Gå til innhold

Kan man bruke eggløsningstest som graviditetstest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok en graviditetstest tidligere i dag og det ser ut som det er noe på den. Men jeg har jo selfølgelig ikke flere.

Jeg skulle hatt mens for noen dager siden, ikke uvanlig at den ikke er kommet men jeg renner jo på do i ett sett. Så da begynner man jo å lure litt.

Så har jeg eggløsningstester her så jeg tenkte kanskje det kunne gå og bruke på noe vis?

Sikkert dumt spørsmål men jeg må spørre uansett.

Anonymous poster hash: 47281...f06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

El testen slår ut positivt på meg, og jeg er 4+5.

Anonymous poster hash: 4391f...3ba

Skrevet

El testen slår ut positivt på meg, og jeg er 4+5.

Anonymous poster hash: 4391f...3ba

Akkurat ja :)

Jeg har desverre veldig lite peiling på de testene men jeg mener å ha lest at de alltid er "litt" positive? Hvordan kan man skille dette da?

Hi

Skrevet

En EL-test har alltid to streker. Det er intensiteten på teststreken som indikerer eggløsning. Teststreken skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. 

Da jeg ble gravid hadde jeg først positive eggløsningstester ved eggløsning. Deretter ble de svake og negative igjen, før eggløsningstestene begynte å bli positive noen dager før IKM. Teststreken ble bare sterkere og sterkere. Det var faktisk derfor jeg tok en graviditetstest. Jeg var gravid og til slutt ble teststreken på eggløsningstesten så sterkt som jeg aldri har sett før. Morsomt å se så knallsterke eggløsningstester! 

Så ja, man kan bruke eggløsningstester til å påvise graviditet :) 

Anonymous poster hash: 0de50...824
Skrevet

En EL-test har alltid to streker. Det er intensiteten på teststreken som indikerer eggløsning. Teststreken skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken.

Da jeg ble gravid hadde jeg først positive eggløsningstester ved eggløsning. Deretter ble de svake og negative igjen, før eggløsningstestene begynte å bli positive noen dager før IKM. Teststreken ble bare sterkere og sterkere. Det var faktisk derfor jeg tok en graviditetstest. Jeg var gravid og til slutt ble teststreken på eggløsningstesten så sterkt som jeg aldri har sett før. Morsomt å se så knallsterke eggløsningstester!

Så ja, man kan bruke eggløsningstester til å påvise graviditet :)

Anonymous poster hash: 0de50...824

Tusen takk for svar :)

Så på en måte så er det uansett umulig for meg å vite akkurat nå, siden testen vil bli positiv uansett?

Typisk at jeg ikke skal ha igjen flere tester nå.

Jaja, får bare vente da ;)

Hi

Skrevet

Du kan absolutt teste med de ja, jeg har slike med smilefjes fikk smilefjes tire-fem dager før ikm på alle mine tre :)

Anonymous poster hash: 7e24a...c1b

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Så på en måte så er det uansett umulig for meg å vite akkurat nå, siden testen vil bli positiv uansett?

Typisk at jeg ikke skal ha igjen flere tester nå.

Jaja, får bare vente da ;)

Hi

Nei, det er ikke på en måte umulig å vite. Du må lese hva folk skriver kjære deg.

Er du gravid nå, så vil eggløsningstesten alå ut positiv. Dvs - teststreken kommer til å være like sterk som, eller sterkere enn kontroll streken. Selvsagt kan man kun 100% garantere med graviditetstest, fordi det er en ørliten sjanse for dobbel eggløsning.

Men har du sett " noe " på graviditetstesten og eggløsningstesten slåe ut positiv nå, så er du sannsynligvis gravid.

Ps. Her slo El-testene ut, noe som var årsaken til at jeg tok G-test. Gravid var jeg. :)

Anonymous poster hash: 0a53f...482

Skrevet

Nei, det er ikke på en måte umulig å vite. Du må lese hva folk skriver kjære deg.

Er du gravid nå, så vil eggløsningstesten alå ut positiv. Dvs - teststreken kommer til å være like sterk som, eller sterkere enn kontroll streken. Selvsagt kan man kun 100% garantere med graviditetstest, fordi det er en ørliten sjanse for dobbel eggløsning.

Men har du sett " noe " på graviditetstesten og eggløsningstesten slåe ut positiv nå, så er du sannsynligvis gravid.

Ps. Her slo El-testene ut, noe som var årsaken til at jeg tok G-test. Gravid var jeg. :)

Beklager, jeg hang ikke helt med tidligere.

Skjønner nå :)

Tusen takk for at du tok deg tid til å forklare.

Hi

Skrevet

Beklager, jeg hang ikke helt med tidligere.

Skjønner nå :)

Tusen takk for at du tok deg tid til å forklare.

Hi

Bare hyggelig :D. Du nå oppdatere når du finner ut noe :D. Har du testet med el- test ?

Skrevet

Men..men....på Skam sa legen at hun ikke kunne være gravid!

Anonymous poster hash: 48e99...4ab

Skrevet

Jeg skulle teste ut denne teorien, og tok en el-test da jeg var gravid. Den ble negativ. Så ikke til å stole på det nei...

Skrevet

Jeg testet med EL-test, det var 2 streker men jeg kan vel ikke si den var positiv da den andre streken ikke var like sterk som kontroll streken.

Tok også en sånn rfsu graviditetstest, syntes det så ut som det var en svak strek der men noen timer senere så den helt hvit ut, så da er det vel ingenting der.

Da er det vel bare å vente på mens igjen da. Får håpe det ikke tar 6 mnd denne gangen.

Tusen takk for alle svar, damer :)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...