Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #26 Skrevet 17. mai 2016 Som jeg pleier å si til ungen når han trasser , ta på deg ett smil så går vi. Ungene kan ikke bestemme Anonymous poster hash: 68fcb...2f9
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #27 Skrevet 17. mai 2016 Ee oppfører seg jo som noen drittunger. Fy, så mislykket gjeng Anonymous poster hash: b0ee2...018 Du treger jo ikke å være slem. Mislykket gjeng? Anonymous poster hash: 5e1f5...436
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #28 Skrevet 17. mai 2016 Vil bare si at de pleier å være noen herlige unger, men det er noe som skjer når vi skal sånne ting som dette. Aner ikke hva det er. Har prøvd å forebygge ved å la de være med å finne klær, informere om hva som skjer, starte dagen rolig med god frokost. Alt er bra helt til en stund før vi skal gå. Argh! Nå kom ungene krypende inn en etter en og sa unnskyld og bønnfalte meg om å reise. Sa vi får se. Merker jeg ikke er i humør til noe som helst. Hører de styrer med å kle på seg osv så vi må vel dra. Anonymous poster hash: 5e1f5...436
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #29 Skrevet 17. mai 2016 Da vinner jo ungene ... De trasse igjennom , for å ødelegge, så når de har lyst så drar dere Anonymous poster hash: 68fcb...2f9
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #30 Skrevet 17. mai 2016 Sånn har vi det også. En mann som helst bare vil være hjemme og gjøre ikke noe, en sekståring som synes korps er altfor høyt og ikke takler store menneskemengden og en liten på fire som synes det er gøy og spennende. Selv har jeg lagd til ekstra fin frokost og ble sittende alene og spise.. Dro til byen men eldste ville ikke se toget og sto bare å dro i kjolen.. Håper det blir hyggeligere når barna blir større.. Anonymous poster hash: b4723...b62
Ditalen Skrevet 17. mai 2016 #31 Skrevet 17. mai 2016 Vil bare si at de pleier å være noen herlige unger, men det er noe som skjer når vi skal sånne ting som dette. Aner ikke hva det er. Har prøvd å forebygge ved å la de være med å finne klær, informere om hva som skjer, starte dagen rolig med god frokost. Alt er bra helt til en stund før vi skal gå. Argh! Nå kom ungene krypende inn en etter en og sa unnskyld og bønnfalte meg om å reise. Sa vi får se. Merker jeg ikke er i humør til noe som helst. Hører de styrer med å kle på seg osv så vi må vel dra. Anonymous poster hash: 5e1f5...436 Dere må vel dra? Tydelig hvem som bestemmer hos dere Uff, så slitsom familiedynamikk!
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #32 Skrevet 17. mai 2016 Ungene er sure fordi de må ha på seg finklær, slips og alt det der, plutselig er fløyter og flagg barnslig, de gidder ikke gå i tog for det er teit, is er de visst plutselig lei av, og verst av alt er de dumme lekene. Jeg prøvde å få på meg bunad, i mellomtiden hadde 9-åringen revet av seg klærne for han skulle ikke ha det på, eldste og yngste pirker på hverandre og sloss til slutt, mannen kjefter, unger hylende inn på rommet, osvosvosv. Dette er ganske vanlig her i huset, jeg gidder ikke. Punktum. Anonymous poster hash: 5e1f5...436 Det jeg reagerer mest på er akkurat denne setningen. Du bare konstaterer at dette er vanlig, slik er det. Men er dette det som er vanlig hos dere så kanskje du og mannen trenger litt veiledning i hvordan dere kan få det bedre som familie. Slik dere har det nå så er absolutt alle av dere ulykkelige. Er det slik dere vil ha det - at alle spesielle anledninger blir ødelagt fordi dere har en usunn kommunikasjon og samhandling i hjemmet? Anonymous poster hash: a5ee4...3ad
Ditalen Skrevet 17. mai 2016 #33 Skrevet 17. mai 2016 Det jeg reagerer mest på er akkurat denne setningen. Du bare konstaterer at dette er vanlig, slik er det. Men er dette det som er vanlig hos dere så kanskje du og mannen trenger litt veiledning i hvordan dere kan få det bedre som familie. Slik dere har det nå så er absolutt alle av dere ulykkelige. Er det slik dere vil ha det - at alle spesielle anledninger blir ødelagt fordi dere har en usunn kommunikasjon og samhandling i hjemmet? Anonymous poster hash: a5ee4...3ad Som sagt, elendig familiedynamikk
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #34 Skrevet 17. mai 2016 Hvis barna selv har vært med å velge klær osv så tror jeg at jeg hadde tatt noe av kostnaden for disse fra lommepenger fremover. Uakseptabel oppførsel... Anonymous poster hash: a29c5...a17
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #35 Skrevet 17. mai 2016 Som sagt, elendig familiedynamikk Jeg er helt enig - hadde ikke sett ditt svar da jeg skrev mitt. Når Hi i tillegg sier "jeg gidder ikke" så viser hun at hun har gitt opp. Det er jo bare trist, for om hun og mannen får litt hjelp og er villig til å ta jobben med endringer så er jeg sikker på at dette kan gjøres slik at det blir positivt for alle. Jeg vet fra min egen barndom, min mor gjorde som Hi, la alt tilrette for at det skulle være en god dag - tilsynelatende. Men den endte alltid med krangling. For selv om min mor prøvde å skjule det, greide hun ikke å skjule at hun hatet slike dager, hun hadde en form for sosial angst på den tiden, og hele henne lyste motvilje når dagen først kom - selv om hun prøvde å late som om det ikke var slik, og hun var overbevist om at hun utad bare var positiv. Dette gjorde meg usikker, jeg grudde meg for slike dager, og derfor ble sikkert også jeg mer kranglete - og da ble alt en krigssone fordi da ble historien at det bare var jeg som var vanskelig. For hun hadde jo ingen skyld i at det ble som det ble. Da jeg ble gammel nok til å si fra at det var ubehagelig for meg at hun var så dobbel og etterhvert også nektet å være med ut på 17. mai, da var visst det også min feil - jeg måtte da vite at hun ikke gadd det når jeg var så vanskelig. Men i His tilfelle - om hun og mannen begge vil - så tror jeg de kan skape en annen familiedynamikk om de bare får litt hjelp. Anonymous poster hash: a5ee4...3ad
Mamma_til_2 Skrevet 17. mai 2016 #36 Skrevet 17. mai 2016 Tror du må snakke med mannen din slik at dere tar tilbake bestemmelsen i huset for nå er det barna som bestemmer.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #37 Skrevet 17. mai 2016 Hvordan gikk det i dag HI? Anonymous poster hash: a5964...739
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #38 Skrevet 17. mai 2016 Det jeg reagerer mest på er akkurat denne setningen. Du bare konstaterer at dette er vanlig, slik er det. Men er dette det som er vanlig hos dere så kanskje du og mannen trenger litt veiledning i hvordan dere kan få det bedre som familie. Slik dere har det nå så er absolutt alle av dere ulykkelige. Er det slik dere vil ha det - at alle spesielle anledninger blir ødelagt fordi dere har en usunn kommunikasjon og samhandling i hjemmet? Anonymous poster hash: a5ee4...3ad Ganske vanlig når noe som dette skjer. 17.mai, barneselskap osv Heldigvis er det flest hverdager og da fungerer vi veldig bra. Anonymous poster hash: 5e1f5...436
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #39 Skrevet 17. mai 2016 Tror jeg har latt de være og dratt ut selv. Kost meg med tog og mat så kunne de bare vært hjemme og sutret. Anonymous poster hash: 6785f...dce
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #40 Skrevet 17. mai 2016 Ganske vanlig når noe som dette skjer. 17.mai, barneselskap osv Heldigvis er det flest hverdager og da fungerer vi veldig bra. Anonymous poster hash: 5e1f5...436 Dvs. at du og mannen ikke har tenkt å gjøre noe med saken? Det er jo flott at dere fungerer i hverdagene, men det er kanskje ikke så viktig at ungene dine får gode og harmoniske minner fra høytider - for da bare er det slik og du "gidder ikke"? Hvis det er slik at dere virkelig fungerer veldig bra ellers så bør det jo ikke være store jobben å endre hva enn dere gjør feil alle slike dager som i dag. Men dere må selvfølgelig ville endre det. Anonymous poster hash: a5ee4...3ad
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #41 Skrevet 17. mai 2016 Lot du de ødelegge for deg? Det er dumt! Jeg hadde reist og spist verdens største softis og kosa meg max! Så kunne de sitti hjemme og furta alene Anonymous poster hash: 782ac...dc5
savvy Skrevet 17. mai 2016 #42 Skrevet 17. mai 2016 Vil bare si at de pleier å være noen herlige unger, men det er noe som skjer når vi skal sånne ting som dette. Aner ikke hva det er. Har prøvd å forebygge ved å la de være med å finne klær, informere om hva som skjer, starte dagen rolig med god frokost. Alt er bra helt til en stund før vi skal gå. Argh! Nå kom ungene krypende inn en etter en og sa unnskyld og bønnfalte meg om å reise. Sa vi får se. Merker jeg ikke er i humør til noe som helst. Hører de styrer med å kle på seg osv så vi må vel dra. Anonymous poster hash: 5e1f5...436 Og du lurer på hvorfor de alltid oppfører seg slik ? Jo fordi de vet det ikke blir noen konsekvenser. Du holder jo ikke ord. De kan oppføre seg som de selv vil. Og du lar det gå, fordi de er så søøøøte som sier unnskyld. Du blir manipulert. Og du gjør de ingen tjeneste. Skal du ha respekt og vil at de skal lære seg hvordan man oppfører seg, så må du faktisk ta også det harde delen av oppdragelsen. !!
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #43 Skrevet 17. mai 2016 Vil bare si at de pleier å være noen herlige unger, men det er noe som skjer når vi skal sånne ting som dette. Aner ikke hva det er. Har prøvd å forebygge ved å la de være med å finne klær, informere om hva som skjer, starte dagen rolig med god frokost. Alt er bra helt til en stund før vi skal gå. Argh! Nå kom ungene krypende inn en etter en og sa unnskyld og bønnfalte meg om å reise. Sa vi får se. Merker jeg ikke er i humør til noe som helst. Hører de styrer med å kle på seg osv så vi må vel dra. Anonymous poster hash: 5e1f5...436 Hvordan kan de være noen herlige unger ellers, når denne oppførselen er vanlig? "Dette er ganske vanlig her i huset, jeg gidder ikke. Punktum." Dette har du skrevet tidligere i tråden, slutt å la de få lov til å oppføre seg sånn Anonymous poster hash: 56ff4...5c1
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #44 Skrevet 17. mai 2016 Jeg ser at hi endrer litt på historien. Litt ubehagelig å lese hvor ufordragelige barn hun har kanskje... Anonymous poster hash: b0ee2...018
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #45 Skrevet 17. mai 2016 Ee oppfører seg jo som noen drittunger. Fy, så mislykket gjeng Anonymous poster hash: b0ee2...018 Så unødvendig kommentar. Virker ikke som du selv besitter verdens beste oppdragelse. Store dager med masse forventninger kan bli for mye for både de små og de litt større. Betyr da ikke at de er mislykkede🙄 Men kan godt tenkes de trenger en vekker. Stå på, hi! Anonymous poster hash: 64b6e...54a
Gjest Darwinia:-) Skrevet 18. mai 2016 #46 Skrevet 18. mai 2016 Vil bare si at de pleier å være noen herlige unger, men det er noe som skjer når vi skal sånne ting som dette. Aner ikke hva det er. Har prøvd å forebygge ved å la de være med å finne klær, informere om hva som skjer, starte dagen rolig med god frokost. Alt er bra helt til en stund før vi skal gå. Argh! Nå kom ungene krypende inn en etter en og sa unnskyld og bønnfalte meg om å reise. Sa vi får se. Merker jeg ikke er i humør til noe som helst. Hører de styrer med å kle på seg osv så vi må vel dra. Anonymous poster hash: 5e1f5...436 Ikke dra! Kanskje idag kan bli en lærepenge for ungene så slipper du det samme styret hver gang dere skal noe spesielt.
Hjertefru Skrevet 18. mai 2016 #47 Skrevet 18. mai 2016 Kjenner meg litt igjen her, med at det fort blir stress når det er noe ekstra. Hvis det er slik det bruker å være i sånne settinger, gruer du deg sikkert. Og det du utstråler da plukker barna lynkjapt opp. Tror noe av problemet ligger der. Fint at de har vært med å bestemme antrekk. At barna er delaktig i forberedelsene, har et tidsskjema å forholde seg til er viktig. Men jeg lurer litt på mannen din sin rolle i alt dette. Sikker på at dere trekker i samme retning, eller bidrar han bare med kjefting.. Det er ikke bare din jobb å sørge for at slike anledninger blir vellykket. Neste gang bør dere avklare forventinger med hverandre. Hvem har ansvar for hva? Barna trenger også helt konkrete beskjeder. Det reduserer usikkerhet og gjør at alle blir mindre stressa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå