Gå til innhold

Politiet sier at russefeiringen skal endres

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter alle hendelsene, ikke minst den med han som ligger kritisk skadet på sykehus. Og senest i går hadde mange russ barket sammen til slåsskamper på østlandet..Tror du det vil skje en endring allerede til neste år? Hva tror du menes med endring? Skal selve russetiden forkortes? Enkelte holder jo på i 5 uker, det er voldsomt lenge synes jeg. Kanskje vi bør lære fra Sverige, der studentfesten går over en til to dager?

Anonymous poster hash: e462d...f93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg det i det minste til etter eksamen..

Anonymous poster hash: aed65...caf

Skrevet

Tviler på at noe vil skje, om noen uker er det glemt....inntil neste års feiring er igang.

Ser ikke ha som er anderledes iår. Det er alltid en og annen som dør, noen som ødelegger livene sine, noen er en voldtektserfaring rikere og andre får et ekstra minne om 9 mnd, en stor del går ut med dårligere resultater enn de hadde trengt og mange lever med tidenes fylleangst.

Sier ikke at dette er bra, men det er ikke noe nytt, slik har det vært i årevis. Det er ikke første gang det etterlyses forandringer, men ingenting skjer.

Hadde det vært opp til meg hadde hele feiringen vært strengt begrenset, men de gjør akkurat som de vil uansett.

Anonymous poster hash: 02094...a31

Skrevet

Det finnes mange gode måter å ha russefeiring på også, og det er utrolig synd at de få skal få ødelege for de mange. Jeg jobber ved en stor VGS skole (1200 elever), og vi har alltid rolig og grei russ. Ingen har busser, bare noen få biler, mange er edruss og de færreste reiser på de store russetreffene. De starter ikke feiringen før helt i slutten av april (29. april i år) og de aller fleste møter noenlunde våkne og opplagte på skolen hver dag i russetide. De har mye moro med de mer uskyldige russeknutene, som å spise 2 l is i timen, sitte under pulten en skoletime osv, men de aller fleste styrer unna de skumlere knutene. De har til og med innført egne knuter for alle som ikke vil drikke alkohol. En slik russefeiing ser jeg ingen eller få problemer med.

Anonymous poster hash: 6a912...b77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...