Gå til innhold

mageplastikk. hvor mange cm heng må man ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

evt hvilke plager må man ha for å få det dekket?

Anonymous poster hash: 23bbf...354
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ha ganske store medisinske plager. Kroniske sår og infeksjoner. Ellers regnes det som kosmetisk.

Skrevet

takk for svar :) men er det ikke likevel en grense på cm eller noe sånt?

Skrevet

Tror det er ca 3 cm.

Anonymous poster hash: 5c18e...c3b

Skrevet

Bmi på under 27

Vektstabil i min 2 år

Heng på 7 cm eller mer

Anonymous poster hash: b26fd...421

Skrevet

Hvis du ikke har plager, hvorfor kan du ikke godta magen din som den er. ?

Kroppshysteriet vil ingen ende ta..

Jeg opplevde ei som ble fryktelig dårlig etter en sånn opr. Hun fikk komplikasjoner iform av indreblødninger.

Jeg vet faktisk ikke om hun overlevde. ( det var i jobbsammenheng jeg møtte henne) de sa det så dårlig ut...

Er også mange andre komplikasjoner med disse opr...

Tenk å miste livet bare fordi en vil ha mindre mage...?

Vær heller glad i magen din, den har båret frem barn. Kos deg med barna og vær stolt.

Anonymous poster hash: dc18c...5a8

Skrevet

Jeg kan dessverre ikke svare på kravene til mageplastikk, men jeg må si til dere dømmende "kroppshysteri" damer at dere ikke alltid har evnen til å sette dere inn i andres situasjon. Å rette pekefingeren så fort noen andre åpner munnen blir litt trangsynt etter min mening. Jeg har aldri tatt noen operasjoner, men jeg skulle ønske mitt ene møte med lege ang dette ikke hadde vært en som satt med pekefingeren mot meg.

Jeg var 17 år da jeg fikk mitt første barn. Jeg la på meg 26 kilo under svangerskapet og satt igjen med ett overheng som faktisk var borti gulvet når jeg trente å tok "planken". Jeg var 17! Å hadde kommet meg tilbake til min normale vekt ca 1 år etter fødselen, som altså er 60 kg. Så jeg er ikke overvektig. Men overhenget plager meg ennå 10 år senere. Jeg sporte legen om dette var noe jeg kunne søke om å rette opp, å fikk da pekefingeren av en eldre kvinnelig lege som satte meg på plass, med være tydelig å kreve at jeg må godta kroppen etter fødsel. Noe som betyr at jeg har aldri gått "mellombar", i bikini, i magetopper eller så mye som trent med mindre jeg har en topp som kan holdes fast under bukselinningen. Har til og med hatt perioder jeg har brukt body i redsel for at overhenget, faktisk skal bli hengende i mellom bukse og genser mens jeg står med noe i armene å ikke straks får "pakket det inn i buksa".Slik har jeg tilbragt 20-årene.. Nå er jeg eldre og vet bedre og etter siste barnet nå kommer jeg uten tvil til å søke hjelp.

Å nevne faktorer som at en kan dø av slike operasjoner blir litt latterlig. En kan dø av å fjerne mandler også, men hadde legen anbefalt deg det ville du nok gjennomført det. Sjangsen for at du dør i en bilulykke på vei til jobb er mer sannsynlig enn at du dør ved en enkel operasjon. Du lar vell ikke være å gå på jobb av den grunn?

Anonymous poster hash: 7e8c3...a20
Skrevet

Varierer litt har jeg skjønt. Tror det er 7 cm men du kan få det på 5 cm om du er plaget med sopp og sår.

Anonymous poster hash: cb5b0...2f8

Skrevet

Det er er krav om at det er medisinsk nødvendig pga plager, f.eks kronisk sopp, eksem og sår.

Du får ikke dekket det av kosmetisk eller "psykiske" grunner.

Anonymous poster hash: 31724...2fa

Skrevet

Jeg kan dessverre ikke svare på kravene til mageplastikk, men jeg må si til dere dømmende "kroppshysteri" damer at dere ikke alltid har evnen til å sette dere inn i andres situasjon. Å rette pekefingeren så fort noen andre åpner munnen blir litt trangsynt etter min mening. Jeg har aldri tatt noen operasjoner, men jeg skulle ønske mitt ene møte med lege ang dette ikke hadde vært en som satt med pekefingeren mot meg.

