Gå til innhold

Din BESTE lakseoppskrift? 😁

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ha laks til middag i dag, men er så lei av de to versjonene jeg bruker å lage. Hva er din beste oppskrift? 😇🐟

Anonymous poster hash: 0a733...fe2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er lite som slår ovnsbakt laks, kunne spist det hver dag!

Vi er to store, en ungdom og en liten knert, bruker ca 1,5 kg laksefilet uten skinn (så har vi til brødskiva dagen etter også).

Legger fileten i en ildfast form med en god dæsj rapsolje.

Rundt kantene legger jeg oppskåret løk, sjampinjong og sitron.

Strø over et godt lag Persillade (krydderglass med persille,salt og hvitløk), og noen skiver meierismør (kald smør + ostehøvel).

Pakk over grillfolie og stek på 180 grader i ca 20 min.

Lager hjemmelaget potetmos og sandefjordsmør til.

SKIKKELIG godt, og Persillade funker til all fisk sånn btw.

Anonymous poster hash: 1aaa6...b86

Skrevet

Jeg lager en marinade av soyasaus, 1 ts sambal olek, et fedd hakka hvitløk, 1 cm hakka ingefær, litt sesamolje og litt ketjap manis.

Enten marinerer jeg laksebiter før jeg steker de i panna, eller så har jeg laskefilet i ildfast form og heller marinaden over og steker det hele i ovnen.

Serverer det med ris, tomater som jeg har varmet i gryte sammen med smør, timian og hvitløk og med spinat som er varmet med hvitløk.

Såklart så forsvinner noe av den rene laksesmaken, men det blir knallgodt. Bare pass på at laksen ikke stekes tørr.

Anonymous poster hash: 30718...126

Skrevet

Sashimi med ponzu-saus og mango/avocadosalat servert med ris. Hele familien elsker det, og det er sunt og kjempelett å lage.

Ellers liker vi også stekt laks med soppstuing (laget med tørket salvie, fløte og soyasaus), hjemmelaget potetmos og apargesbønner/erter/brokkoli/sukkererter ol

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...