anonomous Skrevet 18. mai 2016 #1 Skrevet 18. mai 2016 Hva har hjulpet for deg for å takle det? Terapi? Mindfullness? Trening? Har du greid å bli frisk, eller bare lært å takle det i hverdagen?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #2 Skrevet 18. mai 2016 Samtaleterapi med en svært god psykolog kombinert med medisinering. Etter å ha funnet psykologen jeg nå går til, så har jeg kunnet slutte med medisiner, så er veldig fornøyd. Anonymous poster hash: 103a6...c63
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #3 Skrevet 18. mai 2016 Blanding av begge. Jeg jobber med å mestre det selv i hverdagen, mens noe har jeg fått hjelp til i behandling. Har prøvd litt forskjellig av medisiner mot depresjon, uten hell. Også gått i en lengre periode til samtaleterapi med forskjellige psykologer, det har heller ikke hjulpet meg. Det var én psykiater som hjalp meg med angsten (GAD), så det sliter jeg lite med nå. Depresjon synes jeg er vanskeligere, har funnet ut at det som hjelper meg best er å være i aktivitet, sove nok, spise bra og nok osv. Jeg har som oftest slitt med depresjon når livssituasjonen har vært utfordrende, og de grunnleggende tingene har blitt "glemt". Det har derfor vært løsningen for meg å være litt mer bevisst på det, fremfor medikamenter og samtaleterapi. Jeg tenker det sikkert kan være bra for noen, men jeg har ikke hatt behov for å sitte og prate om alt jeg tenker på. Jeg vil gjøre noe konkret for å få det bedre. Lykke til! Anonymous poster hash: 89ef0...368
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #4 Skrevet 18. mai 2016 forresten så kan behandlere også hjelpe deg å finne ut hva du eventuelt bør gjøre, så jeg mener ikke at det ikke funker til annet enn prating. Men min erfaring har vært at jeg fant ut av det med depresjon på egenhånd Anonymous poster hash: 89ef0...368
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå