Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #1 Skrevet 14. mai 2016 Jeg tror min svoger har asbergers... Han er veldig korrekt i språket, tar alt veldig bokstavelig, må planlegge alt til punkt Å prikke. Han klarer ikke å sette seg inn i Hvordan andre har det. Skaø bestemme alt... Dette er kun noen punkter. Han har ikke fått den diagnosen, men jeg mistenker veldig at han har asbergers. Er det noen som kan fortelle meg mer om asbergers? Anonymous poster hash: 0f4a0...ca1
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #2 Skrevet 14. mai 2016 Jeg tror min svoger har asbergers... Han er veldig korrekt i språket, tar alt veldig bokstavelig, må planlegge alt til punkt Å prikke. Han klarer ikke å sette seg inn i Hvordan andre har det. Skaø bestemme alt... Dette er kun noen punkter. Han har ikke fått den diagnosen, men jeg mistenker veldig at han har asbergers. Er det noen som kan fortelle meg mer om asbergers? Anonymous poster hash: 0f4a0...ca1 Du vet ikke så mye om asberges, alikevel mener du at han har det? Man skal være veldig forsiktig med å slenge rundt seg med diagnoser Anonymous poster hash: 3a121...440
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #3 Skrevet 14. mai 2016 Jeg har selvfølgelig ikke sagt dette til min søster eller til noen andre... Jeg har lest litt om dette og det er påfallende mye som er likt med min svoger. Han er mye klossete, har lese og skrivevansker, har skylapper på øynene, altså Ser kun en veg og nekter å gi seg i en diskusjon. Tar lite hensyn til andre... Jeg har bare noen tanker om dette. Det er så klart ikke sikkert at min svoger har asbergers, men ønsker å høre om andre som har erfaring på dette området. Anonymous poster hash: 0f4a0...ca1
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #4 Skrevet 14. mai 2016 Høres litt ut som broren til mannen min, han har ADHD og har en vrien personlighet, rett og slett. Anonymous poster hash: a759e...e15
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #5 Skrevet 14. mai 2016 Kan være greit å vite at det heter Aspergers... Om det ikke plager ham eller søsteren din at han er slik han er, er det da så viktig å gi ham en diagnose? Det er heller ikke sånn at lese- og skrivevansker er vanlig om man har Aspergers. Jeg har hatt mange elevee med diagnosen, og ingen av dem har hatt slike problemer. Anonymous poster hash: 19fbe...8f5
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #6 Skrevet 14. mai 2016 Aspergers er altså en autismespekter lidelse.. Uhøflighet, dårlige sosiale antenner, egoisme, dårlig manerer behøver slettes ikke å være det! Man skal ikke psykeliggjøre all dårlig atferd. Samtidig som personer med autisme heller ikke fortjener at folk sier at nevrotypiske idioter "må" ha autisme. Anonymous poster hash: 9b399...d6a
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #7 Skrevet 15. mai 2016 Med mindre du er lege, så bør du vel heller ikke drive med diagnostisering! Anonymous poster hash: 88f7e...bfd
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #8 Skrevet 15. mai 2016 Jeg forstår ikke hvorfor Hi får pes her. Hun ønsker å høre andres erfaring med personer med aspergers. Hun skriver i hovedinnlegget at det hun skriver er bare noe av alt som er med denne mannen. For de fleste så går ting ganske langt før man begynner å mistenke at andre har diagnoser. Hun har så lest en del som virker å stemme med søsterens mann, men tross overskriften så konkluderer hun ikke med at han har diagnosen. Hvorfor er det så ille at hun søker andres erfaringer? Jeg vil tro det er ting i søsterens ekteskap som bekymrer Hi pga. hvordan mannen er, og da kan det være greit å skaffe seg litt informasjon til den dagen søsteren kanskje ber om eller trenger hjelp. Og om søsterens ekteskap fungerer supert tross mannens særegenheter eller ev. diagnose, så er det lurt å skaffe seg litt kunnskap slik at man selv har lettere for å forholde seg til en person som ikke er helt A4. Jeg kan ikke nok om aspergers til å hjelpe deg ellers, Hi. Påvirker dette din søster mye, tror du? Anonymous poster hash: dde71...cc3
Gjest Gul stjerne Skrevet 15. mai 2016 #9 Skrevet 15. mai 2016 Du vet ikke så mye om asberges, alikevel mener du at han har det? Man skal være veldig forsiktig med å slenge rundt seg med diagnoser Anonymous poster hash: 3a121...440 Det er jeg enig i. Man skal være svært forsiktig med å sette en dignose på andre mennesker. Men om du bare hvisker litt om det her inne er det greit. Pass deg dog for å lage en snakkis om at din svoger har asberger.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #10 Skrevet 15. mai 2016 Høres litt ut som broren til mannen min, han har ADHD og har en vrien personlighet, rett og slett. Anonymous poster hash: a759e...e15 Haha, Jeg har adhd, og det som er nevnt over her er ikke typisk adhd! Merkelig at adhd skal dras inn i enhver sak som handler om slike ting! Ingen bør uttale seg når de ikke har den minste kunnskap. Anonymous poster hash: 3d563...b26
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #11 Skrevet 15. mai 2016 Jeg forstår ikke hvorfor Hi får pes her. Hun ønsker å høre andres erfaring med personer med aspergers. Hun skriver i hovedinnlegget at det hun skriver er bare noe av alt som er med denne mannen. For de fleste så går ting ganske langt før man begynner å mistenke at andre har diagnoser. Hun har så lest en del som virker å stemme med søsterens mann, men tross overskriften så konkluderer hun ikke med at han har diagnosen. Hvorfor er det så ille at hun søker andres erfaringer? Jeg vil tro det er ting i søsterens ekteskap som bekymrer Hi pga. hvordan mannen er, og da kan det være greit å skaffe seg litt informasjon til den dagen søsteren kanskje ber om eller trenger hjelp. Og om søsterens ekteskap fungerer supert tross mannens særegenheter eller ev. diagnose, så er det lurt å skaffe seg litt kunnskap slik at man selv har lettere for å forholde seg til en person som ikke er helt A4. Jeg kan ikke nok om aspergers til å hjelpe deg ellers, Hi. Påvirker dette din søster mye, tror du? Anonymous poster hash: dde71...cc3 Takk for et hyggelig og fint svar 😊 Jeg vet ikke om min søster ser de samme tingene som jeg gjør... Men det er veldig slitsom å Være på besøk der... Han skal planlegge alt til punkt og prikke. Om vi begynner å diskutere, så godter han seg veldig om han har rett, noe han i følge seg selv alltid har. Han tar lite hensyn; f.eks skulle han stå opp tidlig med sin datter slik at mor skulle få sove litt (jeg overnattet også) og aldri har jeg hørt så mye bråk noensinne... Alle barneleker sto på fullt, tv'n med barnesanger sto på for fullt, og baller spratt rundt omkring... Dette er som sagt bare noen eksempler... Jeg er ingen lege og kommer ikke til å si noe, men ønsker å høre med dere her inne hvor jeg kan Være anonym om dette kan ha likhetstrekk med aspergers. Jeg håper jo av hele mitt hjerte at min søster har det bra sammen med denne mannen!Jeg skal jo alltids klare å overvære mannens nykker. Anonymous poster hash: 0f4a0...ca1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå