Gå til innhold

har en nattespiser på 6 mnd, hvordan avvenne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun spiser 4 ganger per natt. ca Kl 21:00, 00:00, 02:00 og kl 05:00 og da spiser hun 170 ml per flaske, så dette utgjør over 600 ml mme. I og med at hun spiser så mye på natta vil hun ikke ha noe på dagtid. Hun spiser siste gang i 05-tiden, står opp kl 07 og jeg får ikke i henne mat før kl 14. Da får jeg kaaanskje i henne 1/3 middagsglass. Melk er ikke snakk om at hun vil ha. Ikke før kveldsflaska kl 19. Hun er litt over snittet i vekt og vokser bra, så hun får i seg nok mat, men skulle så ønske at noen av måltidene kunne flyttes til dagtid.

Har tenkt følgende:

-Lage mindre flasker (f.eks starte med 120 ml) og håpe at hun er fornøyd med det

-Blande ut en tynnere melk om natta i noen dager og se om det snur automatisk

Har prøvd å gi henne vann, men det ville hun ikke ha. Smokken fungerer en liten periode, men så våkner hun igjen og sovner ikke før hun får mat.

Prøver å få i henne mer fast føde, men på dagtid er hun jo allerede mett fra natta.. Tips?

Anonymous poster hash: dbd29...ef7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sa til meg at man skulle gi mindre mat og at barnet umiddelbart vil bli sulten på dagtid og ta igjen det tapte.

Det ville bli mye uro den første natta.

Jeg klarte ikke gjennomføre 😏 Så her ble det naturlig avvenning ved 8 måneder da skjedde det ganske raskt at hun trappet ned og kuttet helt.

I starten ville jeg vel trappet ned på mengde på siste måltid, så de to siste og etterhvert forsøke å drøye det siste.

Anonymous poster hash: d2a23...2f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...