Jeg var 17 år da jeg fikk mitt første barn. Jeg la på meg 26 kilo under svangerskapet og satt igjen med ett overheng som faktisk var borti gulvet når jeg trente å tok "planken". Jeg var 17! Å hadde kommet meg tilbake til min normale vekt ca 1 år etter fødselen, som altså er 60 kg. Så jeg er ikke overvektig. Men overhenget plager meg ennå 10 år senere. Jeg sporte legen om dette var noe jeg kunne søke om å rette opp, å fikk da pekefingeren av en eldre kvinnelig lege som satte meg på plass, med være tydelig å kreve at jeg må godta kroppen etter fødsel. Noe som betyr at jeg har aldri gått "mellombar", i bikini, i magetopper eller så mye som trent med mindre jeg har en topp som kan holdes fast under bukselinningen. Har til og med hatt perioder jeg har brukt body i redsel for at overhenget, faktisk skal bli hengende i mellom bukse og genser mens jeg står med noe i armene å ikke straks får "pakket det inn i buksa".Slik har jeg tilbragt 20-årene.. Nå er jeg eldre og vet bedre og etter siste barnet nå kommer jeg uten tvil til å søke hjelp.

Å nevne faktorer som at en kan dø av slike operasjoner blir litt latterlig. En kan dø av å fjerne mandler også, men hadde legen anbefalt deg det ville du nok gjennomført det. Sjangsen for at du dør i en bilulykke på vei til jobb er mer sannsynlig enn at du dør ved en enkel operasjon. Du lar vell ikke være å gå på jobb av den grunn?

Anonymous poster hash: 7e8c3...a20

Jeg står fortsatt for det med kroppshysteri, for samfunnet har blitt slik.

Og jeg vet om mange med store komplikasjoner etter mageplastikk. En opr gjort for sjønnheten. Deriblandt ei dame som jeg ikke vet om overlevde.

Så bare fres i vei. Jeg mener det uansett.

Vær heller glad i kroppen din som den er.

Vær glad, frisk med en valk/ heng.

Prøv å få et annet perspektiv på livet.

Kan ikke sammenligne med en mandelopr. Det gjøres fordi en er syk hele tiden, og med store plager.

Bukplastikk pga sjønnhet ( med noen få unntak)

Skrevet

Hvis du ikke har plager, hvorfor kan du ikke godta magen din som den er. ?

Kroppshysteriet vil ingen ende ta..

Jeg opplevde ei som ble fryktelig dårlig etter en sånn opr. Hun fikk komplikasjoner iform av indreblødninger.

Jeg vet faktisk ikke om hun overlevde. ( det var i jobbsammenheng jeg møtte henne) de sa det så dårlig ut...

Er også mange andre komplikasjoner med disse opr...

Tenk å miste livet bare fordi en vil ha mindre mage...?

Vær heller glad i magen din, den har båret frem barn. Kos deg med barna og vær stolt.

Jeg håper virkelig ikke du er sykepleier med en så dømmende holdning :(

Anonymous poster hash: 89cc3...f9c

Skrevet

2.5 cm stående heng( ble aldri målt hos meg), bmi under 27 og fysiske plager. Vet om mange som har gjort det og har gjort det selv. Ingen komplikasjoner på meg, sjelden på de jeg vet om. Komplikasjoner d da er snakk om er infeksjoner og nekrose. Var verdt det. Ikke spesielt vondt. Finnes facebook gruppe for dette og også et forum på nett som heter bukplastikk.com. lykke til:)

Anonymous poster hash: 5c18e...c3b

Skrevet

Jeg fikk dekket bukplastikk for 3 år siden. Hadde heng på 8 cm,grensen var 2 sa kirurgen til meg,hvis man da i tillegg hadde sopp og div. Jeg hadde ingen plager bortsett fra stygg mage og sprikende magemuskler. Er 165 høy og veide 74 kg,så var også noen kg unna vektkravet,men kirurgen avgjorde det. Full bukplastikk.

Be om henvisning så får du vite :)

Anonymous poster hash: e6d81...06a

Skrevet

takk for mange svar :)

jeg hade ok håpet at psykiske grunner kunne være en god grunn :P Jeg har ikke eksem eller sopp, men kan ikke gå med trange bukser for da begynner det å klø fryktelig. Så jeg går med joggings og treningsstights, eneste som funker med denne bollemagen.

Gamle fastlegen min husker jeg sa til meg at jeg kunne få igjen på skatten hvis jeg gjorde det, fordi min mage er "ødelagt" etter sv.skapene. Dype strekkmerker gjør til at magen ikke kan gå tilbake av seg selv. Men helt ærlig er det område over musa jeg syntes er mest grusomt, og er avhengig av gensere som dekker over, ellers får jeg tidenes cameltoe ...

Æsj, er så lei av å hale og dra i klærne pga den hersens magen. Dessuten er jeg singel på 5 året og føler ingen kan like meg pga det. Jeg vet jo at de kan det, men i disse treningsglade tidene er det ikke fantastisk med en mage som ikke lar seg rokke.. Når jeg ser ned på meg selv uten klær ser jeg en 80 år gammel dame, og jeg er 32 :P

Det er overfladisk, ja, men hvem vil ikke føle seg vel i sin egen kropp?

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...