Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #1 Skrevet 17. mai 2016 Faren min har fått forstørret prostata og skal videre på undersøkelser til uken. Jeg ble litt uggen når jeg fikk beskjed om å fylle inn på skjema for nærmeste pårørende. Hvor stor er sannsynligheten for kreft, og hvilke prognoser får man da? Anonymous poster hash: 9cfbd...8a1
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #2 Skrevet 17. mai 2016 Faren min har fått forstørret prostata og skal videre på undersøkelser til uken. Jeg ble litt uggen når jeg fikk beskjed om å fylle inn på skjema for nærmeste pårørende. Hvor stor er sannsynligheten for kreft, og hvilke prognoser får man da? Anonymous poster hash: 9cfbd...8a1 Han er forresten 65 år gammel. Er glad for at han valgte meg som nærmeste pårørende, men det ble brått så alvorlig da! Anonymous poster hash: 9cfbd...8a1
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #3 Skrevet 17. mai 2016 Umulig å si. Forstørret prostata på eldre menn er ikke nødvendigvis kreft. Kjenner flere som har hatt det uten at det har vært kreft. En hadde en blodcyste som sprakk. Masse blod men er helt frisk. Anonymous poster hash: 93d02...bf6
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #4 Skrevet 17. mai 2016 Som nr. tre sier så kan det være flere ulike grunner til forstørret prostata, en av dem er kreft. Generelt sett har prostatakreft svært gode utsikter i dag, og de aller fleste får beskjed om at de vil dø med sykdommen og ikke av den. Min far hadde prostatakreft for ca. femten år siden, da nesten 60 år. Friskere i dag enn da, jobber hardt fremdeles og er kjempesprek. Anonymous poster hash: 40dee...edc
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #5 Skrevet 17. mai 2016 Som nr. tre sier så kan det være flere ulike grunner til forstørret prostata, en av dem er kreft. Generelt sett har prostatakreft svært gode utsikter i dag, og de aller fleste får beskjed om at de vil dø med sykdommen og ikke av den. Anonymous poster hash: 40dee...edc Dette. Endel behandles ikke lenger heller, siden man med noen typer kan leve lenge uten behandling også, mens behandling som f.eks. kirurgi kan føre til f.eks impotens og urinonkontinens, uten at det egentlig fører til vesentlig bedre overlevelse. Mendet kommer selvsagt an på type. Anonymous poster hash: 6aeab...210
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå