Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #1 Skrevet 13. mai 2016 Jeg har hatt det i 2år nå. Skulle egentlig undersøkes for det i fjor men så ble jeg gravid og la det på vent. De tok nye prøver av meg ved 6ukers kontrollen og sjekka det, men legen ble anbefalt å henvise meg videre til sykehuset for og ta en vevsprøve av livmorhalsen. Det som er at nå har jeg blødd kraftig i 3uker, friskt og rødt blod. Jeg blir jo bekymra og redd, så trenger og høre om noen har opplevd dette tidligere. Var det noe å bekymre seg for? Hva gjorde de med dere på sykehuset? Anonymous poster hash: 20510...247
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #2 Skrevet 14. mai 2016 Jeg har hatt det. Blødde ikke kraftig, men lett/liten blødning mellom syklusene i noen måneder. Det ble påvist celleforandring, henvisning til sykehus for vevsprøve, og deretter ble det laserkonisering. Etter laserkoniseringen fikk jeg beskjed om at det var alvorlig celleforandring. Og jeg ble fortalt at jeg muligens måtte fjerne mer av livmorhalsen, evt. hele livmoren. Radiumshospitalet vurderte så prøvene, og kom frem til at de ville avvente videre behandling, og jeg skulle heller følges opp med celleprøve hver 3. måned i ett år. Deretter ble det hver 6. måned i to år, og så 1 gang per år i to år. Nå er det snart seks år siden, og alt har - heldigvis - gått veldig fint. Jeg har til og med fått et barn til i løpet av de siste årene Lykke til! Håper alt går bra med deg også! Anonymous poster hash: 88e45...261
Livmor Skrevet 14. mai 2016 #3 Skrevet 14. mai 2016 Jeg har også hatt dette. Hos meg var vevsprøvene negative, så trengte ikke videre behandling. Ny celleprøve hvert år i fem år, da hadde keoppen ryddet opp selv og celleforandringene var borte. Fikk brev i posten om disse forandringene en fredag ettermiddag, etter at legekontoret var stengt. Det var en forferdelig helg, jeg visste ikke noe om dette og følte nærmest at jeg hadde fått kreft. Da jeg kom på sykehuset kunne de fortelle at celleforandringenevar av mild grad, og at et litt mer utfyllende brev fra legekontoret kunne spart meg masse bekymringer.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #4 Skrevet 14. mai 2016 Jeg har hatt det. Blødde ikke kraftig, men lett/liten blødning mellom syklusene i noen måneder. Det ble påvist celleforandring, henvisning til sykehus for vevsprøve, og deretter ble det laserkonisering. Etter laserkoniseringen fikk jeg beskjed om at det var alvorlig celleforandring. Og jeg ble fortalt at jeg muligens måtte fjerne mer av livmorhalsen, evt. hele livmoren. Radiumshospitalet vurderte så prøvene, og kom frem til at de ville avvente videre behandling, og jeg skulle heller følges opp med celleprøve hver 3. måned i ett år. Deretter ble det hver 6. måned i to år, og så 1 gang per år i to år. Nå er det snart seks år siden, og alt har - heldigvis - gått veldig fint. Jeg har til og med fått et barn til i løpet av de siste årene Lykke til! Håper alt går bra med deg også! Anonymous poster hash: 88e45...261 Så godt og høre at det gikk bra 😀 Håper virkelig det gjør det her også☺ Anonymous poster hash: 20510...247
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #5 Skrevet 14. mai 2016 Jeg har også hatt dette. Hos meg var vevsprøvene negative, så trengte ikke videre behandling. Ny celleprøve hvert år i fem år, da hadde keoppen ryddet opp selv og celleforandringene var borte. Fikk brev i posten om disse forandringene en fredag ettermiddag, etter at legekontoret var stengt. Det var en forferdelig helg, jeg visste ikke noe om dette og følte nærmest at jeg hadde fått kreft. Da jeg kom på sykehuset kunne de fortelle at celleforandringenevar av mild grad, og at et litt mer utfyllende brev fra legekontoret kunne spart meg masse bekymringer. Veldig dårlig gjort og ikke sende deg deg brevet da 😬 Anonymous poster hash: 20510...247
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #6 Skrevet 14. mai 2016 Jeg fikk påvist dette for ett år siden.. Regner med jeg blir innkalt snart for ny prøve. Godt å høre det har gått bra med dere. Anonymous poster hash: 05c85...b02
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #7 Skrevet 14. mai 2016 Ja,jeg har fått påvist både hpv og store celleforandringer. Siden jeg har en del andre problemer med kramper,store blødninger, ikke tåler hormon- prevensjon og diverse annet skal jeg fjerne hele livmora. Venter på time til operasjon. Anonymous poster hash: bab47...f67
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #8 Skrevet 14. mai 2016 Er konisert pga celleforandringer. Anonymous poster hash: 08890...5cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå