Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #1 Skrevet 16. mai 2016 begynte for flere år siden, skal prøve å forklare. Jeg bodde med barnefar, minste var da ca to år, og vi hadde en nabounge på samme alder (6 mnd eldre). Han var veldig på min datter, ville kysse på munnen og slikt. Etter hvert begynte de i samme bhg og var "kjærester". Jeg syntes det hele var søtt. Barnefar og jeg gikk fra hverandre og jeg flyttet. Etter hvert sluttet gutten i bhg og de så hverandre kun når min datter var hos far. Plutselig en dag sier min datter til meg at hun ikke vil leke slike leker med gutten. Hun sa at han ville slikke på tissen hennes og hun skulle gjøre det samme med han. Han ville også ta tissen inn i rumpa på henne. Dette var kanskje et år etter gutten hadde sluttet i bhg. Og hun fortalte meg at dette også hadde skjedd i bhg. Hun sa at gutten truet med å ikke ville leke med henne hvis hun ikke ble med på det. Jeg tok tlf fatt og kontaktet mor til gutten, som bekreftet at de hadde hatt noe problemer med dette og at bhg hadde meldt de til barnevernet, men hun mente også min datter var delaktig og at hun på et tidspunkt hadde kommet på besøk til de og kledd av seg alt tøyet og nektet å kle på seg igjen. Jeg får ikke helt det bildet til å stemme med min datter, men kontakter så bhg for å få det på det rene om de noengang har sett min datter ta iniativet til noe slikt. De avkreftet at hun noengang hadde gjort det og rådet meg videre til å ta det til barnevernet. Jeg ringte barnevernet for å gi det jeg hadde av info, og de kunne bekrefte at de hadde pratet med gutten og han hadde nevnt min datters navn og fortalt hva de gjorde. Jeg gav eksen beskjed om å følge med på datteren vår (passe på). Men nå sier en av naboene at noe liknende skal ha skjedd igjen. Disse naboene har også observert denne gutten si slike ting til min datter tidligere. (du må sutte meg på tissen ellers vil ikke jeg leke med deg) Jeg kjenner nå at det er vondt for jeg klarer ikke beskytte min datter. Også setter jeg et stort spm tegn ved det at barnevernet visste om ting som skjedde med min datter de ikke kontaktet meg og advarte meg om... Barna er nå 6 år gamle. De var vel 3-4 når de gikk i bhg sammen og kanskje mellom 4-5 når jeg fant ut av det og kontaktet BV. Kan noen hjelpe meg å sortere tanker? Hva syntes dere? Anonymous poster hash: e2f4b...a43
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #2 Skrevet 16. mai 2016 Huff, det er nok store muligheter for at denne gutten er/blir utsatt for overgrep av noen i sin nærhet. Det er jo klassisk adferd. Det han gjør er jo langt mer enn barnlig lek og utforsking av kropp, han må ha lært dette et sted. Jeg ville kontaktet barnevernet på nytt, ev. søkt råd hos bv i en annen kommune og bedt om råd der. Her må i hvert fall din datters far beskytte jenta når hun er hos ham, ikke la barna leke sammen. Dette er jo en svært alvorlig sak! En 3-4-5 år gammel gutt har ikke slik kunnskap om han ikke er blitt utsatt for ting han ikke burde blitt utsatt for. Og dessverre er det en del av de som er misbrukt som også blir misbrukere selv. Skaff hjelp, ev. snakk også med politiet om råd. (jeg jobber ikke i bv) Anonymous poster hash: f21e7...470
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #3 Skrevet 16. mai 2016 Huff, det er nok store muligheter for at denne gutten er/blir utsatt for overgrep av noen i sin nærhet. Det er jo klassisk adferd. Det han gjør er jo langt mer enn barnlig lek og utforsking av kropp, han må ha lært dette et sted. Jeg ville kontaktet barnevernet på nytt, ev. søkt råd hos bv i en annen kommune og bedt om råd der. Her må i hvert fall din datters far beskytte jenta når hun er hos ham, ikke la barna leke sammen. Dette er jo en svært alvorlig sak! En 3-4-5 år gammel gutt har ikke slik kunnskap om han ikke er blitt utsatt for ting han ikke burde blitt utsatt for. Og dessverre er det en del av de som er misbrukt som også blir misbrukere selv. Skaff hjelp, ev. snakk også med politiet om råd. (jeg jobber ikke i bv) Anonymous poster hash: f21e7...470 Takk for svar! Ja, helt ærlig... dette er jo ikke normalt? Og jeg kjenner jeg er ganske irritert over at BV ikke gav oss beskjed, er jo redd min datter på en måte har blitt skadelidende pga dette. Jeg skal først få bekreftelse på om dette nye stemmer.. For det jeg har fått høre er at de skal ha tisset og bæsjet på hverandre (håper virkelig ikke dette stemmer) og at de gjorde "sånn som voksne gjør". Jeg har selvsagt også tenkt på hva som skjer med denne stakkars gutten.. hvor har han det fra? Og har virkelig BV gjort alt for å finne ut av dette? hi Anonymous poster hash: e2f4b...a43
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #4 Skrevet 16. mai 2016 Takk for svar! Ja, helt ærlig... dette er jo ikke normalt? Og jeg kjenner jeg er ganske irritert over at BV ikke gav oss beskjed, er jo redd min datter på en måte har blitt skadelidende pga dette. Jeg skal først få bekreftelse på om dette nye stemmer.. For det jeg har fått høre er at de skal ha tisset og bæsjet på hverandre (håper virkelig ikke dette stemmer) og at de gjorde "sånn som voksne gjør". Jeg har selvsagt også tenkt på hva som skjer med denne stakkars gutten.. hvor har han det fra? Og har virkelig BV gjort alt for å finne ut av dette? hi Anonymous poster hash: e2f4b...a43 Bare pass på at du ikke kontakter guttens foreldre og heller ikke andre som kan komme til å snakke med dem eller andre som foreldrene kan få vite det fra. Jeg synes det du har hørt er så alvorlig at jeg ikke ville ha undersøkt noe videre selv på noen måte. I verste fall kan du være medvirkende til at noen får mulighet til å slette spor eller finne på bortforklaringer. I verste fall kan de snakke med gutten (og andre barn som ev. er involvert) og true ham/dem til taushet når bv/politi ev. blir koblet inn igjen. Så mitt råd til deg er å bare gå rett til bv eller politiet. Jeg tror faktisk jeg ville gått til politiet og bedt om råd der siden bv ikke har gjort mer første gang det ble varslet om saken. Om politiet tar saken videre til bv vil jeg tro de vil ha litt mer press på seg for å ikke avslutte saken for tidlig. Det kan også være politiet f.eks. kan avdekke om det er personer i bv som hadde saken sist som ikke var habil. Så ikke snakk med dette om noen før du har kontaktet politi og barnevern. Anonymous poster hash: f21e7...470
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #5 Skrevet 16. mai 2016 Takk for svar! Ja, helt ærlig... dette er jo ikke normalt? Og jeg kjenner jeg er ganske irritert over at BV ikke gav oss beskjed, er jo redd min datter på en måte har blitt skadelidende pga dette. Jeg skal først få bekreftelse på om dette nye stemmer.. For det jeg har fått høre er at de skal ha tisset og bæsjet på hverandre (håper virkelig ikke dette stemmer) og at de gjorde "sånn som voksne gjør". Jeg har selvsagt også tenkt på hva som skjer med denne stakkars gutten.. hvor har han det fra? Og har virkelig BV gjort alt for å finne ut av dette? hi Anonymous poster hash: e2f4b...a43 Jeg forstår at du tenker på din datter her! Men den gutten har det kanskje helt forferdelig hjemme!! Noe bør absolutt gjøres, og ikke bare pga din datter, men pga den gutten som kanskje lider! Anonymous poster hash: 07fe3...d00
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #6 Skrevet 17. mai 2016 Jeg forstår at du tenker på din datter her! Men den gutten har det kanskje helt forferdelig hjemme!! Noe bør absolutt gjøres, og ikke bare pga din datter, men pga den gutten som kanskje lider! Anonymous poster hash: 07fe3...d00 ja, er enig der. Men sist dette kom frem hadde jo allerede BV vært inne og jeg ringte likevel og fortalte hva min datter hadde sagt. Dette kunne også BV bekrefte da gutten hadde fortalt om hva han hadde gjort sammen med min datter. Selv om jeg kjenner veldig på at det kan være noe som har skjedd med denne gutten, så kjenner jeg likevel veldig på hva min datter egentlig har vært utsatt for, og stusser over ingen oppfølging da dette var et faktum for ca halvannet år siden... hi Anonymous poster hash: e2f4b...a43
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #7 Skrevet 17. mai 2016 Bare pass på at du ikke kontakter guttens foreldre og heller ikke andre som kan komme til å snakke med dem eller andre som foreldrene kan få vite det fra. Jeg synes det du har hørt er så alvorlig at jeg ikke ville ha undersøkt noe videre selv på noen måte. I verste fall kan du være medvirkende til at noen får mulighet til å slette spor eller finne på bortforklaringer. I verste fall kan de snakke med gutten (og andre barn som ev. er involvert) og true ham/dem til taushet når bv/politi ev. blir koblet inn igjen. Så mitt råd til deg er å bare gå rett til bv eller politiet. Jeg tror faktisk jeg ville gått til politiet og bedt om råd der siden bv ikke har gjort mer første gang det ble varslet om saken. Om politiet tar saken videre til bv vil jeg tro de vil ha litt mer press på seg for å ikke avslutte saken for tidlig. Det kan også være politiet f.eks. kan avdekke om det er personer i bv som hadde saken sist som ikke var habil. Så ikke snakk med dette om noen før du har kontaktet politi og barnevern. Anonymous poster hash: f21e7...470 Etter litt googling om emnet ser jeg at politi som du sier kanskje er veien å gå. Grunnen til at jeg vil undersøke om dette nå virkelig er tilfelle er pga min mellomste og en kompis i gaten fortalte dette til en 17 år gammel gutt vi kjenner godt i nabolaget. Det er slik dette har kommet frem nå, så jeg burde jo være sikker på at dette ikke er noe de finner opp? Evt noe som har skjedd for lenge siden, men som han valgte å fortelle nå? Min mellomste er 10 år. Når dette skjedde sist snakket jeg med min datter om at hun var den som bestemte over sin kropp, og jeg sa at hun ikke fikk la noen ta på henne etc. Har ogå sagt at hun ikke får ha kjæreste. Hun har sagt at de ikke gjør slikt lenger... Så jeg vet jammen ikke... hi Anonymous poster hash: e2f4b...a43
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #8 Skrevet 17. mai 2016 Barnevernet kan ikke fortelle deg hva de gjør med en sak de har fått meldt inn. Mest sannsynlig hadde de allerede undersøkt mye da du snakket med dem og kanskje har de også en mistanke om hva som har skjedd uten at de har lov til å fortelle noe til deg. Anonymous poster hash: f26d8...6b2
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #9 Skrevet 17. mai 2016 Etter litt googling om emnet ser jeg at politi som du sier kanskje er veien å gå. Grunnen til at jeg vil undersøke om dette nå virkelig er tilfelle er pga min mellomste og en kompis i gaten fortalte dette til en 17 år gammel gutt vi kjenner godt i nabolaget. Det er slik dette har kommet frem nå, så jeg burde jo være sikker på at dette ikke er noe de finner opp? Evt noe som har skjedd for lenge siden, men som han valgte å fortelle nå? Min mellomste er 10 år. Når dette skjedde sist snakket jeg med min datter om at hun var den som bestemte over sin kropp, og jeg sa at hun ikke fikk la noen ta på henne etc. Har ogå sagt at hun ikke får ha kjæreste. Hun har sagt at de ikke gjør slikt lenger... Så jeg vet jammen ikke... hi Anonymous poster hash: e2f4b...a43 Du trenger ikke være sikker på at det barna forteller et samtale du anmelder. Men er eksen din flink nok til å passe på? Er han tilgjengelig slik at hun kan få hjelp til å håndtere denne gutten og kan si i fra? Det er ganske fortvilende å få vite slike ting og ikke kunne advare foreldrene, men der er loven klinkende klar: man har taushetsplikt. Dersom du anmelder og datteren din blir avhørt, vil det utløses en del hjelp til dere og henne. Anonymous poster hash: 3e51b...e4f
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #10 Skrevet 17. mai 2016 Du trenger ikke være sikker på at det barna forteller et samtale du anmelder. Men er eksen din flink nok til å passe på? Er han tilgjengelig slik at hun kan få hjelp til å håndtere denne gutten og kan si i fra? Det er ganske fortvilende å få vite slike ting og ikke kunne advare foreldrene, men der er loven klinkende klar: man har taushetsplikt. Dersom du anmelder og datteren din blir avhørt, vil det utløses en del hjelp til dere og henne. Anonymous poster hash: 3e51b...e4f *det du forteller er sant... Anonymous poster hash: 3e51b...e4f
februarprins2013 Skrevet 17. mai 2016 #11 Skrevet 17. mai 2016 trist dette har skjedd med din datter ;( men her fokusere du kun på henne, denne gutten må ha det helt forferdelig selv
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #12 Skrevet 17. mai 2016 Etter litt googling om emnet ser jeg at politi som du sier kanskje er veien å gå. Grunnen til at jeg vil undersøke om dette nå virkelig er tilfelle er pga min mellomste og en kompis i gaten fortalte dette til en 17 år gammel gutt vi kjenner godt i nabolaget. Det er slik dette har kommet frem nå, så jeg burde jo være sikker på at dette ikke er noe de finner opp? Evt noe som har skjedd for lenge siden, men som han valgte å fortelle nå? Min mellomste er 10 år. Når dette skjedde sist snakket jeg med min datter om at hun var den som bestemte over sin kropp, og jeg sa at hun ikke fikk la noen ta på henne etc. Har ogå sagt at hun ikke får ha kjæreste. Hun har sagt at de ikke gjør slikt lenger... Så jeg vet jammen ikke... hi Anonymous poster hash: e2f4b...a43 Det er som en over her også svarte - du trenger ikke vite sikkert hva som har skjedd og når. Din plikt er å ta videre det barna har fortalt deg. Du risikerer å ødelegge mye om du skal begynne å spørre ut barna selv, både 10 og 17-åringen. Det er politiets oppgave. Som jeg skrev tidligere så risikerer du at ev. overgriper(e) finner ut av at du vet og at de dermed går til barna for å true dem til å ikke avsløre dem. Da vil dere aldri finne sannheten, og ev. overgrep fortsetter, bare enda mer skjult fordi barna sikkert får beskjed om å ikke gjøre noe slikt eller snakke om det med andre enn de ev. overgriperne. Ta det til politiet og IKKE begynn å sjekke mer selv! Anonymous poster hash: f21e7...470
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #13 Skrevet 17. mai 2016 Du trenger ikke være sikker på at det barna forteller et samtale du anmelder. Men er eksen din flink nok til å passe på? Er han tilgjengelig slik at hun kan få hjelp til å håndtere denne gutten og kan si i fra? Det er ganske fortvilende å få vite slike ting og ikke kunne advare foreldrene, men der er loven klinkende klar: man har taushetsplikt. Dersom du anmelder og datteren din blir avhørt, vil det utløses en del hjelp til dere og henne. Anonymous poster hash: 3e51b...e4f Hvordan kan man ha taushetsplikt når et barn blir tvunget til ting de ikke vil, selv om det andre barnet er jevngammel? Skal ikke barnevernet være der for alle barn, ikke bare det barnet det blir meldt om? Anonymous poster hash: 8f47e...116
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #14 Skrevet 17. mai 2016 Det kan være naturlig utforskning. Så ikke rop overgrep uten at du vet noe. Husker mange i barnehagen holdte på slik da jeg var lita selv. For barn er det kun utforskning, det er vi voksne som tenker skittent. Men alltid greit å sjekke opp, det er jeg enig i. Anonymous poster hash: 9a07f...250
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #15 Skrevet 17. mai 2016 trist dette har skjedd med din datter ;( men her fokusere du kun på henne, denne gutten må ha det helt forferdelig selv Selfølgelig fokuserer hun på datteren sin,det er datteren! Første prioritet for alle foreldre er vel å ta vare på sine egne barn først og fremst? Du virker så utrolig lite smart (beklager) ifh til mye av svarene du gir. Anonymous poster hash: c8973...50f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå