Gå til innhold

snakke med læreren om dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min fortalte i dag om en episode på skolen. De hadde lekt nøtt eller sannhet. Og ei jente ba en gutt om å "kysse henne i tissen".

De går i 1. Klasse.

Burde jeg informere læreren om dette?

Anonymous poster hash: 9529a...2b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja !!

Anonymous poster hash: 06e50...39c

Skrevet

Forskjell på "nøtt" og "nødt". Greit  vite dersom du tenker å henvende deg skriftlig. 

Selv mener jeg at du bare skal la det ligge, med mindre noen prøvde å tvinge en eller begge barna til å gjennomføre dette. Bar klarer å finne på slikt helt av seg selv.

Anonymous poster hash: bb74b...e0a
Skrevet

Jeg tenker at det er en rar ting å be om, hva har denne jenta opplevd som gjør at hun ber om noe slikt? Jeg hadde ikke latt det ligge.

Forskjell på "nøtt" og "nødt". Greit  vite dersom du tenker å henvende deg skriftlig. 

Selv mener jeg at du bare skal la det ligge, med mindre noen prøvde å tvinge en eller begge barna til å gjennomføre dette. Bar klarer å finne på slikt helt av seg selv.

Skrevet

Tenkte litt på det samme.

Hvor han hun det fra?? Er vel ikke vanlig å ønske at noen kkysser en I tissen når man er 6 år...

Hi

Skrevet

Forskjell på "nøtt" og "nødt". Greit vite dersom du tenker å henvende deg skriftlig.

Skremmende!! Dette kan være en av flere episoder rundt denne eleven som styrker mistanken at noe ikke er som det skal. Ikke normalt at en 1 klassinger bare finner på dette av seg selv

Anonymous poster hash: 537e3...8ba

Skrevet

Skremmende!! Dette kan være en av flere episoder rundt denne eleven som styrker mistanken at noe ikke er som det skal. Ikke normalt at en 1 klassinger bare finner på dette av seg selv Anonymous poster hash: 537e3...8ba

Det er i hvertfall ikke noe rart i det hvis hun har eldre søsken, kusiner eller liknende. De er ikke så gamle før de begynner å kniste om sånt. Dette er jo en lek som skal være litt pinlig, spennende og utfordrende. Da er det ikke så rart at en jente som har hørt at noen gjør slike ting foreslår det i denne settingen.

Anonymous poster hash: 952dc...48e

Skrevet

Det er i hvertfall ikke noe rart i det hvis hun har eldre søsken, kusiner eller liknende. De er ikke så gamle før de begynner å kniste om sånt. Dette er jo en lek som skal være litt pinlig, spennende og utfordrende. Da er det ikke så rart at en jente som har hørt at noen gjør slike ting foreslår det i denne settingen.

Anonymous poster hash: 952dc...48e

Lars der være opp til lærer som kjenner barnet dette. Dette kan være viktig info om barnet.

Skrevet

Sendte henne en mail.

Hun skulle ta tak i det.

Hi

Skrevet

Det trenger jo ikke bety noen ting.

Jeg husker min datter i fireårsalderen, når faren tullet med henne og lagde prompelyder på halsen og magen hennes. "Også rumpen!", jublet hun. Selv om hun visste rumpen var privat, det var bare litt spennende.

Han gjorde selvfølgelig ikke det.

Poenget er at i denne alderen oppfatter de at tissen og rumpen er litt spennende uten at de fatter helt hvorfor. Tiss og promp og bæsj er gøy for dissa.

Anonymous poster hash: 04a56...202

Skrevet

Det trenger jo ikke bety noen ting.

Jeg husker min datter i fireårsalderen, når faren tullet med henne og lagde prompelyder på halsen og magen hennes. "Også rumpen!", jublet hun. Selv om hun visste rumpen var privat, det var bare litt spennende.

Han gjorde selvfølgelig ikke det.

Poenget er at i denne alderen oppfatter de at tissen og rumpen er litt spennende uten at de fatter helt hvorfor. Tiss og promp og bæsj er gøy for dissa.

Anonymous poster hash: 04a56...202

La denne uttalelsen være opp til lærer å vurdere. Kan være at den kommentaren til barnet er en av flere som voksne rundt barnet har bekymring til.

Skrevet

Det der hadde jeg lagt ligge. Mest sannsynlig har jenta sett eller hørte noe hun ikke skulle sett eller hørt...

Skrevet

Skremmende!! Dette kan være en av flere episoder rundt denne eleven som styrker mistanken at noe ikke er som det skal. Ikke normalt at en 1 klassinger bare finner på dette av seg selv

Du må huske lite fra du var barn. Barn er ganske fikserte på underliv/rompe. Vi lekte ganske drøyt med hverandre da jeg var barn, "doktorleker", men hadde ingenting med overgrep å gjøre, bare nysgjerrighet. 

Skrevet

Du må huske lite fra du var barn. Barn er ganske fikserte på underliv/rompe. Vi lekte ganske drøyt med hverandre da jeg var barn, "doktorleker", men hadde ingenting med overgrep å gjøre, bare nysgjerrighet.

Jobber med barn. Vet barn er opptatt av tiss, rumpe. Barn kan komme med noe "seksualisert" utsagn uten at det betyr noe. Men, er det barn vi er bekymret spesifikt for pga hjemmesituasjon og samme barn kommer med slike utsagn flere ganger (noe hi ikke kan vite, men lærer) er det faktisk viktig at man sier fra.

Forskjell på å være opptatt av tiss og rumpe - å komme med utsagn som dette barnet gjorde.

Skrevet

1 av 5 jenter opplever noen form for seksuelle overgrep. Jeg bare sier det, tallene er vanvittige!

Jeg er lærer, og hadde definitivt ikke latt dette ligge.

Anonymous poster hash: eec90...6f4

Skrevet

Jeg ville gjerne ha fått beskjed om det om noen av "mine" barn (de jeg jobber med) hadde opplevd dette.  Det er mest sannsynlig helt uskyldig, men det er greitt å være informert sånn at vi om nødvendig kan gripe inn og ta noen forholdsregler. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...