de ferie uker. Når du har fått klarsignal på det, krysser du bare av i sykmelding at du tar ferie og er i utlandet for de bestemte datoene. Gjorde det i fjor etter en operasjon, og det gikk helt fint.

Anonymous poster hash: f48c3...805

Skrevet

Jeg tenker at hvis man klarer en flyreise med stresset det innebærer, og det å være på ferie med små barn, så klarer man å gå på jobb også.

Jeg ba ikke deg vurdere om jeg kan gå på jobb eller ikke. Vi reiser 3-5 ganger i året, det er da ikke noe stress.

Jeg har en jobb der jeg må være mentalt tilstede hele tiden, samt ha god fysisk helse.

Jeg er sykmeldt fra min jobb, ikke din.

Skrevet

Du må allikevel få innvilget ferie den tiden det gjelder, og det høres det jo ikke ut som om du har fått.

Anonymous poster hash: e0a6b...1cd

Skrevet

Jeg tenker at hvis man klarer en flyreise med stresset det innebærer, og det å være på ferie med små barn, så klarer man å gå på jobb også.

Men nå har hun jo ikke tenkt til å motta sykepenger mens hun har ferie, så hva er problemet. Både arbeidsgiver, nav og lege ømsker mange ganger at man tar ut ferien sin når man skal hvis man kan

Anonymous poster hash: c018e...3f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...