Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #1 Skrevet 13. mai 2016 Han har ALLTID blitt liggende i sengen, alltid vært enkel å legge og aldri motsagt noe ved legging. Siste kvelden har han begynt å komme ut i stua, og har en unnskyldning, forklaring eller noe han trenger hjelp til. "Jeg mistet flasken min", "Det er en flue her inne", "Jeg liker ikke mørket", "Jeg har vondt", "Jeg liker ikke dynen min", "Jeg klarer ikke sove", "Jeg er sulten" osv osv osv.... Nå har vi holdt på i over en time, der han kommer ut og jeg følger han inn igjen. Til å begynne med sa jeg bare "det er natta, nå må du ligge i sengen og sove. Jeg sitter i stua" og gikk ut igjen. De siste gangene har jeg bare fulgt tilbake uten å si noenting og gått ut igjen, og han blir bare mer og mer fortvilet. Er dette en grei måte å gjøre det på? Eller burde jeg være inne hos han til han sovner? Er redd dette skal bli en greie hver kveld!.... Anonymous poster hash: 58a77...340
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #2 Skrevet 13. mai 2016 * siste kveldene Anonymous poster hash: 58a77...340
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #3 Skrevet 13. mai 2016 Begynn i hvertfall ikke å sitte der! Fortsett som du gjør, og dropp flasken. La han heller få litt vann ved tannpuss. Stå på ditt. Jeg synes du har en fin måte å møte han på. Dette går nok over igjen når han skjønner tegninga, men vær konsekvent. Anonymous poster hash: d9bb1...5ee
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #4 Skrevet 13. mai 2016 Begynn i hvertfall ikke å sitte der! Fortsett som du gjør, og dropp flasken. La han heller få litt vann ved tannpuss. Stå på ditt. Jeg synes du har en fin måte å møte han på. Dette går nok over igjen når han skjønner tegninga, men vær konsekvent. Anonymous poster hash: d9bb1...5ee Takk. Har lyst til å være konsekvent, men nå kjenner jeg at tålmodigheten begynner å ta slutt... Er gravid i tillegg og sliter med hyperemesis selv om jeg har kommet til tredje trimester, og er ganske sliten fra før. Frister å bare sitte inne hos han nå til han sovner, men da er jeg redd dette vil gjenta seg hver eneste kveld..... Kan forsøke å droppe flasken, men ser for meg at det vil bli en ny kamp siden han alltid har flaske med vann stående på nattbordet, så kanskje bare ta denne først. Hi Anonymous poster hash: 58a77...340
Morken Skrevet 13. mai 2016 #6 Skrevet 13. mai 2016 Du gjør det helt riktig i mine øyne! Snakk med ham om dagen og fortell at når han har lagt seg er det kvelden og ikke flere runder. Evt kan han ha på nattlampe 😉 Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #7 Skrevet 13. mai 2016 Ikke dropp flasken Nei, det tror jeg bare blir mer tull enn det er nå. Hi Anonymous poster hash: 58a77...340
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #8 Skrevet 13. mai 2016 Du gjør det helt riktig i mine øyne! Snakk med ham om dagen og fortell at når han har lagt seg er det kvelden og ikke flere runder. Evt kan han ha på nattlampe Lykke til! Han vil gjerne ha døren åpen for å få lys inn, så det får han. Ville du hatt på nattlampe i tillegg? Takk for tips om å snakke om det på dagtid, skal forsøke det i morgen. Hi Anonymous poster hash: 58a77...340
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #9 Skrevet 13. mai 2016 Nå ble det stille, etter "bare" 2 timer. Men jeg var konsekvent Hi Anonymous poster hash: 58a77...340
Violeta Skrevet 13. mai 2016 #11 Skrevet 13. mai 2016 Jeg ligger ved min treåring i de 10-15 minuttene det tar for han å sovne. Synes det er en koselig anledning til å ha alenetid med han. Med fire barn er ikke det så lett ellers. Men det må jo hver enkelt familie bestemme hva som passer for dem. Hvis det er uaktuelt fortsetter du bare som du har gjort Det er nok bare en fase.
Morken Skrevet 13. mai 2016 #12 Skrevet 13. mai 2016 Han vil gjerne ha døren åpen for å få lys inn, så det får han. Ville du hatt på nattlampe i tillegg? Takk for tips om å snakke om det på dagtid, skal forsøke det i morgen. Hi Anonymous poster hash: 58a77...340 Bare hyggelig! Vår har nattlampe og det hjalp her 😊 Å snakke om det når det ikke er tett på er lurt ja 😉 Igjen lykke til! -fra en som også hadde en krevende tid!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #13 Skrevet 13. mai 2016 Jeg ville sittet inne med han. Tydeligvis det han trenger. Ikke lett å være liten. Skjønner godt at han vil ha mamma der. De er små i så kort tid. Anonymous poster hash: 3bd47...031
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #14 Skrevet 13. mai 2016 Jeg gjentar meg selv her, ikke begynn å sitte der. Hva når babyen har kommet? Da er det ikke sikkert du kan det, og det blir kraftig ris til egen bak hvis han fortsatt vil det. Kos masse før legging(start tidligere på kvelden), gjør evnt en avtale om å lese en bok og synge en sang før natta. Skjønner at du bare vil kose og trygge barnet, men du har en til på vei og da er det gull verdt å ha rutinen på plass. Vet aldri hvor rolig/urolig den nye babyen er på den tiden. Anonymous poster hash: d9bb1...5ee
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #15 Skrevet 13. mai 2016 Jeg gjentar meg selv her, ikke begynn å sitte der. Hva når babyen har kommet? Da er det ikke sikkert du kan det, og det blir kraftig ris til egen bak hvis han fortsatt vil det. Kos masse før legging(start tidligere på kvelden), gjør evnt en avtale om å lese en bok og synge en sang før natta. Skjønner at du bare vil kose og trygge barnet, men du har en til på vei og da er det gull verdt å ha rutinen på plass. Vet aldri hvor rolig/urolig den nye babyen er på den tiden. Anonymous poster hash: d9bb1...5ee Vi fikk tvillinger og valgte å bli hos vår treåring ved legging. Opplevde det som svært verdifullt i en tid preget av kaos. Kjærlighet, trygghet, kos og alenetid med foreldre blir et barna aldri bortskjemt av. Anonymous poster hash: 3bd47...031
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #16 Skrevet 15. mai 2016 Både i går og i dag forsøkte jeg en annen metode, som gikk ut på å være i forkant. Jeg forklarte han ved sengekanten at han måtte bli liggende i sengen og prøve å sove, og at jeg kom til å komme inn til han litt senere. Veldig kort etter gikk jeg inn, satte meg på sengekanten, ga han et kyss på kinnet, sa god natt og forklarte at jeg kom til å komme inn igjen senere og gikk ut. Dette gjorde jeg i alt 3 ganger med litt lenger mellomrom for hver gang. Siste gangen sa jeg "neste gang jeg kommer inn så sover du" ga han et kyss, sa god natt og gikk ut. Han kom ikke ut i stuen en eneste gang! Leggingen tok 20 min. I kveld sa han stolt "ser du hvor stille jeg ligger i sengen, mamma?" da måtte jeg smile litt. Hi Anonymous poster hash: 58a77...340
februarprins2013 Skrevet 16. mai 2016 #17 Skrevet 16. mai 2016 en så stor gutt trenger ikke flaske,min var 10mnd når han sluttet. Jeg har bare gått ut fra rommet hans, gikk han så mange koser og nusser han vil først, så gått, sier han han er så stor han det går fint, litt tull de første dagene,men så gikk det fint
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #18 Skrevet 16. mai 2016 Jeg gjentar meg selv her, ikke begynn å sitte der. Hva når babyen har kommet? Da er det ikke sikkert du kan det, og det blir kraftig ris til egen bak hvis han fortsatt vil det. Kos masse før legging(start tidligere på kvelden), gjør evnt en avtale om å lese en bok og synge en sang før natta. Skjønner at du bare vil kose og trygge barnet, men du har en til på vei og da er det gull verdt å ha rutinen på plass. Vet aldri hvor rolig/urolig den nye babyen er på den tiden. Anonymous poster hash: d9bb1...5ee Vi har alltid vært inne med barna til de sovner. Var ikke noe problem med treåring og baby. Enten tok vi hver sin unge, eller så hadde jeg bare med babyen ved legging. Var aldri noe problem, og vi hadde kolikkbaby.. Jeg sier ikke at det nødvendigvis er HI sin løsning, men vil bare understreke at ting ikke nødvendigvis blir et problem før du gjør det til det. Jeg kjenner svært mange som sitter inne hos barna de minuttene det tar før de sovner. Og en baby blir bare med på lasset. Anonymous poster hash: 94b76...586
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå