Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #1 Skrevet 14. mai 2016 Trener jeg alle store muskelgrupper om jeg i 30 min foran tv tar squats, løfter manualer, rockering, + sånn "ligge på rygg og heve rompa og holde" øvelse? Evt hva kan jeg legge til? Blir skikkelig gele og støl, men vet ikke om jeg trener effektivt. Anonymous poster hash: 5adb1...b60
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. mai 2016 #2 Skrevet 14. mai 2016 Trener jeg alle store muskelgrupper om jeg i 30 min foran tv tar squats, løfter manualer, rockering, + sånn "ligge på rygg og heve rompa og holde" øvelse? Evt hva kan jeg legge til? Blir skikkelig gele og støl, men vet ikke om jeg trener effektivt. Anonymous poster hash: 5adb1...b60 Armhevinger bør inn, da trener du alt. Løfter manualer sier jo ikke så mye, trener du biceps, triseps, skuldre..?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #3 Skrevet 14. mai 2016 Takk for svar. Er armhevinger en øvelse som trener både biceps og triceps samtidig? Andre forslag til skikkelige effektive øvelser? Anonymous poster hash: 5adb1...b60
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #4 Skrevet 14. mai 2016 Takk for svar. Er armhevinger en øvelse som trener både biceps og triceps samtidig? Andre forslag til skikkelige effektive øvelser? Anonymous poster hash: 5adb1...b60
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #5 Skrevet 14. mai 2016 Se på den lille filmsnutten med styrkeøvelser til stuegulvet her http://www.nrk.no/livsstil/to-buksestorrelser-ned-pa-fire-uker-1.7426599 Anonymous poster hash: a4b4f...a9d
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #6 Skrevet 14. mai 2016 Planken! Anonymous poster hash: d2a22...f12
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #7 Skrevet 15. mai 2016 Takk for svar. Er armhevinger en øvelse som trener både biceps og triceps samtidig? Andre forslag til skikkelige effektive øvelser? Anonymous poster hash: 5adb1...b60 Armhevinger belaster ikke biceps, kun bryst/ fremre del av skuldre og triceps. En god øvelse du bør prøve å få med er kroppshevinger med undergrev, den kompletterer benkpress ved å få med rygg/ bakside av skuldre og biceps. Basisøvelser (øvelser som inkluderer flere muskelgrupper samtidig) bør være grunnlaget i ethvert treningsopplegg. Isolasjonsøvelser gjør du for å styrke svake deler som ev blir hengende etter. Knebøy/ squats i forskjellige varianter tar i hovedsak quadrceps (forside lår) og rumpe. Markløft i forskjellige varianter vil avhengig av utførelse, kunne få med biceps femoris (bakside lår) og rygg. Supplerer du med benkpress og nedtrekk/ kroppshevinger får du dekket store deler av skulder/ bryst og armmusklaturen. Planken som nevnes over bør man selvsagt også legge inn da det er en super øvelse for stabilitet og magemuskulaturen generelt. Anonymous poster hash: fa01a...efe
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #8 Skrevet 15. mai 2016 Det aller viktigste er faktisk at du tenker holdning og gjør øvelsene i sakte tempo. Da får du makismalt utbytte og trener også de små musklene - som er svært viktig for at de store skal gjøre sin jobb! Anonymous poster hash: d01f0...326
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå