Gå til innhold

Det er så stille her - hvordan går det med dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei damer!

Det er så lite aktivitet inne her på 3. trimester. Hvordan går det med dere? Hvor langt har dere kommet? Har dere noen komplikasjoner eller er alt bare strålende om dagen?

 

Selv er jeg 32+1 i dag og merker tiden begynner å gå saktere om dagen. Har slitt en del med jernmangel i noen uker nå, men formen er på tur oppover og jeg er tilbake i jobb! Lille jenta i magen er veldig aktiv om dagen, er som en akrobat eller en ball som fyker vegg i mellom i magen 😅 Veldig godt å kjenne at det er mye liv der inne! Foreløpig ligger hun bittelitt under gjennomsnitts vekstkurven, men vokser gjevnt i sin egen kurve. Hun har heller ikke festet seg med hodet, men det er jo enda tidlig. Navn til jenta er også (foreløpig) bestemt ✌🏼️

 

Ønsker alle en riktig så fin 17. mai imorgen 🇳🇴😄

 

Anonymous poster hash: 51beb...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 30+4 i dag, og formen er grei. Er sykemeldt pga høyt blodtrykk (noe som utviklet seg til svangerskapsforgiftning i første svangerskap).

 

Blir sofaen på 17. mai, for første gang. Må ta det med ro, og prøver å sitte høyt med beina så mye jeg kan.

 

Jenta i magen sparker i vei, og undersøkelse og UL sist uke viste at hun har lagt seg med hodet ned. Gleder oss veldig til å møte henne. Må vel snart begynne å lete frem og vaske babyklærne fra sist gang. :)

 

Anonymous poster hash: 41de0...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32+1 i dag og alt stå bra til her :) Veldig aktiv krabat, og gleder meg til å treffe han. Han ligger med hodet ned og jordmor mente at han kommer til å bli liggende slik til fødselen.

 

Merker jeg begynner å bli utålmodig, men prøver å nyte denne tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde termin den 5.mai, så har det seg at nurket trives veldig godt i min mage. Var på terminkontroll på fredagen, og alt så flott ut. Så det hastet ikke å sette i gang. Så skal inn igjen i morgen den 17. Så får vi høre hva de har å si. Om vi får det slik vi vil så blir jeg nok satte i gang den 18 om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Er 29 svangerskaps uke og kjenner at det begynner å bli tungt. Jenta i magen er veldig aktiv, noe som er kjempe koselig. Syns dette svangerskapet har gått veldig fort. Siden dette er 3 og sisste gang jeg går grvid så har jeg passet på og kost meg skikkelig denne gangen.

Nettene begynner å bli slitsomme. Har store vanskeligheter med å få sove. Føttene er glo varme og det kribler i hele kroppen. Kan ta opp til flere timer før søvnen tar meg... Men får bare tenke at det er verdt det når den lille kommer. Ser frem til fødsel og å få jenta mi i armene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei 

 

Er 33 + 3 i dag. Kjenner det begynner å bli tyngre nå og selv om det er en liten stund igjen må jeg innrømme at jeg begynner å bli litt lei. Bestemt på å holde ut i jobb til jeg går ut i permisjon så håper formen holder seg i noen uker til. Venter en liten gutt (det blir nummer 2) og navnet er bestemt. Han skal hete Luca. Han har i følge jordmor snudd seg og er "klar til start," men skal jo vokse litt til enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 33+0 i dag :)

 

Gravid formen er ok. Er mye trøtt og blir fort sliten av ingenting. Lillebror er en aktiv krabat og har vokst mye i det siste. Jeg er sykemeldt pga risikosvangerskap. Nå håper jeg han holder seg inne til uke 36.

 

Navn er ikke klart enda. Har lyst til å se ham først. Har to barn fra før som gleder seg veldig til å treffe lillebror :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 33+4 i dag, ukene og dagene bare raser avgårde føler jeg. Sist gikk jeg 10 dager over før jeg ble satt igang, så er innstilt til å ihvertfall gå til termin denne gangen også😉

 

Formen min er bra, men har en del smerter i bekkenet, så er sykemeldt 90%, tar bare unna noen timer kontorarbeid i løpet av uka (jobber som ped. Leder i bhg).

 

Har ikke funnet navn enda, men har noen navn som er aktuelle. Venter ei lillesøster,vi har ei datter som blir 3 år i sommer sammen fra før😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 34+4 her. Begynner å bli tungt. Har mye kynnere og stikninger i skjeden så begynner vel å modnes tenker jeg. har en gutt fra før, og venter jente denne gangen. Er spent og utålmodig, gleder meg til å møte henne 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32+3, nyter tredje og sannsynligvis siste svangerskap, men det begynner å bli tungt å bære på nå synes jeg. Er 50% sm på grunn av bekkenplager, utenom det er formen noenlunde fin. Litt halsbrann og leggkramper, og akkurat hatt en soppinfeksjon i skjeden- det var plagsomt. Men litt plager hører jo med:). Gleder meg veldig til å treffe lille gutten, og merker at jeg tenker mer og mer på fødsel og baby og er på vei inn i " boblen". Lite motivert på jobben for tiden...

