Gå til innhold

Be ham om en måneds pause?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært kjærester i halvannet år. Vi bor ikke sammen og vi er kjærester de dagene og ukene vi ikke har barn. Vi har bare valgt å gjøre det slik, for å beholde gnisten og slippe dine, mine osv. Og det passer meg utmerket!

Dessverre har det vært mye krangling i det siste, mye er min skyld fordi jeg kanskje uten å si det har begynt å få et ønske om å være mer sammen.

Jeg vet jeg ikke egentlig innerst inne ønsker det, men av en eller annen dum grunn har jeg begynt å lure på om han kanskje ikke ser på meg som den rette siden han heller aldri lufter tanken om en mer permanent samlivsform.

Og så surrer det rundt og plager meg. Latterlig ja jeg veit.

Nå lurer jeg litt på å be ham om en timeout hvor vi avtaler å møtes om 4-5 uker igjen. Ikke fordi jeg skal ut og flørte med andre, men for å tenke litt gjennom hva vi egentlig ønsker ut av forholdet.

Er det dumt?

Og kan jeg liksom si at jeg fortsatt vil være kjærester men bare ikke ses? Er ikke egentlig redd han skal gå ut og finne en annen, men det er jo en risiko såklart. Samtidig tenker jeg at hvis han gjør det så hadde han vel gjort det uansett...

Anonymous poster hash: d6291...dd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke si hva du tenker og føler? Ser ikke hvorfor en pause på 4-5 uker skal hjelpe deg når du egentlig ønsker å treffe han oftere, men ikke snakker om det.

Skrevet

Synes det er veldig lite konstruktivt. Hva med å snakke med mannen?

Anonymous poster hash: 7833d...263

Skrevet

En pause blir heeeeeelt feil her altså, det blir det samme som å gjøre det slutt, og det er jo motsatt av det du ønsker.

Du må jo bruke litt sjarm kvinne! Smør ham med godsaker og en flørtende tone, og så spør du ham om han har lyst til å flytte inn 😊

Anonymous poster hash: 21782...439

Skrevet

Høres ut som noe jeg kunne gjort men gjett om jeg hadde angret etter jeg hadde sagt det! Det beste er bare å snakke om d. Men det er det vanskeligste også.

Har også ny mann, og dt kommer stadig frem usikkerheter hos meg også hvor jeg tenker pause/dumping er en god ide. Han er veldig bra for meg og jeg er super forelsket i han og innerst inne vil jeg spole litt fremover, be han flytte inn, gifte seg og leve lykkelig ever after. Men det er komplisert for jeg er ikke klar for det. Vet ikke om jeg er klar for å være i et forhold en gang.. Usj vi er kompliserte 😳

Anonymous poster hash: 4972e...406

Skrevet

Er det virkelig noen over 15 år som driver med pauser i forholdet altså?

Det er jo ikke det du ønsker. På tide å bli så voksen at man kan anerkjenne sine behov, si dem, og stå for det. Fortell ham hva du tenker, ønsker og trenger og se hva han sier.

Skrevet

Synes det er helt feil løsning. Litt dramaqueen takter som menn sjelden responderer positivt på.

Om ikke du har tenkt å flørte med andre kan du ikke kontrollere han.

Anonymous poster hash: 594a7...d94

Skrevet

Så barnslig.

Hva med å prate sammen? Mannen er vel ikke tankeleser?

Anonymous poster hash: 92841...163

Skrevet

Voksne tar ikke pause fra et forhold de frivillig har gått inn i. De snakker om sine tanker og følelser, eller velger å avslutte forholdet. Å ta en pause for å finne ut av hva du vil med et forhold som involverer 2 personer, er helt bakvendt.

Skrevet

Såklart du kan be om en pause for å finne ut hva du vil med forholdet, i et sånt forhold dere er i. Men du må være forberedt på at det kan gå slik du skriver i hovedinnlegget. Rent personlig ville jeg ha snakket ut med han om det før jeg hadde tatt et så drastisk skritt.

Anonymous poster hash: 54279...b51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...