Gå til innhold

Jenter i 5 trinn.......hva leker de med..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det monster dukker og bratz dukker. Og andre figurer

Litt momio.

Ellers er det litt tegning.

Anonymous poster hash: c60d9...560

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De bygger hytte, spiller slåball o fotball, lager film, baker, skyter med pil og bue og strikker.

Anonymous poster hash: 45e97...6d1

Skrevet

De jeg kjenner leker ikke lenger, dvs de lager greier av looms, sykler, lager dansenummere med Justin Bieber og hva de nå heter, trikser på trampoline osv.

Er det vanlig at de leker med dukker osv i 5 klasse?

Anonymous poster hash: 5bd8b...5a6

Skrevet

Jenta mi begynner på 5. trinn til høsten. Hun har ikke lekt i den forstand på en stund, ikke de andre i klassen heller har jeg inntrykk av. De sykler, eksperimenterer med sminke (ser videoer på YouTube), tegner, spiller på PC/nettbrett/telefon og jenta mi er en del ute med dyra (sauer, høner, hunder, katter). Synes de er litt små til å slutte å leke, men sånn har det blitt...

Anonymous poster hash: 2284e...02d

Skrevet

Fikk symaskin til jul, den blir flittig brukt til å lage dukkeklær o.l. selv om hun ikke leker med dukker lenger.

Alt som kan klippes, limes, lages og fikses er populært.

Noe lek med bamser og lego friends innimellom, men ikke så mye lenger.

Mest er de ute og sykler, hopper på trampoline o.l.

Anonymous poster hash: 5711c...75e
Skrevet

Min skal opp i 5. Leker ikke med dukker ol men har fortsatt Teddy , en bamse.

Hun samler på shopkins, elsker å lage ting; samler ting utenfra og limer på rammer,bilder osv . Fyller glass med sand,stein, skjell mm

De sykler,trampoline, henger på fotballbanen, stikker i stallen .

Lager loppemarked, selger smykker og pynt de lager . Gir pengene bort til ulike veldedighet.

De linker minecraft, spiller , lager fjollete videoer. Danser, lager forestillinger og show.

Steller med kaninene, lærer de og hoppe .

Baker

Skrevet

De jeg kjenner leker ikke lenger, dvs de lager greier av looms, sykler, lager dansenummere med Justin Bieber og hva de nå heter, trikser på trampoline osv.

Er det vanlig at de leker med dukker osv i 5 klasse?

Jeg håper da inderlig at det er vanlig. Og hvertfall ikke noe vi voksne skal reagere negativt på. 

Jenta mi går i 4.klasse nå. Hun leker mye med Lego, småbiler, Pet shop, Schleich-dyr, trash pack etc. Leker mest med sine søsken på 8-12 år. Leker med dukker med enkelte venner. Ellers er det stikkball, politi og røver, selvsagt spill på nettbrett, brettspill. 

Skrevet

Jeg håper da inderlig at det er vanlig. Og hvertfall ikke noe vi voksne skal reagere negativt på. 

Jenta mi går i 4.klasse nå. Hun leker mye med Lego, småbiler, Pet shop, Schleich-dyr, trash pack etc. Leker mest med sine søsken på 8-12 år. Leker med dukker med enkelte venner. Ellers er det stikkball, politi og røver, selvsagt spill på nettbrett, brettspill.

Reagerer ikke negativt heller, men kjenner en god del i den alderen via jobb og her lekes det ikke rollespill med dukker osv når de er så store. Selv fikk jeg mensen i 5 klasse og ser ikke for meg å ta pause i å leke teselskap med barbie for å bytte bind.

Skal sies at det er fint at unger leker, altså :)

Skrevet

Her er det mye lek fortsatt. Barbie, schleicher (stall med hester, mennesker og utstyr), papir-dukker (hjemmelaget), dukker (men skal sies at det ikke er så ofte lengre), detektiv, oppfinnere, osv osv

Tror nok jeg kan takke situasjonen her litt også, for bestekompisen hennes er nabogutten på 8 1/5. 😄😄

Men for all del, hun har ofte besøk av jenter fra klassen og de leker masse da også. 👍👍

Litt trist var det når venner kom, lekte og koste seg og betrodde seg med at det er sååå koselig her hos oss og jenta vår er så heldig som har så fine leker! (Alt er godt brukt, mye arvet fra storesøster på 16 osv)

Når jeg spurte om de ikke har leker, fikk jeg til svar at "Nei, det har mamma ryddet på loftet siden jeg har blitt for stor."

Uka etter kommer jenta vår trist hjem fra skolen. Jentene som var her hadde fått med seg flere jenter i klassen og ertet janta vår for at ho var sååå barnslig og at ho hadde leker på rommet sitt ennå osv.

Jeg ble så innmari trist... ikke for mindatter altså, det gikk fort over etter vi snakket om det. Men jeg ble så trist for disse jentene som tydelig har blitt gjort altfor tidlig "voksne". Ertingen er vel bare ett resultat på at de ikke har det godt i sin situasjon.

Jeg snakket med foreldrene og svaret var at dem hadde så mye på rommene sine, at det var deilig å få bort alle lekene og jentene lekte aldri med det lengre.

Jeg fortalte at her tar vi også vekk ting og setter på loftet. Men ikke alt. Dukkene kan være på loftet mange måneder og så bytter vi og tar noe annet på loftet. Jeg er jo der oppe med jamne mellomrom. Henter ned og legger opp julepynt, påskepynt, arvet øy, vintertøyet osv osv

Aner ikke om dem gjorde noe med det, men ertinga stoppet og jentene kommer hit å leker fortsatt, så jeg er fornøyd. 😄😄

Oj, unnskyld, hehe, dette ble langt. Sånn er det når man sitter våken og passer på minstemann på 4 som akkurat har operert mandlene sine. 😜😄😄

Anonymous poster hash: 38513...15a

Skrevet

Reagerer ikke negativt heller, men kjenner en god del i den alderen via jobb og her lekes det ikke rollespill med dukker osv når de er så store. Selv fikk jeg mensen i 5 klasse og ser ikke for meg å ta pause i å leke teselskap med barbie for å bytte bind.

Skal sies at det er fint at unger leker, altså :)

Er vel noe med at et er svært store variasjoner i den alderen. Noen 10/11 åringer er veldig tydelig på vei mot tenåra, sminke, klær og Starbucks besøk. Andre er ennå barn.

Anonymous poster hash: a7ca7...c26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...