Gå til innhold

Røyket din mor under graviditeten og er du frisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor røyket som en skorstein som man sier.

Jeg er født med en alvorlig hjertefeil. Og min bror har store psykiske problemer.

Anonymous poster hash: dcd0f...823

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, friske alle sammen.

Men var godt under 3 kg ved fødselen alle og en av oss var prematur.

Anonymous poster hash: b8701...945

Skrevet

Har en del allergier og autoimmune sykdommer som psoriasis. Var meget syk da jeg ble født, lå i kuvøse i nesten to uker. Lav fødselsvekt. 

Anonymous poster hash: c2645...3c9
Skrevet

Har mye astma og sliter med mye hudproblemer. Vet jo ikke om det skyldes røyk, men det gjorde det nok ikke noe bedre.

Anonymous poster hash: e86e5...8d7

Skrevet

Venninne røyket i graviditeten med alle 3 barna, alle er født for tidlig med lav fødselsvekt,den ene morkake svikt. Gått bra med de senere.

Anonymous poster hash: ff83d...2e2

Skrevet

Min mor røyket da hun var gravid med meg.

Jeg ble født litt for tidlig, hadde kolikk, og har slitt med mageproblemer og allergier hele livet.

Med lillebroren min fikk hun se en film om hva røyking i svangerskapet gjorde med barnet, og sluttet tvert.

Han ble født til termin, hadde ikke kolikk og har ingen allergier.

Skrevet

Min mor røyket som en skorstein som man sier.

Jeg er født med en alvorlig hjertefeil. Og min bror har store psykiske problemer.

Anonymous poster hash: dcd0f...823

Mamma brukte valium og røkte med søstern, hun har deformerte eggledere.

Hun røkte med meg (sikkert mer ettersom hun ikke brukte valium), jeg har astma, allergi og eksem.

Anonymous poster hash: f5de6...619

Skrevet

Min mor røyket mye og drakk mye kaffe, samt spiste lite under alle svangerskapene. Fire barn og tre av oss har en ubalanse i metabolismen, som f.eks insulinresistens, lavt stoffskifte, jentene fikk pcos og problemer med å bli gravid, samt holde på de. Eldste gutt har kommet best ut av det, kun endel hudproblemer. Jeg fikk det verste, ble født nesten en måned på overtid, men var kun 2300g, og var lam på ene siden det første døgnet. Har alvorlig hlrselstap og alt det jeg nevnte over, samt psykiske problemer.

Men faktisk har ingen av oss astma. Eller... Mulig jeg hadde et snev når jeg anstrengte meg veldig, men ga seg ila noen år.

Jeg har pollenallergi.

Anonymous poster hash: 9686a...174

Skrevet

Mamma røkte. Jeg ble født 6 uker for tidlig og veide 1100g. Raste ned til 850g før jeg la på meg.

Hatt astma og mye allergier og også fått crohns (autoimun sykdom)

Alltid vært lav og er mye mindre enn alle andre i familien når det gjelder høyde. Mye syk og dårlige tenner.

Anonymous poster hash: 68bc0...0dd

Skrevet

Jeg har anstrengelsesastma. Ble født for tidlig og hadde kolikk.

Mor til samboer røykte mye med ham, og han har astma og veldig kraftig dyreallergi.

Jeg røykte litt under mitt svangerskap. Gikk to dager over, normal fødselsvekt, ingen astma/allergi. Noen få litt tørre hudflekker om vinteren, men vil ikke kalle det eksem.

Anonymous poster hash: ad619...7b7

Skrevet

Vi er fire søsken og hun røkte som en skorstein under alle svangerskapene.

Vi er alle helt friske.

Anonymous poster hash: eace7...ca1

Skrevet

Mamma røyka da hun gikk gravid. Jeg ble født med hørselstap og er blitt døv. Men det er nok ikke pga. røyking, er en arvlig hørselsdefekt.

Anonymous poster hash: ac225...c8b

Skrevet

Frisk som en fisk, både jeg og søskene mine. Har flere venninner som har røkt hele svangerskapet. Ungene er nå voksne og friske og uten plager de også. Alle født til termin eller litt over. Normal fødselsvekt.

Anonymous poster hash: cf972...c82

Skrevet

Mamma røykte ikke, jeg har astma, hjertefeil og ble født fire uker fortidlig, med gulsot. Jeg har allergier også...

Anonymous poster hash: 3d5a0...1f0

Skrevet

Min mor røykte med oss alle tre, vi er født over termin med god fødselsvekt. Ingen av oss har noen plaget, allergier eller sykdommer.

Jeg har adhd, og det tror de kommer av at hun også drakk endel når hun ventet meg..Med de to andre drakk hun ingenting.

Anonymous poster hash: 9afb3...b21

Skrevet

Nei, mamma røkte ikke. Hun var nøye med hva hun spiste og aktivitet for å holde seg frisk. Holdt seg unna alkohol og gjorde sitt for at vi skulle få en god start.

Jeg kom 10 dager for tidlig, måtte ligge i lyskasse. Hadde astma som barn og har hele veien vært full av allergi. Sliter med angst.

Bror kom en måned før termin, holdt på å komme 3 måneder før. Slet med allergi i barndommen, men vaks det av seg. Sliter i dag angst og konsentrasjon.

Anonymous poster hash: 4ffd3...880

Skrevet

Moren min røyket med alle oss søsken, og vi alle hadde kolikk.

Søsteren min røyket under svangerskapet med alle 4 barna sine, og to hadde kolikk og de andre to har astma.

Anonymous poster hash: ad78d...54e

Skrevet

Nei men pappa røyket inne både da hun var gravid og da jeg var baby. Jeg er ikke frisk.

Anonymous poster hash: 94180...9e1

Skrevet

Mamma røyket aldri.

Men jeg røyket de 3 første månedene i svangerskapet ettersom jeg ikke visste at jeg var gravid.

Sønnen min var likevel frisk og sunn :)

Han har ingen allergier eller vært syk.

Det eneste er at han hadde kolikk i 3 mnder da,vet ikke om det har noe sammenheng med røykingen

Anonymous poster hash: ecdd7...ac3
Skrevet

Mamma røkte under begge svangerskapet.

Min søster døde to timer etter fødselen. Morkaken løsnet og mamma ble ikke tatt på alvor. Babyen lå i ca 20 min i magen etter morkaken løsnet.

Hvorfor den løsnet er det jo ingen som vet.

Jeg ble veide ca 3700-3800 ved termin. Hadde kolikk, var flaske barn.

Ingen allergier, eksemer o.l.

Mye plaget med ørene.

Skrevet

Min mor røyket IKKE, men jeg har likevel alltid slitt med mye pollenallergi, allergi mot pelsdyr, allergi mot en del matvarer, slet med eksem mange år som barn, sliter med kviser og uren hud nå som voksen. OG jeg har alltid slitt med depresjoner og angst.

Så alle problemer trenger ikke og skyldes at mor røyket i svangerskapet altså. 😊

Anonymous poster hash: 588c0...31a

Skrevet

Min svigerinne skryter over at moren røykte som en skorstein under graviditeten, og se likevel så frisk hun er liksom ;) (hun mener det er hysteri å kutte røyken, at konsekvensene er overdrevet osv) Hun er kanskje frisk, men stokk dum.

Anonymous poster hash: fcb29...7d1
Skrevet

Røkte som en skorstein. Jeg og søsteren min har eksemplager, bror fikk hjertestans etter fødsel og bror 2 er sykelig overvektig.

Om det har sammenheng? Umulig å vite.

Anonymous poster hash: f2638...dce

Skrevet

Sykelig overvektig kommer nok av alle de svære hamburgene han trøkker i seg,sammen med 4-5 liter cola selvsagt.

Å trening vet han vel ikke hva er engang!

Anonymous poster hash: ecdd7...ac3
Skrevet

Røykte som en skorstein i alle tre svangerskapene sine. Vi er alle tre nå voksne og helt friske uten noen lidelser, sykdommer eller allergier... Flaks!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...