Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #1 Skrevet 14. mai 2016 Hvordan er hendelsesforløpet? Får de brev, eller møter de opp på døren? Spør pga jeg kom over en side på fb om barnevernet og det virker som de fleste der skriver at barna bare blir hentet uten forvarsel osv, de virker rasende de som skriver der inne 😳 Anonymous poster hash: 9c4e5...717
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #2 Skrevet 14. mai 2016 Når barn blir akuttplassert er det sterk mistanke om grov omsorgssvikt. Vold, rus etc.. dette er IKKE vanlig, så Facebook-folka er nok...et spesielt utvalg De fleste får brev med innkalling til møte hos barnevernet. Så avtales det hjemmebesøk etter dette. Anonymous poster hash: dc7ce...60a
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #3 Skrevet 14. mai 2016 Man blir innkalt til møte. Jeg ble henta av barnevern og politi men i motsetning til hva foreldrene mine sa var det god grunn og barnevernet hadde vert i bilde lenge! Anonymous poster hash: 29d86...b4f
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #4 Skrevet 14. mai 2016 Det som skjer, dersom det ikke er akutt, er at man først blir innkalt til en meldingssamtale. Der får man lest opp meldingen, du / dere får si noe om det som står i meldingen, dere skal få informasjon om undersøkelsesprosessen, om barnevernlovens §4-3, samtykke og eventuell annen informasjon dere etterspør. I en undersøkelse innhenter man informasjon på barnet (og noen ganger også på foreldrene), det er samtale® med barnet / barna og hjemmebesøk. Det kan også være, dersom saken tilsier det, urinprøver, observasjoner, uanmeldte hjemmebesøk og tilsyn. En undersøkelse skal gjennomføres iløpet av 3 måneder. Når undersøkelsen er ferdig skal den konkluderes. Er det snakk om akutt kan barna hentes ut øyeblikkelig. Da skal det fattes akuttvedtak som skal godkjennes av fylkesnemnda innen 48 timer. Akutt er fare for liv og helse eller at barnet blir særlig skadelidende ved å forbli hjemmet. Eller at barnet står uten omsorg - det kan være barn som har blitt kastet ut hjemmefra eller barn som foreldre har reist fra. Anonymous poster hash: fcfb2...b4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå