Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #1 Skrevet 17. mai 2016 Jeg har så lyst på bunad, men er utlending og har bodd i Norge i 10 år, og føler at bunad er en stor del av identiteten og tilhørigheten til nordmenn. Blir det helt feil av meg å skaffe meg bunad da? Anonymous poster hash: 2d32c...035
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #2 Skrevet 17. mai 2016 Jeg synes du kan ha bunad! Det er bare koselig. Anonymous poster hash: 88ac6...ef7
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #3 Skrevet 17. mai 2016 Jeg synes det er superkoselig med "utlendinger" i bunad! Også veldig fint å se andre nasjonaldrakter i toget. Anonymous poster hash: c5502...0e3
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #4 Skrevet 17. mai 2016 Så lenge du føler at du har når tilknytning til Norge synes jeg det er fint, men velg en fra der du bor, ikke bare etter utseende. Anonymous poster hash: 88d5d...35e
Elsker livet Skrevet 17. mai 2016 #5 Skrevet 17. mai 2016 Syns det rørende om du vil skaffe deg en bunad. Men sier som den over at du bør velge en som hører til der du føler du har mest tilknytning.
Gjest Stjerneklart Skrevet 17. mai 2016 #6 Skrevet 17. mai 2016 Du kan helt klart skaffe deg bunad om du vil gå i det! Men jeg støtter #4 i at du bør velge en fra der du bor :-)
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #7 Skrevet 17. mai 2016 Er utlending selv. Bodd her i 27 år. Skal skaffe meg beltestakk om et par år. Bodd i Telemark de siste 23 årene... Anonymous poster hash: 17615...2a5
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #8 Skrevet 17. mai 2016 Er utlending selv. Bodd her i 27 år. Skal skaffe meg beltestakk om et par år. Bodd i Telemark de siste 23 årene... Anonymous poster hash: 17615...2a5 Nå fikk jeg den ideen at jeg skal prøve å ha den klar til 30- årsdagen for flytting til Norge 😉 Anonymous poster hash: 17615...2a5
Superdolly Skrevet 17. mai 2016 #9 Skrevet 17. mai 2016 Så gøy at du vil ha bunad! Kjør på og skaff deg en, sier nå jeg.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #10 Skrevet 17. mai 2016 Her er det mannen som er utlending, og han ønsker seg bunad. Vi har blitt enige om at når eldste skal konfirmeres om ti år så investerer vi i bunad til både ham og henne. Anonymous poster hash: 393af...092
Mrs Smith Skrevet 17. mai 2016 #11 Skrevet 17. mai 2016 Klart du kan ! Ville også valgt den som er knyttet til bosted.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #12 Skrevet 17. mai 2016 Klart du kan, du kan også kjøpe festdrakt. Anonymous poster hash: a09bc...456
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #13 Skrevet 17. mai 2016 Jeg har så lyst på bunad, men er utlending og har bodd i Norge i 10 år, og føler at bunad er en stor del av identiteten og tilhørigheten til nordmenn. Blir det helt feil av meg å skaffe meg bunad da? Anonymous poster hash: 2d32c...035 Nei, jeg synes det er flott med bunad uansett hvem den sitter på. Om du ønsker deg bunad, kjør på! Anonymous poster hash: 1bbc6...968
❤lille stjerne❤ Skrevet 17. mai 2016 #14 Skrevet 17. mai 2016 Du kan godt ha bunad, man må ikke være norsk for å ha bunad synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #15 Skrevet 17. mai 2016 Selvfølgelig 🙌 Anonymous poster hash: 81519...9ec
skinnfilla Skrevet 17. mai 2016 #17 Skrevet 17. mai 2016 Klart du kan! Idag har jeg sett så utrolig mange fine folk! Av alle slag i bunader, fest og nasjonaldrakter! Fantastisk å se et sånn mangfold av festkledde mennesker !
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #18 Skrevet 17. mai 2016 Selvsagt! Men som de andre sier, kjøp en tilknyttet bostedet ditt 😊 Anonymous poster hash: 02d90...054
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #19 Skrevet 17. mai 2016 Så absolutt!! Har ei god venninne som har bodd i Norge i nærmere 20 år, hun er nydelig i bunaden sin! Så forresten ei asiatisk dame i dag, med en nydelig "bunad"!! Hun hadde en sydd den helt likt som rogalandsbunaden, likt sølv og. Men broderiene var tydelig asiatiske, og fargen på selve bunaden var mer pastell på en måte. Vanskelig å beskrive helt, men den var så fin!!! Aldri sett noe slikt før, rett og slett helt nydelig!! Anonymous poster hash: 60f07...6e3
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #20 Skrevet 17. mai 2016 Jeg syns det blir feil. Kjøp heller en festdrakt. Eller en drakt fra ditt hjemland. Anonymous poster hash: f5045...27b
Hjertefru Skrevet 17. mai 2016 #22 Skrevet 17. mai 2016 Flott. Blir rørt jeg også over utlendinger som ønsker bunad. Ikke rart, bare fint
ulenissen Skrevet 17. mai 2016 #23 Skrevet 17. mai 2016 Kjør på! Synest det er veldig koselig å flott at mennesker som ikke kommer fra Norge vil ha bunad. Du kan velge bunad fra der du bor, eller Hardangerbunad som er Norges nasjonaldrakt og derfor kan brukes av alle 😊
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #24 Skrevet 17. mai 2016 Selvsagt kan du bruke bunad! Anonymous poster hash: b4b6c...df3
soleia Skrevet 18. mai 2016 #25 Skrevet 18. mai 2016 Synes det er veldig fint med "utlendingar" i bunad, køyr på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå