Gå til innhold

Drikke dagen derpå? Normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når gubben starter på an igjen dagen derpå, hva synest dere om det? Jeg synest det er en uting og forstår ikke vitsen! Vi har barnefri hele helgen, og var i 30 års dag i går. Jeg våknet tidlig i dag (syv tiden) og fant han med en øl i sofaen.

Han måtte visst reparere? 😝.

Anonymous poster hash: 17f41...189

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å det er ikke første gangen nei 🙄

Hi

Skrevet

Jeg fatter og begriper ikke hvordan noen klarer lukten engang dagen derpå, men de som har greie på dette sier at det er den beste "medisinen" :)

Anonymous poster hash: 0cc26...d1a

Skrevet

Jeg fatter og begriper ikke hvordan noen klarer lukten engang dagen derpå, men de som har greie på dette sier at det er den beste "medisinen" :)

Ikke jeg heller! Ja har hørt det og😜. Men da er det vel kun eventuelt EN øl sant ? Hørte han startet på nummer to no🙄. Å da skjønner jeg hvertfall ikke vitsen! ? 😝

Skrevet

Aldri skjedd her... Hvis det bare er en øl, så hadde jeg vel ikke brydd meg så mye. Men hadde han kastet seg på fylla igjen hadde det ikke vært like greit.

Anonymous poster hash: d805f...245

Skrevet

Ikke greit! Drikke kl 7 dagen derpå. Alkohol problemer de luxe! Hadde helt ut alt av alkohol som finns i huset.

Anonymous poster hash: db7ca...baf

Skrevet

Å drikke dagen derpå er et tegn på et alkoholproblem...😣

Anonymous poster hash: 5fadb...879

Skrevet

Ikke greit! Drikke kl 7 dagen derpå. Alkohol problemer de luxe! Hadde helt ut alt av alkohol som finns i huset.

Næsj... alkoholproblemer?

Kanskje de har en etterlengtet frihelg? Deilig å føle seg fri og litt sprø (har man små barn skal det ikke mye til for å føle seg sprø hehe) når man endelig har litt tid for seg selv :)

Ikke vær så streng a!

Skrevet

har ofte hatt øl eller noe slikt til frokost dagen derpå veldig god medisin. Men da var jeg på en fylletur da. Og jeg har ikke problemer med alkohol

Anonymous poster hash: 7a2b3...a7b

Skrevet

har ofte hatt øl eller noe slikt til frokost dagen derpå veldig god medisin. Men da var jeg på en fylletur da. Og jeg har ikke problemer med alkohol

Anonymous poster hash: 7a2b3...a7b

Men da holder du deg til en øl eller ?

Skrevet

Nei det er ikke et godt tegn. Men så lenge man kanskje klarer å holde seg til den ene øllen og ikke har anlegg for å bli alkoholiker så går det nok bra. Skal vist fungere å reparere men så veldig sunt er det ikke. Og skjønner virkelig ikke de som klarer å drikke alkohol dagen derpå. Klarer ikke lukta engang jeg. Men har vært på turer der jeg er den eneste som ikke drikker alkohol dagen etterpå. Som f. På danskebåten på vei tilbake.

Skrevet

Vel jeg er gift med en som har kroniske alkohol problemer, i perioder. Drikking om morgenen er standard. Slik d startet/ starter både for ham og de fleste andre. Dette vet jeg av egen erfaring og igjennom div kurs og samtaler via behandlingstilbud. Min kan ha tilnærmet normalt forbruk, gå lange perioder( mnd) uten og plutselig så smeller det. Han kommer aldri til å bli helt bra. Fin fyr på alle andre måter. Blir hverken sint eller gal når han drikker. Bare full og klarer ikke å større.Drikking om morgenen er standard, og den beste fylla man får i følge ham og mange andre. Så ja drikking om morgenen før man gjør noe annet er i hvertfall ikke noe godt tegn.

Skrevet

Det å "reparere" slik din mann gjør er en av de klassiske tegnene til et alkoholproblem, Hi!

Anbefaler deg å lese deg opp på problemet. Det har også vært noen tråder her siste par-tre ukene hvor du vil finne flere gode råd og linker.

Du bør se etter hvor ofte han drikker, hvor mye han drikker, hvilke konsekvenser har hans alkoholforbruk for deg og resten av familien. Er det et problem for de rundt ham, da har han et alkoholproblem.

Om han har et alkoholmisbruk eller er alkoholiker, det kommer an på hvor mye han drikker og hvor ofte.

Anonymous poster hash: e5638...c07
Skrevet

Jeg bor i Danmark, og åpenbart har jeg vært for lenge borte fra Norge. For jeg synes det å skrike opp om "alkoholproblemer", i hver eneste tråd hvor det nevnes øl, er latterlig.

Mange bruker den "kuren" for fyllesyke. Jeg er ikke en av dem, men kjenner flere hvor en øl er det eneste de reparerer med om morgenen. Alkoholproblem? Overhodet ikke. Man har faktisk lov å hygge seg, ja til og med bli ravende full, uten at man har et alkoholproblem. 

Anonymous poster hash: 1859d...81b
Skrevet (endret)

Enig med #14 her.  Å "reparere" dagen etter betyr ikke at man har et alkoholproblem.  Det er jo ganske vanlig i "festealderen".  Jeg har aldri gjort det, for det siste jeg kan tenke meg dagen etter er en ny dose alkohol.  Men veldig mange gjorde det den gangen vi var mer eller mindre frie og franke og fest og akohol var en del av helgeaktivitetene.  Når det er sagt, hadde jeg gått berserk om jeg hadde funnet gubben sittende her med en øl klokka syv om morgenen så lenge vi ikke hadde avtalt at denne helga skal vi leke at vi er 22 år igjen og holde på som vi gjorde da.  Vi vet begge at det ikke er aktuelt i vårt forhold.  

Men, det er klart at mange som har anlegg for å bli avhengige av alkohol vil starte med en ny dose alkohol dagen derpå, gjerne så tidlig som mulig.  Derfor er det ikke det minste rart om de som har et akoholproblem sier at det startet med å "reparere" eller at de oftere og oftere reparerte og så utviklet det seg videre derfra.  

Dere må snakke sammen HI, og bestemme hva som er ok for deres forhold.

Endret av Yellow Brick Road
Skrevet

Jeg hadde ikke synes det var greit barnefri eller ikke.

Anonymous poster hash: ce61b...2eb

Skrevet

Alkoholproblemer? Ikke isolert sett...men øk klokka 7 er forbeholdt unge folk altså. Hadde tenkt det var veldig lite kult... Bruke hele lørdagen på å drikke nå da?

Anonymous poster hash: d4f6a...4ef

Skrevet

Alkoholproblemer? Ikke isolert sett...men øk klokka 7 er forbeholdt unge folk altså. Hadde tenkt det var veldig lite kult... Bruke hele lørdagen på å drikke nå da?

Anonymous poster hash: d4f6a...4ef

Skrevet

Jeg har reparert mange ganger, dersom jeg har hatt en real fest. Noen eksempler:

-dagen etter utdrikkingslaget mitt drakk jeg to corona. Deretter gikk jeg en fjelltur.

-etter en eller annen stor fest dukket plutselig foreldrene mine opp, de ville på utflukt. Tok to aquaviter og var klar for dagen.

Ser ikke helt problemet med å reparere, bedre det enn å ligge langflat. Det skjer jo sjeldent så jeg vil ikke akkurat påstå at jeg har noen alkoholproblemer.

Anonymous poster hash: dbb76...09a

Skrevet

Oppdatering! Han har snorket en times tid på sofaen no😜. Etter 4 halv litere😜. Kjekk lørdag dette.. 🙄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...