Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må levere en avføringsprøve som skal til analyse. Vil de som analyserer denne se at jeg har brukt avføringsmidler?

Anonymous poster hash: c4768...850

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken prøve? Hemofec? Isåfall nei.

Anonymous poster hash: c4a69...16e

Skrevet

Hvilken prøve? Hemofec? Isåfall nei.Anonymous poster hash: c4a69...16e

Hi her.

Hemofec? Nei, jeg har fått et rør der jeg skal legge noe av avføringen oppi, for så å sende det til sykehuset for analyse...

Skrevet

Du bør opplyse om at du bruker det, også om du må bruke det for å få ut det du skal avlegge prøve på.

Om du er i utredning for noe så blir det bare for dumt å holde tilbake opplysninger som er viktig for legene å vite om. Hvorfor bekymrer det deg om de ser dette?

Anonymous poster hash: 415f3...316
Skrevet

Du må opplyse om hva du har tatt slik at resultatet blir rett.

Skrevet

Du bruker altså avførende midler som slankekur? Det er ganske skadelig. Jeg synes du må fortelle legen om dette, det kan være svar på dine medisinske problemer. Og så slipper du en lang utredningsrunde som ikke vil gi resultater, fordi det ikke hadde feilt deg noe om du ikke hadde brukt avførende midler. Forresten er det ikke helt uvanlig å gjøre det, det er et velkjent triks innen forskjellige spiseforstyrrelser.

Og du, om jeg misforstår og tar feil i mine antagekser, da beklager jeg det.

Anonymous poster hash: 9c4c4...63b

Skrevet

Hi her igjen.

Nei, altså, jeg har ingen spiseforstyrrelser. Det handler om at jeg i årevis har slitt med irritabel tarm, og nå når jeg endelig etter mange år har fått time til utredning, får jeg ikke gått på do. Her har jeg slitt med diaré og magesmerter lenge, og så blir jeg plutselig helt motsatt? Jeg trenger noe for å få levert en avføringsprøve, ellers går hele timen i vasken. Derfor lurte jeg på om jeg kunne ta avføringsmidler, rett og slett for å ha en prøve å levere.

Nå når jeg har fått tenkt meg om, er det kanskje bedre å ikke levere noe i det hele tatt...

Skrevet

Hi her igjen.

Nei, altså, jeg har ingen spiseforstyrrelser. Det handler om at jeg i årevis har slitt med irritabel tarm, og nå når jeg endelig etter mange år har fått time til utredning, får jeg ikke gått på do. Her har jeg slitt med diaré og magesmerter lenge, og så blir jeg plutselig helt motsatt? Jeg trenger noe for å få levert en avføringsprøve, ellers går hele timen i vasken. Derfor lurte jeg på om jeg kunne ta avføringsmidler, rett og slett for å ha en prøve å levere.

Nå når jeg har fått tenkt meg om, er det kanskje bedre å ikke levere noe i det hele tatt...

Når er timen din?

Om timen er rett etter 18. mai så kan du jo bare ringe sykehuset og spørre dem. Om du har time den 18. mai så tenker jeg at du kan ringe og spørre om gastrologisk avdeling kan si om du kan ta avføringsmidler eller ikke når du skal ta prøven.

Håper du finner ut av både det og hva som feiler deg :)

Anonymous poster hash: 415f3...316

Skrevet

Når er timen din?Om timen er rett etter 18. mai så kan du jo bare ringe sykehuset og spørre dem. Om du har time den 18. mai så tenker jeg at du kan ringe og spørre om gastrologisk avdeling kan si om du kan ta avføringsmidler eller ikke når du skal ta prøven. Håper du finner ut av både det og hva som feiler deg :)Anonymous poster hash: 415f3...316

Hi her.

Takk for svar. Timen er i slutten av mai, så jeg har fortsatt litt tid på meg. Og det at jeg ikke får gått på do, er jo forsåvidt også et tegn på ibs. Noen som forresten vet hva det er de ser etter i en sånn avføringsprøve?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...