GÃ¥ til innhold

Dere som IKKE har vaskerom!🎽

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser det ut på badet hos dere i forhold til klesvask? Hvilket system har dere for sortering?

Jeg har to skittentøyskurver som jeg heller ut på gulvet flere ganger i uken for sortering. Er så lei og det tar tid! I tillegg ser det jævlig ut med klær i hauger. Jeg skal sortere mange hauger så blir mye rot! Rosa 40 og 60 grader, mørkt tøy 30,40 og 60 grader, håndkler og undertøy 60 grader, hvitt 30,40 og 60 grader. Innimellom er det litt ull og ting som må vaskes skånsomt, sengetøy osv. Vi er derfor oppe i hvertfall 10 kleshauger å da sier det seg selv at badet ser jævlig ut.

Tips takk gjerne med link!

Hilsen ei med vond rygg og ræv etter å ha sittet på flisene på badet i 30min for å sortere klær!

Anonymous poster hash: 8f359...44f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorterer i 3 hauger. Ull, farge og hvitt. Vasker klær ca.2-3 ganger i uka. Sorterer før klesvask. Innen det ligger alt i samme kuv med lokk på så det ikke vises og ser så rotete ut på badet

Anonymous poster hash: 6c73c...de9
Skrevet

Har tre kurver, en for hvitt, en for farget og en for ull. Blir aldri rotetete.

Anonymous poster hash: 405bc...4df

Skrevet

I stedet for skittentøyskurv har vi sånn metallkurv-hylle. 5 kurver for kulørt, hvitvask, 60 grader, ull og en fylt med diverse rart...

Anonymous poster hash: 14081...515

Skrevet (endret)

Jeg har én kurv, ett stativ, og lite bad! Har stort sett oversikt over hva som er i kurven, vasker 1-2 maskiner nesten hver dag. Sengetøy går rett i maskinen, mellomlander ikke på gulvet. Det ligger noen ganger en haug utenfor maskinen som venter på tur, men det blir jo bare de timene maskinen er opptatt. Og så ligger det ofte en haug/bøtte under stativet med f.eks ull eller rødt mens jeg venter på at det skal bli nok til en full maskin.

Ellers bruker vi håndklær etter farge. Har vi begynt på de røde så bruker vi opp de røde før vi tar en annen farge. Da er det lett å vaske alle de skitne hånklærne samtidig.

Men hvorfor vasker du så mye på 30 grader? Det programmet er sjelden i bruk her.

Endret av TPK
Skrevet

Har 4 kurver på soverommet, hvitt, blått, rødt og sort, og en blandet på badet som ting bare legges i fortløpende. Har som regel oversikt i hodet om når det nærmer seg sort 60 grader, f.eks, og sjekker raskt over de andre om det er noe som tåler å være med.

Skrevet

Har én skittentøyskurv, når den blir full er det på tide å vaske litt. Sorterer der og da, legger inn i maskinen og det som ikke blir med i maskinen legges tilbake i kurven igjen. Ved neste vask er det på en måte sortert lagvis i kurven og ganske enkelt og greit å fylle på ny maskin.

Anonymous poster hash: 04f56...d00
Skrevet

Har én skittentøykurv på soverommet. Sorterer ut det jeg skal vaske og putter resten tilbake. Vasker nesten daglig. Deler inn i hvitt og farget 40 grader, hvitt og farget 60/90 grader og ull. Av og til egen vask på 30/skånsom, men har lite klær som trenger den typen vask. Henger opp med én gang, rydder bort stativet med én gang (ikke tørketrommel). Må rydde ofte for å holde orden, bor i liten leilighet.

Anonymous poster hash: 39330...3da

Skrevet

Du sorterer for mye...

Anonymous poster hash: 756c3...f30

Skrevet

Alt for mye forskjellige kategorier! Ikke rart du er lei.

Er ikke nødt til å følge enhver vaskeanvisningvtil punkt og prikke. Men det krever litt erfaring. Jeg holdt på sånn i tidlig 20-årene. Nå, midt i 30-årene, er jeg mye mer avslappet på klesvask. Vet nøyaktig hva som tåler mer temp, osv.

Her sorteres det i;

60 grader hvitt

60 grader mørk

40 grader mørk

40 grader ull

Anonymous poster hash: 78a47...714

Skrevet

Vi hadde vaskemaskina på badet i det gamle huset vårt og syns det var kjempepraktisk. Vi hadde 4stk skittentøyskurver integrert i baderomsinnredningen (høyskap fra hth) så all skittentøy var gjemt.

Anonymous poster hash: 61e2e...c61

Skrevet

Har en skittentøysdunk på badet, ganske stor en, og vasker rett fra den. Synes ikke det er spesielt mye jobb..

Skal jeg vaske f.eks mørkt tøy legger jeg det som ikke skal med på gulvet foran dunken og det som skal med i en haug. Når jeg når bunne av kurven legger jeg bare bunken nærmest dunken tilbake og den andre haugen inn i maskinen. Ganske fort gjort det...

Sorterer ikke så mye som deg da.

Sorterer i

hvitt

pastell

mørkt

håndklær og sengetøy.

Sengetøy tas gjerne rett i maskinen og håndklær samles det noen av nederst i dunken før jeg vasker en full maskin med det.

Vi er to voksne, to tenåringer og to barneskolebarn så klesvask er det mye av. Vasker 1-2 maskiner hver dag.

Anonymous poster hash: 3630c...6b9
Skrevet

Sorterer bare ut 40 grader og 60 grader. Ingen sortering på farger. Har ikke hatt noe problemer med det.

Skrevet

Sorterer hvitt, annet og ull.

Vasker alt på 40 grader. Håndduker og sengeklær på 60. Vasker 2

Anonymous poster hash: 1ba09...b1e

Skrevet

Vi har de kassene som kan stables oppå hverandre med lokk som åpnes halvveis når de står oppå. På lokkene har vi skrevet 40grader, 60, ull, fin :)

Anonymous poster hash: b101e...569

Skrevet

Jeg sorterer i kokvask, lys 40grader og mørk 40 grader. Har jeg litt ull vasker jeg det med det andre tøyet, men da med milo og litt skånsom vask. Alt ligger i skittentøyskurven i påvente av å havne i maskinen, aldri i hauger på gulvet.

Skrevet

Dere som sier jeg sorterer for mye, hva ville dere slått sammen? Kan hvit 40 grader vaskes på 30 grader f.eks eller motsatt? Er ofte t -skjortene til mannen som er 30 grader. Jeg har krympet så mye at jeg nå følger alt til punkt og prikke spesielt av hans klær.

Hi

Skrevet

Hvordan ser det ut på badet hos dere i forhold til klesvask? Hvilket system har dere for sortering?

Jeg har to skittentøyskurver som jeg heller ut på gulvet flere ganger i uken for sortering. Er så lei og det tar tid! I tillegg ser det jævlig ut med klær i hauger. Jeg skal sortere mange hauger så blir mye rot! Rosa 40 og 60 grader, mørkt tøy 30,40 og 60 grader, håndkler og undertøy 60 grader, hvitt 30,40 og 60 grader. Innimellom er det litt ull og ting som må vaskes skånsomt, sengetøy osv. Vi er derfor oppe i hvertfall 10 kleshauger å da sier det seg selv at badet ser jævlig ut.

Hilsen ei med vond rygg og ræv etter å ha sittet på flisene på badet i 30min for å sortere klær!

Alt dette stemmer for meg også!

Anonymous poster hash: 503f4...533

Skrevet

Jeg sorterer lyst, mørkt og ull/finvask.

Temperatur bestemmer jeg når jeg vet hva som er i maskinen.

Skrevet

Da jeg ikke hadde vaskerom hadde jeg et skap til skittentøy på soverommet. En hylle til hver sortering. Det fungerte bra.

Anonymous poster hash: ec3e8...cea

Skrevet

Heller ut og sorterer på gulvet, så putter jeg det jeg ikke putter i maskina tilbake i kurven igjen. Når man da legger skittentøyet "haugevis" i kurven er det lett å sortere når man heller ut igjen etterpå 😊

Anonymous poster hash: 56329...1e3

Skrevet

En skittentøyskurv. Heller alt ut når jeg skal vaske flere vasker på en dag. Legge haugene tilbake i kurven når ferdig sortert. Sa ligger det sortert i hauger opp på hverandre.

Flott at flere vasker på 30! 30 grader gjør hverdagsklær rent. Skånsomt for miljøet og klærne forøvrig!

Anonymous poster hash: 9a622...dba

Skrevet

Her kjøpes inn kun farge klær uten rosa og rødt. Alle klær vaskes på 40, sengetrekk o.l i 60gr, ull med ull program. Har kun 1 skitnekurv. De gangene sengetrekkene o.l skiftes, vaskes jeg det med en gang. Cluet her er å investeres en romslig maskin som kan vaskes opptil 9 kg med vanlig klær ;)

Anonymous poster hash: 395e1...2c1

Skrevet

En skittentøyskurv. Heller alt ut når jeg skal vaske flere vasker på en dag. Legge haugene tilbake i kurven når ferdig sortert. Sa ligger det sortert i hauger opp på hverandre.

Flott at flere vasker på 30! 30 grader gjør hverdagsklær rent. Skånsomt for miljøet og klærne forøvrig!

Anonymous poster hash: 9a622...dba

Det er mye som ser rent ut som ikke er det!

http://www.klikk.no/foreldre/helse/article708711.ece

Anonymous poster hash: 471f9...5dd

Skrevet

Har en liten bøtte ved vaskemaskinen til hvitt tøy. Resten av tøyet går rett i maskinen, og startet Når den er passe full 1 til 2 ganger om dagen.

Vasker på 40 grader kort vask omtrent alt. 60 om de tre ekstra skittent.

90 % av tøyet går rett i tørketrommelen.

Anonymous poster hash: 1bed2...62b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...