Gå til innhold

Inspirert: Utlending og bunad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst på bunad, men er utlending og har bodd i Norge i 10 år, og føler at bunad er en stor del av identiteten og tilhørigheten til nordmenn. Blir det helt feil av meg å skaffe meg bunad da?

Anonymous poster hash: 2d32c...035

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du kan ha bunad! Det er bare koselig.

Anonymous poster hash: 88ac6...ef7

Skrevet

Jeg synes det er superkoselig med "utlendinger" i bunad! Også veldig fint å se andre nasjonaldrakter i toget.

Anonymous poster hash: c5502...0e3

Skrevet

Så lenge du føler at du har når tilknytning til Norge synes jeg det er fint, men velg en fra der du bor, ikke bare etter utseende.

Anonymous poster hash: 88d5d...35e

Skrevet

Syns det rørende om du vil skaffe deg en bunad. Men sier som den over at du bør velge en som hører til der du føler du har mest tilknytning.

Gjest Stjerneklart
Skrevet

Du kan helt klart skaffe deg bunad om du vil gå i det! Men jeg støtter #4 i at du bør velge en fra der du bor :-) 

Skrevet

Er utlending selv. Bodd her i 27 år. Skal skaffe meg beltestakk om et par år. Bodd i Telemark de siste 23 årene...

Anonymous poster hash: 17615...2a5

Skrevet

Er utlending selv. Bodd her i 27 år. Skal skaffe meg beltestakk om et par år. Bodd i Telemark de siste 23 årene...

Nå fikk jeg den ideen at jeg skal prøve å ha den klar til 30- årsdagen for flytting til Norge 😉

Skrevet

Så gøy at du vil ha bunad! Kjør på og skaff deg en, sier nå jeg. :)

Skrevet

Her er det mannen som er utlending, og han ønsker seg bunad. Vi har blitt enige om at når eldste skal konfirmeres om ti år så investerer vi i bunad til både ham og henne. :)

Anonymous poster hash: 393af...092

Skrevet

Klart du kan !

Ville også valgt den som er knyttet til bosted.

Skrevet

Klart du kan, du kan også kjøpe festdrakt.

Anonymous poster hash: a09bc...456

Skrevet

Jeg har så lyst på bunad, men er utlending og har bodd i Norge i 10 år, og føler at bunad er en stor del av identiteten og tilhørigheten til nordmenn. Blir det helt feil av meg å skaffe meg bunad da?

Anonymous poster hash: 2d32c...035

Nei, jeg synes det er flott med bunad uansett hvem den sitter på. Om du ønsker deg bunad, kjør på!

Anonymous poster hash: 1bbc6...968

Skrevet

Du kan godt ha bunad, man må ikke være norsk for å ha bunad synes jeg.

Skrevet

Selvfølgelig 🙌

Anonymous poster hash: 81519...9ec

Skrevet

Klart du kan! Idag har jeg sett så utrolig mange fine folk! Av alle slag i bunader, fest og nasjonaldrakter!

Fantastisk å se et sånn mangfold av festkledde mennesker !

Skrevet

Selvsagt! Men som de andre sier, kjøp en tilknyttet bostedet ditt 😊

Anonymous poster hash: 02d90...054

Skrevet

Så absolutt!! Har ei god venninne som har bodd i Norge i nærmere 20 år, hun er nydelig i bunaden sin!

Så forresten ei asiatisk dame i dag, med en nydelig "bunad"!! Hun hadde en sydd den helt likt som rogalandsbunaden, likt sølv og. Men broderiene var tydelig asiatiske, og fargen på selve bunaden var mer pastell på en måte. Vanskelig å beskrive helt, men den var så fin!!! Aldri sett noe slikt før, rett og slett helt nydelig!!

Anonymous poster hash: 60f07...6e3

Skrevet

Jeg syns det blir feil. Kjøp heller en festdrakt.

Eller en drakt fra ditt hjemland.

Anonymous poster hash: f5045...27b

Skrevet

Det er kjempeflott!

Kjør på.

Skrevet

Flott. Blir rørt jeg også over utlendinger som ønsker bunad. Ikke rart, bare fint :)

Skrevet

Kjør på! Synest det er veldig koselig å flott at mennesker som ikke kommer fra Norge vil ha bunad. Du kan velge bunad fra der du bor, eller Hardangerbunad som er Norges nasjonaldrakt og derfor kan brukes av alle 😊

Skrevet

Selvsagt kan du bruke bunad!

Anonymous poster hash: b4b6c...df3

Skrevet

Synes det er veldig fint med "utlendingar" i bunad, køyr på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...