Gå til innhold

Bør jeg sykemeldes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber med mennesker og sliter mye med migrene. Har minst en egenmelding hver uke. Jeg sliter meg stress migrene og får den som regel etter en hektisk dag på jobb. Har ikke bestilt legetime men vurderer.

Anonymous poster hash: 6d2ec...6ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner noen som er ufør pga migrene

Anonymous poster hash: 581d5...ad9

Skrevet

Jobber med mennesker og sliter mye med migrene. Har minst en egenmelding hver uke. Jeg sliter meg stress migrene og får den som regel etter en hektisk dag på jobb. Har ikke bestilt legetime men vurderer.

Jeg gikk sånn som deg altfor lenge, presset meg på jobb når jeg ikke burde. Det endte i en smell og kronisk migrene. Nå har jeg vært sykmeldt et år og er på vei over på aap. Få deg en legetime og hjelp, ikke ignorer det

Anonymous poster hash: 4eec5...617

Skrevet

Jeg må nok ringe til legen. Mannen reagerer på at jeg tar smertestillende omtrent hver dag..

Men problemet er legen, han er nokså ny og uerfaren. Føler meg "presset" til å jobbe og prøve hele veien. Sist gang snakket han om ventende sykemelding. Men det ble ikke noe fordi han mente "vi skulle se det ann."

Skrevet

Jeg må nok ringe til legen. Mannen reagerer på at jeg tar smertestillende omtrent hver dag..

Men problemet er legen, han er nokså ny og uerfaren. Føler meg "presset" til å jobbe og prøve hele veien. Sist gang snakket han om ventende sykemelding. Men det ble ikke noe fordi han mente "vi skulle se det ann."

Det er ikke flere leger på samme legekontor da, kanskje du kan få time hos en av de?

Skrevet

Hva slags smertestillende bruker du hver dag?

Skrevet

Jo det er det. Men jeg får ikke time hos en annen før min lege er borte eller syk.

Skrevet

Har ikke vært i jobb på 1.5 år pga kronisk migrene (hver dag). Har endelig funnet en forebyggende medisin som kanskje fungerer (alle andre jeg har prøvd har sluttet å fungere) så skal kanskje prøve meg i jobb snart. Kom deg til legen og spør om forebyggende medisin, og så vurderer legen om du bør sykemeldes.

Anonymous poster hash: 40791...bf9

Skrevet

Jeg har vært mye hos legen frem og tilbake med forskjellige medisiner. Vi har nå funnet en som hjelper mot de værste smertene. Men problemet er at jeg får anfallene like ofte og dette spesielt i jobbsammenheng.

De på jobben vet alt om mine plager, jeg er veldig åpen om dette.

Men legen er streng på sykemelding. Men jeg må nok innse at jeg er syk og må ta det mer med ro. Jeg har ett liv hjemme også. Sånn som det er nå er jeg veldig lite aktiv hjemme pgr migrenen.

Jeg har begynt å trene i januar og ser at det hjelper. Men ikke sånn at jeg er frisk.

Skrevet

Har du vært hos nevrolog, prøvd forskjellige medisiner, også forebyggende?

Hva med kiropraktor? Når migrenen utløses av stress har du garantert høye skuldre og låsninger/muskelknuter i nakken.

Akupunktur?

Hilsen ei med samme problematikk som faktisk har blitt bedre

Anonymous poster hash: 20545...99e

Skrevet

Om du bruker en EM hver uke bør du jo vurdere uføretrygd eller gå ned i stilling en periode.

Anonymous poster hash: 20d22...ee7

Skrevet

Arbeidsgiver bør søke unntak av arbeidsgiverperioden grunnet hyppig bruk av egenmelding. Du er en dyr arbeidstaker.

Anonymous poster hash: 037c0...e2c

Skrevet

Vi har en med kraftig migrene på jobben, her er det blitt slik at arbeidsgiver kan søke om refusjon for sykefraværet. Vet ikke helt hvilken ordning det går under,men gjør det lettere for personen når den er syk.

Skrevet

Få henvisning til nevrolog.

Anonymous poster hash: 52d44...0b9

Skrevet

Kanskje du heller bør finne en annen jobb som ikke er like travel?

Anonymous poster hash: 2c4dd...e43

Skrevet

Vi har en med kraftig migrene på jobben, her er det blitt slik at arbeidsgiver kan søke om refusjon for sykefraværet. Vet ikke helt hvilken ordning det går under,men gjør det lettere for personen når den er syk.

Arbeidsgiversøker nav, så henter de inn legeerklæring. Da får arbeidsgiver dekket alle egenmeldinger og sykemeldinger for den personen. Men hvis hi har en litt vanskelig lege, så er det ikke sikkert han vil skrive legeerklæring.

Skrevet

Vi har allerede ordnet dette med Nav, de dekker alt av mitt fravær.

Men set hjelper egentlig ikke meg noe.

HI

Skrevet

Vi har allerede ordnet dette med Nav, de dekker alt av mitt fravær.

Men set hjelper egentlig ikke meg noe.

HI

Da går du til legen. Det er ikke sikkert du trenger å sykmeldes, men noe må gjøres før du går på en smell og det blir enda værre. Kanskje du trenger nye medisiner, for de kan jo ikke virke godt nok hvis du må ta de hver dag

Skrevet

Jeg har hatt migrene hele livet. Jeg vet at man selv kan begrense antall anfall gjennom livsstil og trening.

Jeg anbefaler deg at du ber om en sykmelding - la oss si for 2 uker. Den tiden bruker du godt. Da skal du lære deg å avspenne, sjekke hos en fysioterapeut at du ikke har spenninger. Ha riktig holdning, trene forsiktig og sørge for en regelmessig livsførsel (spise hver tredje time, drikke rikelig med vann, legge deg og stå opp samme tid hver dag - passe mye søvn, aldri ligge å dra deg)

Du skal skal lage hodepinedagbok og se hva som gjør at du får vondt i hodet. OG du skal slutte med smertestillende! Det kan gi deg hodepine også.

SÅ etter 2 uker, så regner jeg med at du har gjort en skikkelig jobb og kanskje blitt litt mer klar over hva det er som trigger anfall hos deg og hva du må gjøre for å unngå de fleste.

Anonymous poster hash: 0771e...382
Skrevet

Jeg vet hva som trigger min migrene. Problemet er at jeg ikke kan unngå stress i en hektisk barnehage dag.....

Hi

Skrevet

Jeg vet hva som trigger min migrene. Problemet er at jeg ikke kan unngå stress i en hektisk barnehage dag.....

Hi

Jobber og i barnehage, derfor klarer ikke jeg jobben min nå

Skrevet

Hi

Da er jo ikke sykemelding løsningen, men jobbytte. Du må finne deg ny jobb som passer helsen din.

Skrevet

Hi

Stress er noe du selv skaper i deg. Selvsagt oppstår det stressende situasjoner. Det er hvordan du håndterer dem som er vesentlig med tanke på migrene. Jeg har alltid hatt mye å gjøre. Dobbelt opp i forhold til mange jeg kjenner. MEN det trigger ikke migrene hos meg. Rett og slett fordi jeg ikke lar meg stresse. Det er ikke noe problem å ha mye å gjøre uten å stresse.

Anonymous poster hash: 0771e...382

Skrevet

Da er jo ikke sykemelding løsningen, men jobbytte. Du må finne deg ny jobb som passer helsen din.

Rart at lege og nav ikke er av samme oppfatning som deg da

Skrevet

Å ha en sykedag i uka og ikke gå til lege høres tåpelig ut.

Om du bør ha sykmelding vet ikke jeg. I første omgang vil det vel være fornuftig å se på behandlingsalternativer? Om du sykmeldes nå, ser jeg ikke helt hva som vil endres på sikt.

Anonymous poster hash: e3a84...1d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...