Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #1 Skrevet 16. mai 2016 Hvilken brystpumpe er den beste og mest effektive og hvorfor? Manuell eller elektrisk og hvilket merke? Anonymous poster hash: 8228d...a8b
Kjerringa med agurken Skrevet 16. mai 2016 #2 Skrevet 16. mai 2016 Jeg hadde elektrisk- Medela double swing. Den var veldig effektiv hvis man kun skulle pumpe og ungen ikke kunne/vil ammes. Den pumper begge brystene på kort tid og får tømt skikkelig. Har man kun pumpe til det ene brystet lekker som regel det andre litt. Manuell pumpe var håpløst her. Man får litt "melkeku"-følelse med dobbelpumping, men det er ekstremt tidsbesparende.
Mumua Skrevet 16. mai 2016 #3 Skrevet 16. mai 2016 Dobbel Medela-pumpe med pumpebh er gull verdt! Enkelt, effektivt og praktisk. Pass på at du har riktig str på trakt så du ikke blir sår. Kommer naturligvis an på ditt pumpebehov, dersom du bare skal pumpe en gang nå og da i tillegg til amming så er enkeltpumpe nok. Skal du fullpumpe må du ha dobbel. Jeg har kun pumpet i 6 mnd nå og kunne aldri klart det uten dobbelpumpe, 3 pumpesett (for å slippe å vaske og koke hver gang) og pumpebh'en til Medela
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #4 Skrevet 17. mai 2016 medela swing (elektrisk) hadde jeg. Pumpet etter hvert eneste måltid i 7 mnd. og deretter ved behov. Gull verdt! Fikk solgt den til halv pris etterpå også! Anonymous poster hash: 76f88...57c
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #5 Skrevet 17. mai 2016 Jeg har en meleda mini, perfekt for meg som bare pumper innimellom. Anonymous poster hash: 7e417...20f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå