Gå til innhold

Basseng i hagen. Regler ifht andre unger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt oss ett sånt stort basseng. Eller, ikke sååå stort, men 4,5 m i diameter, og 120 cm høyt.

Vi bor i ett boligfelt med en del unger.

Vårt barn går i 5 trinn, og de to han leker med er også 5 klassinger.

Hvordan bør reglene bære?

Det kommer til å komme masse unger å vile bade.

Jeg tenker at ingen får bade.

Bortsett fra mitt barn og hans 2 med-kkasse kompisser. De kan å svømme.

Kommer det andre, må jeg enten hs bedkjd frs mor om at det er ok og at de jan svømme.

Unger som er mindre sånn 1,2,3,4 kassinger får IKKE bade.

Ialkefall ikke uten at mor er med.

Jeg vil ikke ha annsvaret......

Og så bor det ett par andre her, i 6 og 7 trinn. De omgåes ikke. Men jeg ser for meg at de ogdå vil komme å vile bade. Dsse er jo svømmedyktig. Men jeg har ikke lyst.....

Hvilke regler ville du hatt i ditt basseng, og hvilke regler ville du at naboen skulle ha overfor din unge dersom det sto ett 4.5 m bredt og 120 c høyt basseng o agen demmers??

Anonymous poster hash: 3dc07...fca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke normalt her at andre enn barnas nærme venner vil bade. Nabounger og unger på andre trinn er aldri i hagen vår. Vi har ordentlig svømmebasseng.

Anonymous poster hash: 589c7...0c5

Skrevet

Om vi hadde hatt basseng ville jeg ikke hatt andres unger i vår hage om de ikke var innviterte. bassenge måttet selvfølgelig vært forsvarlig dekket og utilgjenngelig når vi ikke var hjemme slik man skal.

Barna våre får ikke bade uten vår tillatelse ( 2 og 5 klasse)

Anonymous poster hash: 12c8a...436
Skrevet

Jeg ville latt barn som er på besøk hos våre barn bade, når det passet og jeg var hjemme. Ingen voksne hjemme=ingen bading. Og større unger (eller mindre unger for den saks skyld) som ellers aldri er sammen med barna får ikke komme bare for å bade i bassenget deres. Lag regler og laminer og sett opp ved siden av badebassenget og sørg for at barna følger dem. Ikke følge reglene=ikke mer bading.

Skrevet

Bare husk å bli enige om reglene med en gang og gi etter.

Om div barn blir sendt bort til dere av foreldrene så må dere ta dette opp med en gang og ikke la det "skure og gå " da ender dere fort opp med å Være gratis barnevakt for hele nabolaget. Dere må nesten regne med at den ene etter den andre blir fornærmet over at de ikke får bruke bassenget når de vil. Men stil de kravene de vil og at de kan svømme bør nesten være regel nr 1. Jeg hadde heller ikke orket å hatt en haug med foreldre sittende som skulle passe på barna sine som ikke kan svømme.

Skrevet

Hvilke regler ville du hatt i ditt basseng, og hvilke regler ville du at naboen skulle ha overfor din unge dersom det sto ett 4.5 m bredt og 120 c høyt basseng o agen demmers??

Jeg har et barn på 5 år som er 110 cm høyt og ikke kan svømme, så jeg hadde absolutt ikke ønsket at naboene skulle latt ham bade uten tilsyn. :P

Anonymous poster hash: 4fb9e...d8d

Skrevet

Jeg er enig med de over. Det er are naturlig at eget barn og de som er på besøk hos barnet bader, ikke andre. Vi har faktisk samme regler på trampolinen vår også. Det har noen ganger kommet barn her og vil "leke" med noen av våre fordi e bare vil hoppe på trampolinen, men det er ikke aktuelt.

Anonymous poster hash: dcd89...0f8
Skrevet

Du må i hvertfall passe på at Basenget er sikkret til enhver tid dere ikke bruker det eller holder det under oppsikt.

Anonymous poster hash: c5721...216

Skrevet

For meg er det helt unaturlig at unger i et nabolag skal ville komme å bade i noens hage når man ikke har noe relasjon til de som eier hagen... Vi tenker å få oss et sånt type badebasseng på sikt. Og barna vøre sine venner er selvfølgelig velkommen til å ta med badetøy om vi avtaler at de skal ha med noen hjem fra skole. Men ellers er det kun vi i familien som bruker bassenget!

Skrevet

Vi har hatt sånt basseng i hagen i mange år, men har aldri hatt spørsmål om å få bade i det annet enn fra våre egne barn og venner de har med seg hjem.

Er selvfølgelig helt uaktuelt at nabobarn tar seg tilrette i vår hage. Bassenget er våre barn sitt, og de har med seg venner hjem for å bade. Det er det, ingen andre bader her, men vi har som sagt aldri hatt spørsmål om det heller,

Anonymous poster hash: e805c...e6b
Skrevet

Takk for fornuftige tilbakemeldinge.

Skrevet

Vi har stort basseng i hagen, 20 000 liter. Ingen bader hos oss, bortsett fra egne barn, og barn som er på besøk hos oss.

Aldri blitt spurt om tilfeldige barn kan komme hit og bade heller. Tror kanskje du tenker at bassenget deres er mer spennende enn det faktisk er?

Anonymous poster hash: 9a387...2ef

Skrevet

Inge kan få lov å komme å bade for å bade. 

Barn som besøker ditt barn kan få bade, men jeg ville fått tillatelse fra foreldrene først og selvfølgelig passet på som en hauk mens de gjorde det. 

Ingen fravikling fra reglene. 

Ingen andre nabobarn får bade og ingen får bade uten tilsyn. 

Om du ikke føler at mindre barn skal få bade, så har du det som regel. Du skal ha regler du føler deg komfortabel med. Det er jo et ansvar å ha slikt i hagen med andre barn på besøk, så det er viktig at du er 100% komfortabel med de reglene du setter og føler du ikke tar på deg for voldsomt ansvar.

Anonymous poster hash: 5d50b...60d
Skrevet

Det er ikke naturlig at andre enn egne barn og deres venner bader. 

Men du må være klar over at du som eier er ansvarlig for at bassenget er sikret til enhver tid, enten inngjerdet med låst port eller et solid trekk. 

Anonymous poster hash: 4b510...569
Skrevet

Det er ikke naturlig at andre enn egne barn og deres venner bader. Men du må være klar over at du som eier er ansvarlig for at bassenget er sikret til enhver tid, enten inngjerdet med låst port eller et solid trekk.  Anonymous poster hash: 4b510...569

Vi skal ha ettv150 cm høyt gjerde rundt med låsbar port.

Det finnes ikke trekk som er solide nok. De skal nemelig holde en mannn på 100 kg som kryper ut på å redder en unge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...