Gå til innhold

38.5 i feber-skole i morgen eller ikke??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har normal temp på 37,4-37.5 så vil si han har feber nå. Klager på vondt i kroppen. Holde han hjemme i morgen eller sende han på skolen??

Anonymous poster hash: f4b1c...379

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holde hjemme.

Anonymous poster hash: 06995...b37

Skrevet

Ville sett det an i morgen tidlig.

Anonymous poster hash: eb584...2a4

Skrevet

Når han har feber i dag så er det en selvfølge at du holder han hjemme i morgen!!

Enkelte foreldre skulle ikke hatt barn!

Anonymous poster hash: 92a64...fdd
Skrevet

Holder han selvfølgelig hjemme

Anonymous poster hash: a661a...2da
Skrevet

Det finner du vel ut i morgen tidlig. Er han feberfri og føler seg bedre kan han jo gå på skolen :)

Eldste min kan ha 40 i feber og sengeliggende på kveld, men helt fin dagen etter.

Skrevet

Det finner du vel ut i morgen tidlig. Er han feberfri og føler seg bedre kan han jo gå på skolen :)

Eldste min kan ha 40 i feber og sengeliggende på kveld, men helt fin dagen etter.

At det skal gå en feberfri dag har du visst aldri hørt om nei!

Det er pga sånne som deg at det er så mye sykdom i barnehagen!

Skrevet

Hjemme

Skrevet

Hjemme - hadde ikke vært i tvil!!

Anonymous poster hash: 95277...c53
Skrevet

38,5 er ikke spesielt høy feber på kvelden for et barn.

Viktigere er allmenntilstanden.

Er han feberfri og i god form i morgen ville jeg sendt på skolen.

Skrevet

Feber er feber! Å da SKAL barnet være hjemme MINST en feberfri dag!

Skrevet

I utgangspunktet skal barnet være hjemme en feber fri dag, men mine barn spesielt minste blir lett over opphetet i kroppen på dager som 17.mai når det er masse aktivitet og sol hele dagen, hun kan da måles til over 38° selv om alt er fint og dagen etter så er temperaturen hekt normal.

Skrevet

Når barnet klager på vondt i kroppen itellegg så burde det kanskje ringe en bjelle??

Skrevet

Det er forskjell på barnehage og skole! På skolen her har de ikke feberfri dag. Da hadde det vært mye fravær, i hvert fall for barn som ofte har feber uten andre symptomer. Så er det f.eks forskjell på en 6 åring og en 13 åring også.

Skrevet

Det er forskjell på barnehage og skole! På skolen her har de ikke feberfri dag. Da hadde det vært mye fravær, i hvert fall for barn som ofte har feber uten andre symptomer. Så er det f.eks forskjell på en 6 åring og en 13 åring også.

Og i vår bhg så trenger man ikke en feberfri dag hvis allmenntilstand er bra.

Anonymous poster hash: 8abcc...eab

Skrevet

Det har vært flere saker i avisene de siste årene hvor leger anbefaler å gå bort fra prinsippet om feberfri dag og heller se an barnets almenntilstand.

Se for eksempel disse:

http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst-old/Nar-er-barnet-for-sykt-til-a-vare-i-barnehagen-7153804.html

http://www.familieverden.no/Helse/Sykdom-og-symptomer/Praktisk-informasjon/Nar-er-barnet-for-sykt-til-a-vare-i-barnehagen/

http://www.lommelegen.no/legesvar/feberfri-dag-før-barnet-går-i-barnehagen

Anonymous poster hash: 7d0a5...ff8

Skrevet

Har dere feberfrie dager selv også dere voksne?

Det er jo helt høl i huet å si at man aldri skulle hatt barn dersom man er usikker på om man skal sende barnet på skolen dagen etter 38,5 i feber. Og som andre nevner her så er det forskjell fra barn til barn og også mtp alder på barnet. Mitt barn er syk når han er syk og frisk når han er frisk, har aldri trengt feberfrie dager egentlig, selv om regelen var sånn i bhg og man holdt han hjemme en ekstra dag. Kjeda seg og var overaktiv. Nå går han i 3. klasse og det kunne ikke falle meg inn å holde han hjemme dersom han ikke hadde feber og følte seg frisk. Selv om temperaturen dagen før hadde vært feber.

Skrevet

Det står SKOLE i hovedinnlegget, ikke barnehage! Har du en trang til å bitche nå på morrakvisten, derfor hopper du elegant over den delen der det står "skole"? Det er hull i hodet å si at man ikke skulle ha hatt barn hvis man ikke sender frisk skoleunge på skolen. Feberfrie dager i barnehagen praktiseres fordi barn i barnehagen ikke har samme avstand mellom hverandre som skoleunger. Jeg har i hvert fall aldri hørt om skolebarn som sutter på de samme lekene for eksempel...

Skrevet

Når barnet klager på vondt i kroppen itellegg så burde det kanskje ringe en bjelle??

Mitt eldste hadde voksesmerter med feber faktisk... Så nei, det burde ikke ringe noen automatisk bjelle ved feber og vondt i kroppen. Jeg har selv skikkelig vondt i kroppen ved vanlig forkjølelse, som går over i løpet av 2 dager.

Skrevet

I utgangspunktet skal barnet være hjemme en feber fri dag, men mine barn spesielt minste blir lett over opphetet i kroppen på dager som 17.mai når det er masse aktivitet og sol hele dagen, hun kan da måles til over 38° selv om alt er fint og dagen etter så er temperaturen hekt normal.

'

Dere som skriver om feberfri dag, hvilke skoler i Norge praktiserer det egentlig? Har aldri hørt om i hele mitt liv. Barnehager - ja, men på skolen skal man gå hvis man er frisk. Og det er man hvis man ikke lenger har feber.

Skrevet

'

Dere som skriver om feberfri dag, hvilke skoler i Norge praktiserer det egentlig? Har aldri hørt om i hele mitt liv. Barnehager - ja, men på skolen skal man gå hvis man er frisk. Og det er man hvis man ikke lenger har feber.

Merker at dette innlegget fra meg ble skrevet tidlig på morningen idag, nå skal jeg skrive resten for det mangler jo litt!

Minste får som sagt "feber" på dager som 17.mai men er like fin dagen etter sa rar jeg det på almentilstanden om hun skal i bhg eller ikke.

Ingen skoler praktiserer feber fri dag ☺

Skrevet

Jeg synes du kan se det an utover ettermiddagen. Har han bare litt feber på morgenen i dag og kommer seg og er i form utover dagen ville jeg sendt han på skolen i morgen. Varer feberen til langt utpå dagen/kvelden så ville jeg holdt han hjemme i morgen for å se an formen/la kroppen få en dag til å hente seg inn.

Skrevet

hadde ikke sendt han, har en feberfri dag selv, fordi det ikke er noe bra når man jobber med eldre og komme tilbake for fort

Skrevet

'

Vel her sitter jeg med dobbelsidig lungebetennelse, har ikke feber da, så da er jeg vel frisk?

Anonymous poster hash: d6554...154

Skrevet

Ingenting så heiter ein feberfri dag.

Men er allmentilstanden dårlig ville jeg holdt barnet hjemme.

Anonymous poster hash: 65040...f88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...