Gå til innhold

Hvordan dato er det 1 pinseaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gubben mener på at det er 17 mai, men jeg synes det er på søndag? Hvilke har rett?

Anonymous poster hash: 11bc9...d3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dere har ikke hørt om den geniale oppfinnelsen kalender da?

I år er pinseaften 14 mai. Det betyr at 1 pinsedag er søndag 15 mai, 2 pinsedag er mandag 16 mai....og tadaaaa - tirsdag er det 17 mai!

(Og du, det heter hvilken dato)

Endret av *Miss Marple*
Skrevet

Det er en ganske trivelig dato. Litt bisk av og til, men stort sett ok.

Anonymous poster hash: 18c21...927

Skrevet

Gubben mener på at det er 17 mai, men jeg synes det er på søndag? Hvilke har rett?

Ha ha, holdt det ikke for deg med 1. Påskeaften for et par måneder siden altså?

Anonymous poster hash: 57849...6d4

Skrevet

Noen er virkelig så nedgravd at det skulle vært forbudt å oppdra barn...

Anonymous poster hash: c97ae...2b5

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Det var ikke morsomt i påsken. Hva får deg til å tro at det blir morsomt i pinsen?

Skrevet

Hvordan dato??

HVILKEN dato heter det😀😀

Anonymous poster hash: 0362c...611

Skrevet

Dere har ikke hørt om den geniale oppfinnelsen kalender da?

I år er pinseaften 14 mai. Det betyr at 1 pinsedag er søndag 15 mai, 2 pinsedag er mandag 16 mai....og tadaaaa - tirsdag er det 17 mai!

(Og du, det heter hvilken dato)

Takk for svar på HVILKEN dato!!

Dere andre; buzz off!

Skrevet

Takk for svar på HVILKEN dato!!

Dere andre; buzz off!

Er du 10 år....?

Pinseaften i dag, ikke vanskelig å finne svare på spørsmålet ditt. At to mennesker ikke klarer det er skremmende.

Skrevet

Er du 10 år....?

Pinseaften i dag, ikke vanskelig å finne svare på spørsmålet ditt. At to mennesker ikke klarer det er skremmende.

Like skremmende som at du ikke skjønner at vi ikke visste hvordan dato pinseaften kom på. Skjønte nå at det var i dag!

Buzz off!

Skrevet

Dette må være kødd, hvordan går det an å ikke vite at pinseaften er på en lørdag, alltid på en lørdag?

Skrevet

Like skremmende som at du ikke skjønner at vi ikke visste hvordan dato pinseaften kom på. Skjønte nå at det var i dag!

Buzz off!

Hvordan dato? Til og med min 5 åring kan forskjell på hvordan og hvilken. Det er heller ikke noe som heter 1 pinseaften. Det er pinseaften, 1 pinsedag, 2 pinsedag....at voksne folk ikke vet bedre....huff

Skrevet

1. pinseaften finnes ikke. I dag, eller pinlig nøyaktig, i kveld, etter kl 17, er pinseaften. I morgen, søndag, er 1. pinsedag. Mandag er 2. pinsedag, og jommen ta, på tirsdag kommer enda en fridag, 17. mai!

Anonymous poster hash: e5e19...58f

Skrevet

Akkurat like morsomt som i påska HI... Bra det er lenge til jul...

Anonymous poster hash: 7d96c...3e4

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

1 pinseaften? En pinseaften? Den kommer hvert år. Å, du mener kanskje 1. pinsedag? I år faller den på 15. mai. Husk punktum etter tallet, ellers blir det ikke ordenstall. 1, 2, 3 = en, to, tre. 1., 2., 3. = første, andre, tredje.

Skrevet

Dette må være kødd, hvordan går det an å ikke vite at pinseaften er på en lørdag, alltid på en lørdag?

Jeg ble engang spurt om hvilken dag skjærtorsdag og langfredag kom på i år... Jeg svarte "I år er de en mandag og en tirsdag" og fikk da tilbake "Så flott, da blir det langhelg!" Han ble en smule flau da jeg begynte å le og ba ham tenke over hva han hadde spurt om :D

Anonymous poster hash: 2d310...5a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...