Gå til innhold

Plutselig utslett - hva kan det være??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk helt plutselig utslett som KLØR på skuldrene/overarmene... Ikke blemmer men ikke røde kviselignende heller, bare kjenner at huden er "klumpete"... Var ikke rødt før jeg begynte å klø på så "klumpene" var egentlig hudfarget... På underarmene har jeg i tillegg fått masse små røde prikker, men de klør ikke..

Hva i alle dager kan det være? Eneste jeg har spist som jeg ikke spiser "alle andre dager" er rosiner (4 mnd siden sist jeg spiste det).. Har jobbet litt i hagen så tenkte jeg kunne ha fått noe på meg men hadde både genser og jakke på meg så de områdene reaksjonen er på, var jo tildekket..

Kan det være helt tilfeldig? Normalt med litt utslett som kommer uten spesiell grunn?

Anonymous poster hash: 61ee8...cb6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reagerer sånn hvis jeg tar på liljekonvall. Får utslett oppover hele armene selvom jeg bare har tatt på dem med hendene.

Skrevet

Hi her, måtte google litt men bladene på liljekonvall ligner faktisk litt på en plante i det ene bedet (den har bare grønne blader foreløpig, ikke blomster, så jeg er ikke helt sikker på hva det er... Akkurat kjøpt hus med hage, og har null peiling på blomster og på hva som er plantet og hva som er ugress :P ). O.o

Skrevet

Skjønner. Stemmer godt med årstiden at bare bladene har kommet opp, sånn er det ihvertfall her i Oslo. Tror det er en ganske vanlig plante å være allergisk mot. Giftig er den også.

Skrevet

Æsj da skal jeg fjerne hele greia, lot den være pga det ikke lignet ugress Men giftige planter vil jeg ikke ha. Får heller kjøpe blomster jeg vet hva er og plante (bedene begynner å bli veldig tomme etter lukingen min) :P

Skrevet

Har du smurt deg med noe krem du kanskje reagerer på?

Anonymous poster hash: c6a82...73e

Skrevet

Hm nei jeg tror jeg er den eneste kvinnen i landet som ikke bruker noen form for kremer etc :P og brukt samme kroppssåpe, shampo og deo de siste mndene (bruker heller ikke parfyme til daglig), samme gjelder vaskemiddel (parfymefritt)... Er det som er så rart, er liksom bare rosinspising og hagejobbingen som er nytt.. :) (men for sikkerhets skyld er klær og andre tekstiler jeg har rørt, sengetøy feks, gått i vask nå..)

Skrevet

Tenker varmeutslett

Anonymous poster hash: 5f606...ce2

Skrevet

Rosiner kan inneholde mye muggsopp, og det kan være variasjoner fra produksjon til produksjon. Så det kan også være rosinene, noen kan få lignende symptomer av det.

Anonymous poster hash: 7747f...324

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...