Gå til innhold

Jeg er redd for samboeren min.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er redd for at samboeren min skal skade meg/drepe meg. Han har aldri slått meg før, men er ganske ekkel psykisk. han ødlegger møbler/gjenstander, og blir fly forbanna av mye. men da sier han ingenting. vi var sammen i 4 år. slo opp for 2 mnd siden. 1,5 mnd igjen av oppsigelsen. jeg har ingen å gå til. hva gjøør jeg?



Anonymous poster hash: 8d5ea...b62
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krisesenter

 

Anonymous poster hash: b8125...c7a

Skrevet

Fortell venner og familie om dette, de stiller sikkert opp om du sier hvor galt det er. Man skal ikke tie om slikt!

Evt kan du oppsøke krisesenteret i din region, de kan hjelpe med et sted å bo og beskytte deg mot mannen.

 

Deretter er vel politiet rette sted om han trakasserer og truer deg. Lykke til, ikke stå alene i dette!

Skrevet

Enig med de over - kontakt et krisesenter nær der du bor. De kan også hjelpe deg med å vurdere risikoen du lever med. Og er du i fare kan de hjelpe deg med et sted og bo hvor du er trygg fra mannen.

 

Det kan være at Nav også kan hjelpe deg med en krisebolig og betale den frem til oppsigelsen er over der dere bor nå.

 

Har du barn oppi dette ville jeg kontaktet krisesenter, det kan skade barn å oppleve at far/mors kjæreste raserer hjemmet, selv om det hittil "bare" er vold mot materielle ting. Den volden mot materielle ting er ikke "bare", for det er en form for psykisk vold og en form for skulte trusler.

 

Her finner du krisesenter. Klikk på ditt fylke i listen under kartet:

http://www.krisesenter.com/her-finnes-hjelp

 

Ellers er jeg veldig enig med LillaGorilla i at du må fortelle din familie og venner om hvordan du har det. Det er viktig at andre vet, de kan hjelpe deg! Så begynn å fortelle hva du lever med og hvordan du har det og at du er redd.

 

Ring krisesenteret for å be om råd! Lykke til!



Anonymous poster hash: 22e86...6c2
Skrevet

 

Enig med de over - kontakt et krisesenter nær der du bor. De kan også hjelpe deg med å vurdere risikoen du lever med. Og er du i fare kan de hjelpe deg med et sted og bo hvor du er trygg fra mannen.

 

Det kan være at Nav også kan hjelpe deg med en krisebolig og betale den frem til oppsigelsen er over der dere bor nå.

 

Har du barn oppi dette ville jeg kontaktet krisesenter, det kan skade barn å oppleve at far/mors kjæreste raserer hjemmet, selv om det hittil "bare" er vold mot materielle ting. Den volden mot materielle ting er ikke "bare", for det er en form for psykisk vold og en form for skulte trusler.

 

Her finner du krisesenter. Klikk på ditt fylke i listen under kartet:

http://www.krisesenter.com/her-finnes-hjelp

 

Ellers er jeg veldig enig med LillaGorilla i at du må fortelle din familie og venner om hvordan du har det. Det er viktig at andre vet, de kan hjelpe deg! Så begynn å fortelle hva du lever med og hvordan du har det og at du er redd.

 

Ring krisesenteret for å be om råd! Lykke til!

 

Anonymous poster hash: 22e86...6c2

 

Jeg har ikke barn. er 21 år...

 

Anonymous poster hash: 8d5ea...b62

Skrevet

 

Jeg har ikke barn. er 21 år...

 

Anonymous poster hash: 8d5ea...b62

Du tar kontakt med krisesenteret så fort som mulig. Jo nærmere dere kommer dagen du skal flytte ut, jo verre kan han bli. I mellomtiden ville jeg gjort minst mulig for å gjøre han sint, selv ved uenighet. For all del, ikke konfronter han.

Stol på magefølelsen din og ring krisesenteret. Helst i går!

 

Klem

 

 

Anonymous poster hash: 6aef7...6f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...