Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #1 Skrevet 17. mai 2016 Har daglige flashbacks fra fødsel for 10 og 2 år siden, klarer ikke være i nærheten av sykehus, gravide eller nyfødte ... Snakkes det om jordmødre eller gravide så får jeg angst og snakker om noe annet ... Lignende erfaringer, eller råd om hva det kan skyldes? Hadde normale fødsler uten komplikasjoner... Anonymous poster hash: 5a9e2...13f
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #2 Skrevet 17. mai 2016 Har daglige flashbacks fra fødsel for 10 og 2 år siden, klarer ikke være i nærheten av sykehus, gravide eller nyfødte ... Snakkes det om jordmødre eller gravide så får jeg angst og snakker om noe annet ... Lignende erfaringer, eller råd om hva det kan skyldes? Hadde normale fødsler uten komplikasjoner... Anonymous poster hash: 5a9e2...13f Men opplevde du selv at det var normale ukompliserte fødsler. Jeg ble "suturert ukomplisert" etter jeg revna under første fødsel. Det var dypt traumatisk og føltes ikke ukomplisert på et eneste sted. Det du beskriver er jo symptomer på PTSD (flashbacks, triggere ved syn og kanskje andre sanser). Eller at du opplevde noe traumatisk på slutten av svangerskapet eller i starten av barseltida? Jeg ville tatt det opp med lege. De er jo over alt, gravide og nyfødte, så det må jo hemme deg en del? Anonymous poster hash: 76671...7ac
CrazyEyes Skrevet 19. mai 2016 #3 Skrevet 19. mai 2016 Men opplevde du selv at det var normale ukompliserte fødsler. Jeg ble "suturert ukomplisert" etter jeg revna under første fødsel. Det var dypt traumatisk og føltes ikke ukomplisert på et eneste sted. Det du beskriver er jo symptomer på PTSD (flashbacks, triggere ved syn og kanskje andre sanser). Eller at du opplevde noe traumatisk på slutten av svangerskapet eller i starten av barseltida? Jeg ville tatt det opp med lege. De er jo over alt, gravide og nyfødte, så det må jo hemme deg en del? Anonymous poster hash: 76671...7ac Opplevde å totalt miste kontroll over kroppen og meg selv ... Lukter, mennesker, steder, sitater etc etc får meg til å tenke tilbake på det daglig ...
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #5 Skrevet 21. mai 2016 Jeg har ikke lignende erfaringer fra fødsel. Men jeg har blitt frisk av PTSD. Jeg synes du skal snakke med en psykolog med traumekompetanse. Det du beskriver ligner på traumereaksjoner. Det finnes hjelp å få. Lykke til. Anonymous poster hash: f9037...ffa
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #6 Skrevet 21. mai 2016 Ingen??? Jeg har svart deg før: Jeg hadde flashbacks fra forrige fødsel. Det var en traumatisk opplevelse. Har gått til psykolog, det hjalp. Men det som hjalp meg mest var å få en ny god fødselsopplevelse. Har ingen flashbacks nå. Dette er 6,5 år siden. Anonymous poster hash: 76671...7ac
CrazyEyes Skrevet 22. mai 2016 #7 Skrevet 22. mai 2016 Jeg har to fødsler bak meg, men flashbacks fra første bleknet litt etter andre fødsel, men da kom flashbacks i gjengjeld for fullt :-/ flashbacks hver eneste dag ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå