Gå til innhold

Mannlig psykopat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har/er sammen med en psykopat? hvordan var hverdagen? Hva er ditt beste råd og hva gjør du med situasjonen?

Anonymous poster hash: b95b6...9e2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var. Beste råd: vær smartere enn ham. Allier deg med venner/familie og politi dersom det behøves, og kom deg unna asap.

Anonymous poster hash: 42c85...32b

Skrevet

Jeg var. Beste råd: vær smartere enn ham. Allier deg med venner/familie og politi dersom det behøves, og kom deg unna asap.

Har slått opp for 2 mnd siden. skal bo sammen ut oppsigelsestiden. ( 1,5 mnd ) det nytter ikke å si min mening eller krangle. han er alltid verre, sykere,sintere.

Skrevet

Det eneste tipset er å komme seg bort så fort som mulig.

Er det en ekte psykopat kan du aldri endre eller forbedre ham, du blir bare mer og mer ødelagt.

Så gjelder det deg selv - kom deg fri fra ham så fort som mulig.

Psykopater driver psykisk mishandling/vold, så det kan være lurt å kontakte et krisesenter for å få råd og ev. også praktisk hjelp der.

IKKE fall i fella å tro at han kan bli bedre eller vil forandre seg!!!

Anonymous poster hash: 3cac6...09a
Skrevet

Ikke jeg, men min mor har. Anbefaler deg å komme deg unna så fort som mulig. Og gjør alt i din makt for å få hovedomsorgen for eventuelle barn. 

Anonymous poster hash: 9513d...c5d
Skrevet

Har slått opp for 2 mnd siden. skal bo sammen ut oppsigelsestiden. ( 1,5 mnd ) det nytter ikke å si min mening eller krangle. han er alltid verre, sykere,sintere.

Hvorfor tror du han er psykopat? Er det ham eller du som har valgt å avslutte forholdet?

Skrevet

Det eneste tipset er å komme seg bort så fort som mulig.

Er det en ekte psykopat kan du aldri endre eller forbedre ham, du blir bare mer og mer ødelagt.

Så gjelder det deg selv - kom deg fri fra ham så fort som mulig.

Psykopater driver psykisk mishandling/vold, så det kan være lurt å kontakte et krisesenter for å få råd og ev. også praktisk hjelp der.

IKKE fall i fella å tro at han kan bli bedre eller vil forandre seg!!!

Gikk tilbake til han ifjor, nettopp fordi han sa '' please vent på meg '' og det er det samme heletiden. jeg får ikke noe oppmerksomhet, og føler meg bare brukt. som en reserveplan og søndagknull.

Skrevet

Er det du som hadde tråden om at du er redd samboeren?

I så fall, se linken jeg ga deg der til krisesenter nær deg. Du må få hjelp til å komme deg unna, og du kan også få hjelp til å bo trygt fra ham.

Om det også er nødvendig så vil de kunne hjelpe deg mtp. kontakt med politiet og ev. besøksforbud.

Om det er deg med den andre tråden - søk hjelp NÅ. Som en i den andre tråden skrev, det er stor sjanse for at han blir mer og mer psykisk og fysisk voldelig jo nærmere dere kommer flyttedato. Jeg er redd for din sikkerhet om du ikke kommer deg bort fra ham før den tid - og kommer deg bort uten at han får mistanke om det på forhånd. Som en over her skriver, du må være smartere enn ham!

Så vær så snill, søk hjelp på et krisesenter! Og informer familien din om hvor alvorlig dette er!

Skrevet

Er det du som hadde tråden om at du er redd samboeren?

I så fall, se linken jeg ga deg der til krisesenter nær deg. Du må få hjelp til å komme deg unna, og du kan også få hjelp til å bo trygt fra ham.

Om det også er nødvendig så vil de kunne hjelpe deg mtp. kontakt med politiet og ev. besøksforbud.

Om det er deg med den andre tråden - søk hjelp NÅ. Som en i den andre tråden skrev, det er stor sjanse for at han blir mer og mer psykisk og fysisk voldelig jo nærmere dere kommer flyttedato. Jeg er redd for din sikkerhet om du ikke kommer deg bort fra ham før den tid - og kommer deg bort uten at han får mistanke om det på forhånd. Som en over her skriver, du må være smartere enn ham!

Så vær så snill, søk hjelp på et krisesenter! Og informer familien din om hvor alvorlig dette er!

Ja, det er meg. huff. prøver å ignorere den følelsen om at jeg ikke føler meg trygg, fordi jeg får mer angst jo mer jeg tenker på det. blitt såå paranoid at jeg faktisk gjemte alle knivene våres ista...

Skrevet

Ja, det er meg. huff. prøver å ignorere den følelsen om at jeg ikke føler meg trygg, fordi jeg får mer angst jo mer jeg tenker på det. blitt såå paranoid at jeg faktisk gjemte alle knivene våres ista...

Ta kontakt med krisesenteret. Ta magefølelsen din på alvor. Hvis du ikke gjør det kan det gå galt.

Så vær så snill kontakt krisesenteret nær deg!

Skrevet

Oppretthold kontakt/ ta kontakt med nettverket ditt, om så i hemmelighet. Du trenger nettverk og noen som vet hvordan du har det. Allier deg med de du kan, ordne mest mulig praktisk når han ikke vet slik at han ikke blir sint/ farlig/ ødelegger/ skremmer etc deg. Legg alt til rette slik at du kommer deg bort.

Anonymous poster hash: 4bd17...7ac

Skrevet

Kjære deg kom deg vekk. Har levet med en psykopat i mange år, og skjønte ikke hvor ille han var før jeg kom meg vekk. Da ble han og mye verre. Man går ikke fra en psykopat ustraffet 😔 selv om de er voldelige så er det psykiske som er verst. Han hadde knekt meg helt psykisk, og når jeg gikk satt han mange opp mot meg. Mange tror fortsatt på løgnene, og når man er så langt nede som jeg var så oppfører man seg litt "spesielt" og dermed tror jo folk på mye av det. Men har i dag kommet meg masse selvom det ikke er over. Blitt sterkere og hever meg over det. En god følelse. Så mitt råd er å skaffe deg et nettverk, og søk støtte der du kan få det. Bli sterk.

Bodde selv med han i en liten stund etter at det var slutt. Han hadde egentlig flyttet ut, men var der hele tiden uansett. Var livred han. Og han var heller ikke snill. Så anbefaler absolutt ikke dette.

Anonymous poster hash: 513a8...8b0

Skrevet

Jeg er på vei ut av et forhold med en jeg tror er psykopat og følger tråden din. Det er et helvete. Han ødelegger oss helt nærmeste og de rundt skjønner det ikke og står bare å ser på....

Anonymous poster hash: 823ed...9c5

Skrevet

Gikk tilbake til han ifjor, nettopp fordi han sa '' please vent på meg '' og det er det samme heletiden. jeg får ikke noe oppmerksomhet, og føler meg bare brukt. som en reserveplan og søndagknull.

Å kalle en eks for psykopat av den grunn, det er et hån mot dem som faktisk har hatt en i livet sitt....!

Anonymous poster hash: 4df58...781

Skrevet

Å kalle en eks for psykopat av den grunn, det er et hån mot dem som faktisk har hatt en i livet sitt....!

Anonymous poster hash: 4df58...781

Hi har hatt en annen tråd her og fortalt om andre ting hun ikke har gjentatt i denne tråden.

Hi har reell frykt for at mannen kan komme til å skade henne! Om da mannen er psykopat eller "bare" farlig voldelig, det spiller faktisk ingen rolle - risikoen for at Hi kan bli alvorlig skadet av denne mannen er absolutt tilstede.

Om du har vært sammen med en psykopat så kanskje du skal være litt mer forsiktig i dine uttalelser slik at ikke dine uttalelser basert på en av His setninger kan være det som gjør at hun ikke søker hjelp....

Hi - vær så snill å søke hjelp, du trenger hjelp til å komme deg bort fra denne mannen på en sikker måte!

Ring krisesenteret og snakk med familien din.

Skrevet

Enig med de andre, kom deg unna og ta forholdsregler. Ikke vær naiv/"snill"/avventende.

Hvorfor i all verden må du bo der de siste 1,5 mnd? Kom deg ut, og lykke til

Anonymous poster hash: ea7d2...e9d

Skrevet

Jeg var sammen med en psykopat i åtte år, mamge år siden. Mitt beste råd er å komme seg unna så fort som mulig. Jeg brukte alt for lang tid på det selv, og de åtte årene satte spor i meg som jeg fortsatt kan slite med fortsatt. Angrer på at jeg ikke var mer åpen til familien min om hvordan det egentlig stod til, -de kunne kanskje hjulpet meg og støttet meg slik at jeg hadde kommet meg unna tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...