Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #1 Skrevet 16. mai 2016 Jeg flyttet fra mannen i fjor og har brukt dette året på å skape et nogenlunde ok hjem for meg og barna. Det er ingen luksus her, men det nødvendigste. Men, jeg har likevel brukt alle reservene jeg hadde og har ikke nibbsjans til å ta dem med på ferie. Jeg tenkte på å ta nattoget til Bergen eller en annen by og finne en rimelig campinghytter eller noe.. ellers blir det bare bading, sykkelturer, telting i hagen, kanskje en tur på lekeland hvis dårlig vær. Men.. jeg spises opp av dårlig samvittighet. De ukene de skal være hos pappan skal de selvfølgelig til italia! Det er jo veldig fint for barna at de får reise men jeg kan ikke hjelpe for at jeg kjenner meg litt sjalu og redd for at de vil velge meg bort fremover fordi jeg ikke har noen verdens ting å tilby : ( Anonymous poster hash: 2d781...fae
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. mai 2016 #2 Skrevet 16. mai 2016 De kommer ikke til å velge deg bort! Vi reiser på ferie hvert år stort sett, og finner på masse iløpet av året som koster litt. Faren til eldste er allergisk mot å bruke penger, så der er det "bare" overnatting i telt og hytter, til nød i Sverige. Hun syns det er kjempestas!! Ikke tenk på det. Minner skapes ikke ved hjelp av penger. Eneste grunnen til at vi velger sånne lettvinte løsninger er fordi jeg ikke orker å styre med så mye annet så lenge jeg har små unger
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #3 Skrevet 16. mai 2016 Holder nok med en tur bort. Ungene mine koser seg i alle fall med roligere ferie. Vi var i spania i Julen og da var det 3 år siden vi var i utlandet. Da vi kom hjem hadde de kost seg, men sa at vi ikke trengte dra igjen med det første. De er ikke så glade i å fly. Anonymous poster hash: e6b74...04f
Ikkedytt Skrevet 16. mai 2016 #4 Skrevet 16. mai 2016 Ferie er ikke nødvendigvis å dra til et annet land, bo på fint hotell og bade i havet hver dag. Det er først og fremst å ha fri fra jobb og skole og være hjemme og kose seg sammen med familien. En sommerferie hjemme kan være like bra som en sommerferie alle andre steder. Den er det du gjør den til.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #5 Skrevet 16. mai 2016 Du trenger ikke å være redd for at de velger bort deg. Mine barn har det på samme måte. Pappaen har veldig dårlig råd og de 3 ukene de er hos pappaen sin er de kun hjemme hos han. De reiser rundt i nærområde og finner på ting som ikke koster mye. Jeg gir de hver sin lommebok med penger i slik at de kan kjøpe seg noen ekstra is, reise på kino eller noe annet. Jeg tar de med meg på 3 ukers utenlandsreise. Altså, 2 helt forskjellige ferier og de gleder seg like mye til begge deler. De tenker ikke over at de alltid er hjemme med pappaen og får større reiser av meg. Slik har det vært i flere år og de gleder seg alltid til å se pappaen sin igjen. Anonymous poster hash: c89e9...6a2
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #6 Skrevet 16. mai 2016 Jeg vokste opp med såkalte "hippieforeldre". Sydenferie var styggedom. Det var telt, camping, naturen og sykkel som var tingen. Og vet du hva? For oss barna spilte det ingen rolle. Vi hadde fri, det var ferie, vi var glade og vi var sammen. Jeg husker tilbake på utrolig mange gode sommerminner Jeg er også alenemor og har ikke flust med penger. Nå er jeg ikke hippie da, hehe, men ferier er ofte camping, fjellet, leie hytte i Sverige eller Finland osv. Barna er fornøyde. Jeg tror det viktigste er at man har det bra, er sammen og gjør ting sammen. Hvor man er når man gjør dette er mindre viktig Du og far gir barna ulike type ferier. Det ene er verken bedre eller verre enn det andre. Tenk på det som at du og far utfyller hverandre. Far kan gi dem fine reiser til utlandet. Du kan gi dem campingminner. Barna er superheldige! Anonymous poster hash: a256e...cb6
Pobie Skrevet 16. mai 2016 #7 Skrevet 16. mai 2016 Vi reiste aldri utelands på ferie da jeg var barn. Av og til reiste vi på campingtur, men stort sett besøkte vi slekt eller bare holdt oss hjemme. Kan ha en flott ferie uten at man reiser langt avgårde. Synes ikke man skal ha dårlig samvittighet for det.
Mamma_til_2 Skrevet 16. mai 2016 #8 Skrevet 16. mai 2016 Vi skal en tur til dyreparken og ett badeland i norge i sommer, det blir bare en knapp uke me barna gleder seg villt. Ikke ha dårlig samvittighet!
MammantilNurket Skrevet 16. mai 2016 #9 Skrevet 16. mai 2016 Du skal ikke ha dårlig samvittighet "Staycation" er flott og dere får faktisk mulighet til å slappe skikkelig av. Jeg synes det du planlegger virker helt topp!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #10 Skrevet 16. mai 2016 Her er det nok du som lider størst nød som ikke får utenlandsferien din tenker jeg Fra spøk til alvor... Kan ikke forstå at barna vil la seg påvirke. Vanligvis gjør skilsmissebarn dessuten alt de kan for å sikre likebehandling av foreldrene. Jeg tenker at det er et mye større problem for barna: Hvis de får snusen i dette kommer de garantert til å snakke ned Italiaferien for å betrygge deg. Sånt skuespill må barna slippe. Vær trygg på barnas kjærlighet til deg! Anonymous poster hash: 4b91f...50d
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #11 Skrevet 16. mai 2016 Jeg var vant med å reise utenlands frem til mine foreldre skilte seg. Etter det var det flere år mellom utenlandsreisene. Men mine aller beste sommerminner er av sommerene hvor vi bare var hjemme! De utenlandsturene var kjekke, for all del, men det er ikke der mine beste minner er. Den nærheten og tilstedeværeslen som var i de hjemmesommerene, varme dager med venner, kaldere dager å finne på andre ting... der har jeg utrolig gode minner. Så jeg tror en over her litt rett når hun sier at det kanskje er verre for deg enn for barna dine Barna dine skal på tur med faren, da gir du dem noe helt annet, dvs. de får oppleve begge deler, både det å dra på tur og det å ha ferie hjemme. Begge er gode opplevelser - og du skal ikke se bort fra at det er minnene du og barna skaper hjemme som er de som sitter mest om noen år. Anonymous poster hash: 84b69...518
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #12 Skrevet 16. mai 2016 Ferie er å ha fri. Ta med deg barna til noe i nærheten: en badestrand, park, tur i skogen, grilling, osv. Spark ball, kast frisbee osv. Helt gratis attraksjoner, men koselige minner. Anonymous poster hash: 4ef04...890
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #13 Skrevet 16. mai 2016 Hvis du bor i nærheten av Ålesund så har jeg familietelt, liggeunderlag/madrasser, soveposer, og ellers litt utstyr som fiskestenger og utespill om du vil låne det 😊 Vi har hatt mange kjekke turer med det teltet. Beste minnene! 😊 Anonymous poster hash: f12eb...106
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #14 Skrevet 16. mai 2016 Hva med å melde seg inn i turistforeningen og gå fra hytte til hytte? Bade i fjellvann, nyte freden, klatre i fjell, sove i hytter og møte andre barn. Ellers vil jeg råde deg til å ha en liste med diverse dere kan gjøre i ferien! Da er det enklere å finne på noe. Bake rundstykker til lunsj, campe ute på balkongen/Hagen (man trenger ikke telt på fine sommerdager), få kjøpe en svær softis, se på cruisebåtene i byen, spise jordbær med fløte, grille middag og dessert. Sykkeltur til et badevann, piknic ute/på stranda, besøke besteforeldre, gå på tur i skogen/fjelltopp/en ny barnehage/lekeplass osv. Vi får ny baby i sommer og skal være hjemme. Men vi har bestemt oss at vi skal kose oss skikkelig. Mine barn får heller ikke noen tur til Italia de kan fortelle om, men en god sommer, det skal de få! Anonymous poster hash: 195a5...d49
GeeGee Skrevet 16. mai 2016 #15 Skrevet 16. mai 2016 Kan du finne noe her? http://feriesentralen.no Ser ut som en del av det er gratis 😊
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #16 Skrevet 16. mai 2016 Kan du finne noe her? http://feriesentralen.no Ser ut som en del av det er gratis Oi, for en flott side Anonymous poster hash: 0d1e1...904
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #17 Skrevet 16. mai 2016 Vi har ikke vært på "ferie" på seks år. Går helt fint. Har en hytte på fjellet vi kan låne en uke i år. Ellers blir det turer i nærmiljøet. Mye moro (og gratis/billig) å finne på. Telttur med lek prat utover sene kvelder er topp. Oppdagelsesturer i skogen, fjæra eller nærmeste by. Åpen bondegård... Barna kommer til å få en avslappende og fin ferie der du har god tid til dem. Det er viktigere enn all verdens bamseklubber Anonymous poster hash: 4d289...1b7
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #18 Skrevet 16. mai 2016 Vi har heller ikke råd til mye i ferien vår,pga påbygging av huset og da blir det 3 dager rundt Lillehammer og hunderfossen for barna. Resten av ukene blir vi turister i egen by og håper på fint vær. Anonymous poster hash: 4ef48...8c3
SuperFries Skrevet 16. mai 2016 #19 Skrevet 16. mai 2016 Huff, stakkars mine barn som ikke har vært lenger unna enn Sverige... Mine er ennå såvidt under skolealder, og jeg gidder ikke betale masse penger for ferie i utlandet. De koser seg nøyaktig like mye på en lokal strand, eller hjemme med sprederen i hagen.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #20 Skrevet 16. mai 2016 Her kommer ikke barna mine seg, på en eneste ferie. Da jeg har blitt langvarig syk. Dine barn får da ferie. Så på toget til Bergen jeg og, begge barna går gratis, men ble for dyrt. Men tidligere år, er det alltid jeg som har tatt de med på spennende ferier. Far har aldri tatt de med på ferie, ikke telttur engang. Men de er da fortsatt veldig glad i faren sin. Anonymous poster hash: e635a...951
Mandala Skrevet 16. mai 2016 #21 Skrevet 16. mai 2016 Det er rart så ulikt vi tenker. De somrene jeg ikke gjør noe spesielt med barna så blir jeg ekstra glad for at de får oppleve andre ting med pappaen. Forøvrig så har vi hatt utrolig fine somre hjemme. Jeg kan tenke meg at det er ekstra sårt for deg pga det er første sommeren alene?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #22 Skrevet 16. mai 2016 Vi skal "bare" være hjemme i år. Bortsett fra en uke hos besteforeldre. Lite penger etter samlivsbrudd og flytting men gleder oss til fri, lange dager og bare være sammen. Det er det som er ferie ❤ Anonymous poster hash: e8988...eb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå