Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #1 Skrevet 18. mai 2016 Har akkurat vært på føden og fått målt cervix. Jeg klarer ikke forstå at den kan være lang og lukket, for jeg kjenner selv (inni skjeden) at den er åpen... er jo selvfølgelig glad for at alt er bra, men hvordan kan den være lukket når jeg kjenner den er åpen? Anonymous poster hash: 9d1dc...244
Gemini77 Skrevet 18. mai 2016 #2 Skrevet 18. mai 2016 Du kjenner vel kun en konisk åpning inn vil jeg tro. Du greier vel ikke å stikke fingeren tvers igjennom cervix og inn i livmoren? Cervix er ikke åpen før den er helt avflatet og dras til siden så skjeden får en naturlig inngang rett inn i livmoren.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #3 Skrevet 18. mai 2016 Du kjenner vel kun en konisk åpning inn vil jeg tro. Du greier vel ikke å stikke fingeren tvers igjennom cervix og inn i livmoren? Cervix er ikke åpen før den er helt avflatet og dras til siden så skjeden får en naturlig inngang rett inn i livmoren. Aha. ☺ da forstår jeg. Jeg har ikke lyst til å stikke fingeren inn! Er redd for å påvirke så den åpner seg. Føler veldig nedpress og på ultralyden var det ikke noe væske mellom hodet på barnet og cervix. Det sa ikke legen noe på, men tidligere ganger jeg har vært til måling har legen sagt "det er væske imellom der og det er bra". Uff, føler meg super nervøs for alt nå... ikke sjekket han nebbing heller... forrige svangerskap ble jeg fulgt tett pga svak livmorhals og tidlig modning, derfor tenker jeg ekstra mye på det nå... Hi Anonymous poster hash: 9d1dc...244
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #4 Skrevet 18. mai 2016 Uff... klarte selvfølgelig ikke la være å sjekke...sjekket veldig forsiktig og fikk fingeren tvers igjennom cervix og rett på noe veldig hardt, mistenker at det er hodet til babyen. Cervix var helt myk og åpen ca 1cm... allikevel viste ul at den er 4 cm og lukket? Legen var veldig distre og stresset, og undersøkelsen tok bare noen sekunder, føler ikke at jeg ble sjekket godt nok... hi Anonymous poster hash: 9d1dc...244
Optatium Skrevet 18. mai 2016 #5 Skrevet 18. mai 2016 I alle dager, slutt å stikk fingeren din oppi der. Gå til en lege for en annen mening om du ikke føler deg godt nok vurdert.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #6 Skrevet 18. mai 2016 Uff... klarte selvfølgelig ikke la være å sjekke...sjekket veldig forsiktig og fikk fingeren tvers igjennom cervix og rett på noe veldig hardt, mistenker at det er hodet til babyen. Cervix var helt myk og åpen ca 1cm... allikevel viste ul at den er 4 cm og lukket? Legen var veldig distre og stresset, og undersøkelsen tok bare noen sekunder, føler ikke at jeg ble sjekket godt nok... hi Anonymous poster hash: 9d1dc...244 Slutt å stikke fingeren inn der, det promoterer åpning! Og hvis cervix er 4 cm lang så har du ikke åpning i del forstand. Men slutt å pirk hvis du er redd for for tidlig fødsel. Anonymous poster hash: c1394...afd
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #7 Skrevet 18. mai 2016 ? Hvordan kan det ha seg at sex er helt greit og ufarlig mens en finger kan gjøre så det åpner seg? Sex gir jo mye røffere behandling av cervix enn en liten finger!?! Anonymous poster hash: 9d1dc...244
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #8 Skrevet 18. mai 2016 Fordi man stikker ikke penis inn i livmorhalsåpningen men i vagina. Anonymous poster hash: 800ce...13b
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #9 Skrevet 18. mai 2016 Om det er fare for livmorhalssvikt skal du jo ikke ha sex heller da.. Ikke stapp ting oppi der!!! Anonymous poster hash: 2c23f...267
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #10 Skrevet 18. mai 2016 Hva er det du pirker oppi der for? VIL du føde? Hvis ikke, la være! Anonymous poster hash: baa39...17a
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #11 Skrevet 18. mai 2016 ? Hvordan kan det ha seg at sex er helt greit og ufarlig mens en finger kan gjøre så det åpner seg? Sex gir jo mye røffere behandling av cervix enn en liten finger!?! Anonymous poster hash: 9d1dc...244 Penisen går ikke oppe i livmorhalsen men i skjeden. To vidt forskjellige ting!! Anonymous poster hash: c1394...afd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå