Gå til innhold

Noen som har brukt Afipran som opplevde negative bivirkninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

For meg varte disse bivirkningene kun max et par dager. Til Afipranen var ute av kroppen.

Anonymkode: f05fb...695

..fra anonym 58e lenger oppe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg varte disse bivirkningene kun max et par dager. Til Afipranen var ute av kroppen.

..fra anonym 58e lenger oppe.

Skrevet

Jeg ble så trøtt at jeg rett og slett ikke klarte å holde meg våken på mange timer.Det var veldig ekkel følese,å om du har flere barn så er du jo nødt til å kunne klare å holde våken.

Anonymkode: 93577...b32

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde du brukt det i lang tid da? Jeg kjenner konstant redsel for at det ikke blir borte. 

Skrevet

Jeg hadde god effekt av Afipran i tbl form. Jeg var innlagt en periode og fikk Afipran iv!  Fytti grisen... jeg fikk sånn ut av meg selv opplevelse, ville bare ut av mitt eget kinn. Visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Angst og skikkelig uvel. Klarte og sovne og var bedre etter jeg våkna. Men ville ikke ha det igjen. Jeg måtte også slutte i 3. Trimester... det gikk bedre enn forventa... håper du også får det greit! Hold ut :) 

Anonymkode: 01207...53d

Skrevet

Jeg hadde god effekt av Afipran i tbl form. Jeg var innlagt en periode og fikk Afipran iv!  Fytti grisen... jeg fikk sånn ut av meg selv opplevelse, ville bare ut av mitt eget kinn. Visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Angst og skikkelig uvel. Klarte og sovne og var bedre etter jeg våkna. Men ville ikke ha det igjen. Jeg måtte også slutte i 3. Trimester... det gikk bedre enn forventa... håper du også får det greit! Hold ut :) 

Beklager ikke iv, rett i åren! Inn veneflonen.

Skrevet

Jeg har selv gått på afipran for kronisk kvalme, men måtte bytte til zofran pga bivirkninger. Jeg fikk skikkelig urolig følelse i kroppen og følte alle smånerver i kroppen fikk støt hele tiden. 

Det som overrasker meg er at det veldig ofte er afipran som brukes ved operasjoner også og når jeg forteller på forsamtaler ved operasjoner at jeg ikke kan ha det så stiller dem seg helt uforstående til bivirkningene... Jeg vet at afipran er billigere enn zofran, men at narkoseleger ikke er oppdatert på bivirkningene er for meg helt absurd.

Anonymkode: ce288...704

Skrevet
1 time siden, Minsa skrev:

Hadde du brukt det i lang tid da? Jeg kjenner konstant redsel for at det ikke blir borte. 

Og fikk du noe annet for kvalme?

Skrevet
3 minutter siden, Minsa skrev:

Og fikk du noe annet for kvalme?

Nei, hadde bare brukt det i noen få dager. Og brukte det ikke for kvalme, men for å øke melkeproduksjonen. Var helt grusomt, ble helt ekstremt urolig. Fikk nesten panikk, følte hele kroppen sitret. Håper det går over for deg snart. Hva er halveringstiden på afipran da? Er vel ingen grunn til å tro at det  fortsetter etter at medisinen er ute av kroppen.

Skrevet

Jeg har fått det av legen i forbindelse med ekstremt kvalme som jeg har slitt med i flere år. Så jeg har gått og brukt det i flere måneder, og plutselig de to siste ukene var bivirkningene så grusomme så jeg leste på bruksanvisningen. Hadde jeg visst det, hadde jeg sluttet for god stund tilbake.

Skrevet
2 timer siden, Minsa skrev:

Jeg visste ikke at det var afipranen som gjorde det, så gikk på dem lenge, og følte meg elendig. Trodde det var HGen som tok knekken på meg. Når jeg fant det ut så hadde jeg ikke noe alternativ, så tok kanskje to i uka bare for å ikke spy for mye. Men mener å huske at når jeg bare fikk sluttet helt med afipran så gikk det fort over. Lykke til!

Prøvd Zofran?

Anonymkode: 45801...13c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...