Gå til innhold

Hva slags bunad har dere?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan føler dere dere i bunaden?

 

Jeg har blå sør-Trøndelags bunad og føler meg flott i den bunaden og bærer den med stolthet.

 

Anonymous poster hash: 1a3f0...b67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blå nordlandsbunad.

Føler meg overhodet ikke hjemme i den, jeg er ikke nordlending, har aldri vært i nordnorge engang. Føler det er helt feil at jeg skal gå rundt i den bunaden når jeg overhodet ikke har noe forhold til stedet...

 

Fikk den til konfirmasjonen av besteforeldrene mine som opprinnelig er derfra. Jeg ønsker meg bunad fra mitt hjemsted.



Anonymous poster hash: dbe1b...155
Skrevet

Hardangerbunad har jeg. Over 100 år gammel.

 

Føler meg stolt og fin i den 😊

Men skulle gjerne hatt en fra Telemark også. Er der jeg er født og oppvokst. De er så fine.

 

Anonymous poster hash: b5fa3...12a

Skrevet

Elsker å gå i bunad! Føler meg så flott :) Jeg har Lundebydrakt.

 

Anonymous poster hash: 7dbca...23d

Skrevet

Svart sunnmørs(ørskog)bunad har jeg

 

Min mor sydde den til meg til konfirmasjonen og jeg føler meg veldig fin i den.

 

Svigermor syns jeg skal bytte den ut til fordel for kystdrakt som hun gjerne vil sy til meg(fordi hun sydde kystdrakt til mannen min, flere år etter at vi ble sammen), men aldri om det skjer.



Anonymous poster hash: a196c...09f
Skrevet

Hardangerbunad fra 1850 komplett med sølv fra samme året. jeg føler meg så stolt og fin i dette slektsklenodiet.

 

Anonymous poster hash: 087ba...eb1

Skrevet

Blå trønderbunad og grafferdrakt.

Elsker begge og føler meg så fin i begge. 



Anonymous poster hash: 65a13...fa6
Skrevet

Åmlibunad. Føler meg kjempeflott i den.

Skrevet

Festbunad fra Asker og Bærum og Vestfoldbunad 1932

 

 

Anonymous poster hash: 4e03e...b82

Skrevet

Rogaland, Lølandbunad.

50 år gammel bunad. Jeg har og en sølje som er nedarvet til meg fra oldermor. Den er jeg veldig stolt av. Elsker å ha bunaden på meg, ryggen blir straks rettere og jeg får "bunadgangen" når jeg går, hehe.

 

Anonymous poster hash: 1ffd5...37c

Skrevet

Beltestakk med koneliv og koneskaut.SKIKKELIG bondekjærring!



Anonymous poster hash: 36946...01d
Skrevet

Åmlibunad. Føler meg kjempeflott i den.

Den er så fin! Jeg drev med intens slektsgransking en stund for å finne en tipptipptipp eller noe, så jeg kunne ha den .) . Fant ingen da, så slår meg til ro med min svarte Maria Aaen.

 

Jeg føler meg veldig fin i den, bare så det er sagt.

Skrevet

Trysilbunad, som jeg bærer med uendelig stolthet!

 

Anonymous poster hash: d149f...457

Skrevet

Grønn med brokadeliv romeriksbunad. Liker den godt og føler meg fin☺️

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nordlandsbunad, blå. Føler meg flott og fin i den! Bærer den med stolthet!

Skrevet

Trysilbunad ☺️

 

Anonymous poster hash: 2aab0...3a5

Skrevet

Jelsa Rogalandsbunad med brokadeskjørt. Kjempeglad i den, fikk den til konfirmasjonsdagen.

 

Anonymous poster hash: 3e981...7e1

Skrevet

Lierbunad, er veldig glad i den. Den er heller ikke så vanlig, så jeg får ofte spørsmål når jeg har den på meg 😊

 

Anonymous poster hash: 0fb23...61b

Skrevet

Elsker å gå i bunad! Føler meg så flott :) Jeg har Lundebydrakt.

 

Anonymous poster hash: 7dbca...23d

 

 

Åh, den er så nydelig! 

Jeg har ikke bunad selv, men skal ha Lofotbunad den dagen jeg har spart meg opp penger til det. Syns den er helt nydelig :) 

 

Anonymous poster hash: 2cf63...801

Skrevet (endret)

Meldalsbunad 😍 Så glad i den og er stolt som en hane når jeg får kommentarer :)

 

Anonymous poster hash: 6ff0a...d12

Endret av Jigglewiggle
Bilde fjernet
Skrevet

Svart sunnmørsbunad(ørskog)

Er sunnmøring med noe romsdaling i meg.

Mest sunnmøring og da blei det den.

Bor nå på østlandet så fint å ha fra hjemstedet.

 

Anonymous poster hash: 092b8...2d7

Skrevet

Jeg har blå Sykkylven 1. Den er det flotteste plagget jeg eier :)

 

Anonymous poster hash: 7a2dd...223

Skrevet

Jeg har øst-telemark og stortrives i den. Jeg fikk valget mellom å arve en fra pappas tant ellerr å få helt ny, jeg valgt arva. Det syns jeg er mye kosligere enn hlt ny, selv om vennene mine syns jeg var rar. Tenk å ikke velge ny når jeg kunne det. Selv om den ikke vil bli brukt i år av ulike grunner tror jeg. Skal blandt annet sykle til byen med jentene for å se borgertoget, så tror jeg velger noe annet pent i år som jeg kan sykle i.

 

Eldste barnet mitt bruke min gamle bunad for første gang i år. Jeg tror mulig den passer meg enda, men ikke brukt den siden jeg fikk min bunad. Kanskje jeg måtte ned noen få kilo, men jeg vet ikke. Det er en Vestfold bunad. Som min oldemor eller tippoldemor har sydd. Den har gått i arv og vært på utlån i familien, så veldig koselig at ungen kan bruke den nå.

 

 

Anonymous poster hash: 239a0...cc2

Skrevet

Lierbunad, er veldig glad i den. Den er heller ikke så vanlig, så jeg får ofte spørsmål når jeg har den på meg 😊

 

Anonymous poster hash: 0fb23...61b

Så moro, jeg har også Lierbunad :)

 

Mamma broderte min til konfirmasjonen. Jeg er kjempeglad i den, men jeg syns den er litt tung.. For dere som ikke kjenner til den så er det en mørkeblå ullbunad med vakre epleblomster :)

Bruker den ikke så ofte som jeg burde, men akkurat nå passer den ikke så da sier det seg selv :(

 

 

Anonymous poster hash: 0bddb...8f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...