 

Anonymous poster hash: a3a41...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde termin den 5.mai, så har det seg at nurket trives veldig godt i min mage. Var på terminkontroll på fredagen, og alt så flott ut. Så det hastet ikke å sette i gang. Så skal inn igjen i morgen den 17. Så får vi høre hva de har å si. Om vi får det slik vi vil så blir jeg nok satte i gang den 18 om kvelden.

 Jeg kom ikke så langt at jeg kom på kontrollen den 17 mai. For klokken 03:13 kom prinsen på selveste 17 mai, kom han. Eneste datoen vi håpte ikke han kom på, men det viktigste er at han er frisk. Dro på sykehuset i 23.30 tiden, og hadde 5cm så det gikk veldig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom ikke så langt at jeg kom på kontrollen den 17 mai. For klokken 03:13 kom prinsen på selveste 17 mai, kom han. Eneste datoen vi håpte ikke han kom på, men det viktigste er at han er frisk. Dro på sykehuset i 23.30 tiden, og hadde 5cm så det gikk veldig fort.

Gratulerer så mye med prinsen! Du får tenke sånn at han vil altid ha en bursdag med fest, glede og god mat, han vil oppleve at hele landet flagger for ham, og han/dere vil alltid ha fri på bursdagen.

 

Anonymous poster hash: 41de0...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med prinsen! Du får tenke sånn at han vil altid ha en bursdag med fest, glede og god mat, han vil oppleve at hele landet flagger for ham, og han/dere vil alltid ha fri på bursdagen.

 

Anonymous poster hash: 41de0...3b1

Takk for det :) Ja, jeg/vi får tenke sånn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom ikke så langt at jeg kom på kontrollen den 17 mai. For klokken 03:13 kom prinsen på selveste 17 mai, kom han. Eneste datoen vi håpte ikke han kom på, men det viktigste er at han er frisk. Dro på sykehuset i 23.30 tiden, og hadde 5cm så det gikk veldig fort.

Gratulerer!

 

Anonymous poster hash: 3ae5f...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34+6 nå, begynner å se lyset😅 Likevel er det helt uvirkelig at det snart kommer enda et lite knøtt. Men alt er klart, så om noen uker er hun hjertelig velkommen til galehuset som sakte men sikkert formes her 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29+6 her. Er litt tungt, sliter med bekkenet, og nedtelling pågår😀

Driver med redebygging...😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det greit..har vært 50% sm siden uke 24 pga bekkenløsning. Er nå i uke 32. Ukene har sneglet seg avgårde siden uke 28...men begynner nå å sakte men sikkert se en ende på dette. Merker at jeg er ganske på vei inn i "bobla", at andre ting som jobb og eksamen (ja, har eksamen om 3 dager!!😬) ikke er så interessant for tiden. Men jeg har ikke forberedt noe som helst enda. Er nr 4 dette, men alt etter de 3 første barna er solgt, så trenger nytt... Tenkte begynne på litt innkjøp nå etter hvert. Greit å ha det klart, man vet jo aldri når den lille har tenkt seg ut 😉 Har en veeeldig aktiv krabat i magen, holder meg ofte våken på natten. Utenom bekkenløsningen er formen ganske bra, litt leggkramper og halsbrann, men det hører med 😄 Lagt på meg 18 kg til nå, noe som er helt vanlig for meg og mine sv.skap. Rekner med det blir rundt 22 kg denne gangen også. Heldigvis går det fort av igjen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 32+5 :) gleder meg vilt.. Dette blir en skikkelig atpåklatt . Har tre større barn fra før. Har hatt forskjellige små plager som jernmangel (sliter med det til vanlig også) høyt blodsukker som rett og slett slo meg helt ut, men går bedre nå.

Bekkenløsning med bekkenlåsning som ostopaten fikset på ett blunk, så nå føler jeg meg topp :) har født veldig rask de andre gangene så nå er jeg spent på om jeg får en like fin fødsel igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som har født :)

 

Er i uke 33+6 i dag så begynner å slappe mer av ift prematur fødsel. Har hatt ofte og sterke kynnere i mange mnd nå, noe jeg ikke hadde i de andre svangerskapene, så var redd baby kom for tidlig. (Uke 34 er jo også for tidlig, men har forstått at det er sent nok til at fødselen ikke blir forsøkt stanset).

Merker at kiloene tar på nå... Har lagt på meg 13/14 kg og alt mulig er tungt og vanskelig å få til. Hjelper ikke at bekkenet krangler heller så det blir lite bevegelse om dagen...

Gleder meg veldig til nurket kommer og glemmer nok fort alle svangerskapsplager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...