Gå til innhold

Hmm. Kredittgjelddilemma


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet i ufase, og over lang tid brukt kredittkortet for å betale for forbruk.  Har greit utbetalt, så det har blitt en uvane rett og slett. 

 

Nå er jeg lei av at en stor del av lønna er oppbrukt idet den utbetales. Hittil har jeg alltid betalt kredittkortregningen når den kommer. 

For å snu dette, lurer jeg på om jeg skal ta den siste regningen og betale fra sparekonto (jeg vet det er dumt) og deretter trekke x-antall tusen ekstra til sparing frem til jeg har tilbakebetalt dette beløpet. 

 

Kredittkortet klippes samtidig i to. 

 

 

Alternativet blir jo å betale regningen, for så å gå over på kredittkortet når kontoen er tom igjen 1-2 uker før lønn. 

 

 

Hva hadde dere gjort? 

 

 

 



Anonymous poster hash: 0bdc3...023
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sparepenger på konto bruker du selvfølgelig de til å betale ned kredittkortet for så å spare sakte men sikkert opp igjen.

Skrevet

Det første. Jeg har ikke en gang kredittkort, men mannen har ett som vi kun bruker i forbindelse med reise og bestilling av store ting. Ellers aldri. Tror det er lurt å unngå bruk av kredittkort i det daglige og synes planen din høres bra ut.



Anonymous poster hash: 37ddc...151
Skrevet

Det er vel ikke noe dilemma? Hvis du har sparepenger bruker du selvfølgelig av de.

 

Har du sett på rentene?

 

Anonymous poster hash: 4dfb2...46e

Skrevet

Det er vel ikke noe dilemma? Hvis du har sparepenger bruker du selvfølgelig av de.

 

Har du sett på rentene?

 

Anonymous poster hash: 4dfb2...46e

 

Betaler ikke renter, siden fakturaen betales i tide hver mnd.

 

 

Hi

 

 

Anonymous poster hash: 0bdc3...023

Skrevet

Du betale selvsagt med sparepenger

 

Anonymous poster hash: c0cb2...2a1

Skrevet

Betaler ikke renter, siden fakturaen betales i tide hver mnd.

 

 

Hi

 

 

Anonymous poster hash: 0bdc3...023

Da tror jeg heller jeg hadde lagt en span slik at det ble mindre og mindre k.kort bruk over de neste månedene.

Du har renter på sparepengene

 

Anonymous poster hash: 84803...658

Skrevet

 

Da tror jeg heller jeg hadde lagt en span slik at det ble mindre og mindre k.kort bruk over de neste månedene.

Du har renter på sparepengene

 

Anonymous poster hash: 84803...658

Dette er det lureste!

 

Anonymous poster hash: 9e0c2...491

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...