Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #1 Skrevet 14. mai 2016 Har fått påvist svangerskapsdiabetes og har vært veldig flink med kosthold. Skal prøvd å regulere det med kost , men i dag sprakk jeg big time! En pk sjokoladekjeks på 5 min :-( Anonymous poster hash: dc87f...a64
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #2 Skrevet 14. mai 2016 Da må du bare bli helt konsekvent igjen fra om med NÅ! Husk at du gjør dette for den lille i magen om fristelsen blir stor - da greier du det! Anonymous poster hash: 8fe58...7a9
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #3 Skrevet 15. mai 2016 Du skal ikke bare ta deg en øl og en røyk da? 😝 Les deg om hva svangerskapsdiabetes kan gjøre med ungen du. Så legger du om kosten din. Du har vel fått time hos diabetessykepleier? Der får du kostholdstips (ren mat fra bunnen, ikke så mye frukt, masse grønnsaker, kjøtt, fisk) Se også diabetesforbundet sine sider. Hilsen ei som også hadde svangerskapsdiabetes Anonymous poster hash: 230a2...cb6
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #4 Skrevet 15. mai 2016 Det viktigste er blodsukkeret over tid, en sprekk er ikke krise. Bare prøv å unngå at det blir flere! Anonymous poster hash: 73898...3da
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #5 Skrevet 15. mai 2016 Jeg tror det er viktig at du ikke tenker at det var en sprekk som du sier. Du tok et valg og spiste hele pakken, og i forkant har du helt sikkert gjort deg noen tanker. Om du går gjennom dette blir det enklere for deg at det ikke skjer igjen. Ingen enkel situasjon å være da, stakkars deg og lykke til Anonymous poster hash: aff78...64e
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #6 Skrevet 15. mai 2016 Det er utfordrende av og til, så ikke døm deg selv helt nord og ned . Men situasjonen er en ypperst god mulighet til å ta erfaring og lære hvordan du kan klare å unngå det neste gang fristelsen er like stor. Hva var det som gjorde at du sprakk? Når bestemte du deg for å spise dem, var det impulsivt eller hadde det bygget seg opp over noe tid.? Er det noen valg du kunne gjort annerledes i forkant for å minske sjansene for å sprekke? Når fristelsen er stor, har du noen strategier for hva du kan gjøre til fristelsen går nedover igjen? Det gjelder jo som regel å bare holde ut til neste måltid, så får man iallefall dempet søtsuget noe. Noen av mine strategier er å si til meg selv at jeg får lov å spise noe usunt, men da må jeg først vente til etter neste måltid (og da er jeg jo som regel mett og har ikke så lyst på lengre), ikke ha usunn snacks i huset, gjøre meg selv opptatt med noe hvis fristelsen er stor (gå en tur ut, rydde, se på tv, lese). Fristelsen vil ikke være der for evig, så det er bare å holde ut til den går vekk. Evt. finne seg noe annen mat. Det er bedre å spise en ekstra skive enn å gomle på snop eller kjeks. Ha noe frukt/grønnsaker kuttet opp som du kan spise hvis du er fristet til å spise noe usunt. Pass på å spise regelmessig (max 4 timer mellom hvert måltid) slik at du ikke går rundt å er veldig sulten, osv. Lykke til videre med graviditeten! :) Anonymous poster hash: 86e76...9d1
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #7 Skrevet 15. mai 2016 Ærlig talt, skjerp deg! Hadde du røyka eller drukket nå også? Like ille det du driver med! Anonymous poster hash: 8c862...410
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #8 Skrevet 15. mai 2016 Du skal ikke bare ta deg en øl og en røyk da? 😝 Les deg om hva svangerskapsdiabetes kan gjøre med ungen du. Så legger du om kosten din. Du har vel fått time hos diabetessykepleier? Der får du kostholdstips (ren mat fra bunnen, ikke så mye frukt, masse grønnsaker, kjøtt, fisk) Se også diabetesforbundet sine sider. Hilsen ei som også hadde svangerskapsdiabetes Anonymous poster hash: 230a2...cb6 Den første linja der var hyggelig... Ja jeg venter på time og vært veldig flink helt siden jeg fikk beskjeden. Anonymous poster hash: dc87f...a64
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #9 Skrevet 15. mai 2016 Den første linja der var hyggelig... Ja jeg venter på time og vært veldig flink helt siden jeg fikk beskjeden. Anonymous poster hash: dc87f...a64 Hva forventer du da? Sympati og aksept for sjokoladegnafsinga?? Du vet bedre og gjorde det likevel. Anonymous poster hash: 230a2...cb6
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #10 Skrevet 15. mai 2016 Jeg holder på å finne ut om jeg har fått svangerskapsdiabetes.. Har du lavt eller høyt blodsukker? Hvordan reagerer du etter du har spist det søte? Lykke til. Syntes dette er kjempe vanskelig selv. Ihvertfall når hele familien sitter å gomler smågodt. Anonymous poster hash: 0b36b...a39
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #11 Skrevet 15. mai 2016 Hva forventer du da? Sympati og aksept for sjokoladegnafsinga?? Du vet bedre og gjorde det likevel. Anonymous poster hash: 230a2...cb6 Greit å si i fra om at det faktisk ikke er bra å sprekke, men den linja med tilhørende smiley var bare nedlatende ment. Utrolig barnslig. Anonymous poster hash: 5ee21...1c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå