Gå til innhold

Drikker dere alkohol på 17.mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke alkoholforbud den dagen, men sjeldent vi tar noe. Vin/cider til kvelds har vi tatt noen ganger men det er først når alt er ferdig og alle ligger som slakt på sofaen.

Glemmer at vi har alkohol i hus som oftes, sier vel litt om hvor lit vi drikker.

Anonymous poster hash: df50b...918

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, drikker ikke. Det gir meg ingenting, så jeg er avholds rundt barn.

Skrevet

Sjelden. Det måtte eventuelt være en liten drink eller et glass vin på kvelden når pliktene er slutt og vi sitter med bena på bordet.

Anonymous poster hash: 40874...674

Skrevet

Nei vi drikker ikke på 17. Mai, julaften, nyttårsaften så lenge vi har barn rundt oss. Er ikke avholdes men drikker ikke. Kan være at jeg er oppe i 3-4 glass med øl eller vin i løpet av et år. Så lenge jeg har barn (også tenåringer) i hus så drikker jeg ikke. Er oppvokst i en familie hvor det var vin til maten (har aldri sett foreldrene mine overstadig beruset). Champagnelunsjer, velkomstdrink i festlige lag. Var vel 14 år da jeg ble servert champagne på en representasjonsmiddag i utlandet. Det har bydd meg så i mot i hele oppveksten. Så derfor synes jeg at alkohol og barn hører ingen steds hjemme. Selv om de sover søtt i senga si.

Anonymous poster hash: 9c24b...976

Skrevet

Ja. Etter opplegget på skolen kl 14 pleier vi og samles en del familier hjemme hos oss. Da griller vi, spiser kake og is. Voksne drikker både bobler, øl og vin. Kan være at flere naboer kommer over for noen glass med bobler utover.

Egentlig inntas det en del alkohol på 17. mai, men jeg har til dags dato aldri opplevd at noen har blitt fulle.

Anonymous poster hash: f061b...0d5

Skrevet

Jepp! Vi koser oss med litt vin 😊

Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: 33961...78d

Skrevet

Nei jeg koser meg med brus istedet :)

Skrevet

Noen år har vi tatt et glass champagne til frokosten (det hørtes veldig ille ut når jeg skrev det ser jeg 😂). Men ja. Ett glass champagne til en fin lang frokost. Toget her begynner ikke før 11, så vi koser oss med stor og lang frokost i flere timer. Så er vi jo på skolen og sånn, og hvis det blir grilling og kos hos naboer på kvelden tar vi kanskje en øl eller et glass vin. Men vi blir ikke fulle foran barna. Det blir vi ikke.

Anonymous poster hash: 06194...d26

Skrevet

Yes - det er vel den eneste dagen i året jeg drikker champagne midt på formiddagen - under 17.mai-frokost/lunsjen med masse unger og voksne, kjempehyggelig tradisjon. Full kontroll og god stemning.

Anonymous poster hash: 32c5a...600

Skrevet

Jeg har en flaske med cava stående I kjøleskapet, den har stått der siden jul 😉 mulig vi spretter den og deler den på 5 voksne. Så blir ikke akkurat en real fyllekule😜

Men sånn til vanlig så kjøper vi aldri inn alkohol til 17 mai. Vi drikker så himla sjelden siden både jeg og mannen fåretrekker brus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...